Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:23:38 GMT

مجوز مرکز جامع تصویربرداری پزشکی در گناوه صادر شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۰۷۵۵

مجوز مرکز جامع تصویربرداری پزشکی در گناوه صادر شد

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برای  انعقاد و امضای این تفاهم نامه که برای شمال استان بوشهر بسیار ضروری است، نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و فرماندار گناوه همراهی و رایزنی و پیگیری‌های لازم را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: یکی از خواسته‌های همیشگی و بحق مردم شمال استان بوشهر برخورداری از خدمات پرتو پزشکی بوده است، طوریکه بیماران به  علت نبود حتی یک ام آر آی ساده علاوه بر رنج بیماری ،باید سختی بعد مسافت سفر به استان‌های همجوار و دیگر شهرهای این استان را متحمل شوند.

امام جمعه گناوه گفت: در سال گذشته پس از اعلام آمادگی یکی از خیرین خوشنام گناوه ای و همکاری جمعی از جوانان جهادی و دلسوز شهر، مکاتبات و رایزنی‌هایی برای اخذ مجوز ام آر آی با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این ارتباط طی نشستی که در محل آن وزارتخانه با هماهنگی نماینده حوزه انتخابیه در مجلس  صورت پذیرفت، از سوی وزارت بهداشت اعلام شد که براساس سطح‌بندی تا سال ۱۴۰۴ مجوز دستگاه ام آر ای به شمال استان بوشهر تعلق نمی‌گیرد.

رکنی حسینی گفت: باتوجه به نیاز مبرم این شهرستان به ام آر ای، نشست دیگری در دی ماه سال گذشته با حضور نماینده مجلس و فرماندار گناوه با معاونت درمان وزارت بهداشت در محل آن وزارتخانه برگزار شد.

وی بیان کرد:  هر چند در سطح بندی وزارت بهداشت اجازه صدور مجوز ام آر آی  به شهرستان گناوه داده نشد،  منتهی با اصرار رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و توضیحات ارایه شده، تماس استاندار با معاونت درمان وزارت بهداشت و بویژه پیگیری، مکاتبات و جلسات بعدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با دکتر جان بابایی معاون وزیر بهداشت، مجوز یک مرکز تصویربرداری برای شهرستان گناوه صادر شد.

امام جمعه گناوه افزود: در این مرکز چندین دستگاه تصویربرداری شامل ام آر آی، ماموگرافی، او پی جی، رادیولوژی دیجیتال، سنجش تراکم استخوان و سی تی اسکن نصب و راه اندازی خواهد شد که زمان بهره برداری آنها در  نیمه سال ۱۴۰۱ است.
 
وی بیان کرد: تعرفه ام ار آی نیز دولتی خواهد بود که در موافقت نامه آن منعقد شده است.

رکنی حسینی گفت: موفقیت به دست آمده مرهون تلاش‌های ارزنده عبدالکریم جمیری نماینده  مردم در مجلس شورای اسلامی، حمایت های استاندار بوشهر و معاون عمرانی استاندار، دکتر کشمیری ریاست و معاونان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و فرماندار گناوه است.

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر در شمال استان بوشهر قرار دارد.

برچسب‌ها بوشهر تصویربرداری پزشکی گناوه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر تصویربرداری پزشکی گناوه بوشهر تصویربرداری پزشکی گناوه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی شمال استان بوشهر وزارت بهداشت ام آر آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد مصلحی، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ابتکار وزارت بهداشت برای نامگذاری چهارمین روز از هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و سلامت روانی و اجتماعی برای اولین بار، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، دسترسی مردم به خدمات سلامت روان را افزایش داده است.

وی از راه اندازی مراکز سراج به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند و تحولی در دو سال گذشته یاد کرد و افزود: سراج مخفف سلامت روانی اجتماعی است و در طول ۶ ماه گذشته، تعداد این مراکز سه برابر افزایش یافته و برنامه ما این است که تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور برسد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: در این مراکز، امکان پذیرش مستقیم بیماران وجود ندارد اما بیمارانی که به تشخیص روانشناسان شبکه بهداشت و درمان و یا مراکز روانپزشکی نیاز به خدمات بیشتری دارند به این مراکز ارجاع می‌شوند و خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مصلحی از وجود خانه مشارکت مردم در سلامت در مراکز سراج خبر داد و گفت: مردم محله یا منطقه، عوامل اجتماعی یا آسیب زا مانند محل تجمع معتادان متجاهر را شناسایی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها نسبت به تبدیل محل‌های تجمع به پارک‌های سلامت اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است، افزود: اخیراً چندین مرکز سراج در استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور ایجاد شده و توسعه این مراکز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

کد خبر 6086956 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود