Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری فارس از اراک مصطفی مرزبان در بازدید از کاروانسرای دولت آباد فراهان اظهار کرد: بنای تاریخی کاروانسرای دولت‌آباد فراهان اخیرا به سرمایه‌گذار واگذار شده و مقرر است که پس از مرمت و با کاربری مجتمع اقامتی و گردشگری به بهره برداری برسد.

وی افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی جهت حمایت دولت از طرح‌های مرمتی و با کاربری گردشگری مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات مرمت و احیاء بنای تاریخی فوق به سرمایه‌گذار تخصیص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اضافه کرد: این کاروانسرا با کاربری گردشگری، اقامتی و پذیرایی با قرارداد 25 ساله و در قالب اجاره سالیانه به سرمایه‌گذار واگذار شده است که طبق زمان‌بندی، دو سال اول صرف مرمت می‌شود.

مرزبان با اشاره به اینکه برای مرمت این کاروانسرا مبلغ 150 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است گفت: این کاروانسرا با معماری زیبا، از معدود کاروانسراهای استان است که با توجه به مساحت بالا و قرار گرفتن در روستای دولت آباد و سهولت دسترسی به آن دارای ارزش تاریخی بالایی برای سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و رفع مشکلات سرمایه‌گذاران از اولویت‌های مهم میراث فرهنگی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه این بنای تاریخی پس از مرمت و احیاء با کاربری گردشگری اقامتی و پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابراز امیدواری کرد: کاروانسرای دولت آباد با توجه به موقعیت راهبردی و دسترسی آسان به یکی از نقاط پر بازدید گردشگری و اقامتی استان مرکزی تبدیل خواهد شود و نقش مهمی در توسعه گردشگری استان و رونق اشتغال خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی استان مرکزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است

مهدی غیب اللهی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در دیدار با جمعی از متقضایان سرمایه گذاری در پهنه‌های دامپروری میبد گفت: ۱۲۰ هزار دام سنگین و ۶۵۰ هزار دام سبک در دامپروری‌ها و مجتمع‌های دامی استان وجود دارد.

وی افزود: سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که از این میزان گوشت قرمز، ۱۲ هزار تن گوشت گاو و گوساله و ۶ هزار تن گوشت گوسفندی است.

غیب اللهی با بیان اینکه ۷۰ درصد ذائقه مردم استان گوشت گوسفندی است، اظهار داشت: سه هزار تن نیازمندی‌های گوشت گوسفندی استان را از استان‌های همجوار تامین می‌کنیم که با احداث مگافارم‌ها و مجتمع‌های دامپروری و دامداری‌های سبک، در بازده زمانی ۳ تا ۵ سال به دنبال خودکفایی در تامین گوشت قرمز در استان هستیم.

وی درباره درخواست برخی سرمایه گذاران برای ایجاد مجتمع‌های دامپروری تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم در زمینه آب، برق و گاز را برای متقاضیانی که می‌خواهند در ایجاد مجتمع‌های دامپروری سرمایه گذاری کنند، ایجاد می‌کنیم تا شاهد توسعه صنعت و احداث و افتتاح مجتمع‌های دامپروری در شهرستان میبد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است