Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سرهنگ محمود داودآبادی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم با اشاره به اینکه کم آبی مشکلات زیادی را برای مردم به ویژه در گرمای تابستان ایجاد کرده است، عنوان کرد: سپاه پاسداران به عنوان اولویتی مهم در موضوع آبرسانی به روستا‌ها ورود کرده و رفع این مشکل را جزء ماموریت‌های خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم بیان کرد: با رصد و مطالعاتی که در استان قم انجام دادیم بالغ بر ۲۵ روستا با مشکل جدی کمبود آب مواجه هستند که مشکل برخی روستا‌ها فرسودگی شبکه انتقال آب و برخی دیگر از جمله روستا‌های جاده قدیم قم تهران نبود شبکه است.

داودآبادی گفت: چهار روستای قره سو، نایه، جیریک آغاج و اسپید نیازمند حفر چاه بودند که با تعامل با شورای برنامه ریزی استان این کار به عنوان پروژه‌های بسیج سازندگی تعریف شد. برای حفر سه روستا از خیر نیک اندیش آقای ابراهیمی کمک گرفتیم که حفر چاه دو روستای قره سو و جیریک آغاج به اتمام رسیده و روستای اسپید در حال اجراست.

جانشین فرماندهی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم افزود: پیگیری‌هایی از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و سپاه استان قم انجام شد و با هماهنگی و تعامل با شرکت آب و فاضلاب استان قم و حمایت خیری که در این عرصه ورود کرد قرار شد این ۲۵ روستا را به عنوان روستا‌های هدف انتخاب کرده و گام به گام برای آبرسانی به مردم این مناطق حرکت کنیم.

او با بیان اینکه در روستا‌هایی که شبکه انتقال آب آن‌ها نیازمند اصلاح بود نیز ورود کردیم، ابراز کرد: در روستا‌های قمرود، حسین آباد میش مست، ایلیخ بلاخی و ورزنه اصلاح شبکه انجام شده و برای روستا‌های چاهک و ونارچ نیز تامین لوله شده که در حال پیگیری برای اصلاح شبکه این دو روستا نیز هستیم.

مسئول بسیج سازندگی استان قم با اشاره به اینکه کمک خیر در قالب تامین لوله از سایز ۲۰ تا ۱۲۵ به میزان بیش از ۲۰ میلیارد ریال و کمک نقدی به مبلغ بیش از یک میلیارد ریال برای اجرای پروژه بوده است، خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه انتقال آب در روستا‌های حد فاصل جاده قدیم قم تهران از جمله فیض آباد، قوجه داغی و خیر آباد در دست اجراست که در صورت تامین قطعات و لوازم مورد نیاز این سه روستا نیز در اسرع وقت به شبکه آبرسانی متصل خواهند شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل افت فشار شبکه آبرسانی شهرک رضوان بندر امام خمینی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داود چاشیانی گفت: در پی تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۲ مبنی بر قطعی و افت فشار آب در قسمت‌هایی از شهرک رضوان بندر امام خمینی، گروه نگهداری و تعمیرات به محل حادثه اعزام شدند.   وی افزود: پس از انجام بررسی‌های لازم و حفاری محل به رفع مشکل  اقدام و آب در جریان و اختیار مردم شهرک رضوان قرار داده شد.   چاشیانی ادامه داد: گروه‌های نگهداری و تعمیرات در شهر بندر امام خمینی در تعطیلات عید نوروز همچون روز‌های قبل در آماده باش کامل بوده و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اتمام آبرسانی سیار به روستای هفت پیران با اجرای خط پدافندی
  • بهره مندی ۱۳ هزار نفر از آب شرب در روستا‌های کردستان
  • رفع مشکل افت فشار شبکه آبرسانی شهرک رضوان بندر امام خمینی
  • خسارت سیل به منازل مسکونی و مزارع بخش محروم لوداب
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • پیشرفت ۴۵ درصدی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان فریدونشهر
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • برگزاری اردو‌های نذرشفا در مشهد الرضا
  • قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد