Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد فروغی و هانیه رستیمان در مرحله مقدماتی تیم میکس تپانچه بادی ۱۰ متر با رکورد ۵۷۵.۱۸ و قرارگیری در رده هشتم به نیمه نهایی راه یافتند. این تیم در محله نیمه نهایی با رکورد ۳۸۲.۱۳ (امتیاز فروغی: ۱۹۶، امتیاز رستمیان: ۱۸۶) در رده پنجم قرار گرفت و ملی پوشان از کسب مدال بازماندند. این در حالی است که فروغی در بین تمام شرکت‌کننده‌ها بالاترین امتیاز را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بعد از این نجمه خدمتی و مهیار صداقت در مرحله مقدماتی میکس تیم تفنگ بادی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با امتیاز ۶۲۴.۹ (امتیاز خدمتی: ۳۱۲.۹ و امتیاز صداقت: ۳۱۲) و ایستادن در رده پانزدهم از رسیدن به مرحله نیمه نهایی این مسابقات بازماندند. مهیار صداقت در روز نخست مسابقات در تفنگ بادی مردان با یک دهم اختلاف در رده نهم ایستاده بود. 
بعد از مسابقه میکس تپانچه ده متر فروغی که در روز اول مسابقات صاحب مدال طلا شده بود، گفت: «تیراندازی در رسانه‌ها دیده شد و از طرفی هم توقع را بالا برد و تیراندازی پرچمش بالا است. کسب مدال طلا در این موقع باعث شد حساسیت‌ها بسیار بالا برود و میزان توقع از من بیشتر شد. برخی‌ها نسبت به من انتقاد داشتند که دست همه آنها را می‌بوسم ولی برخی مغرضان که برداشت سوئی داشتند و متعلق به مردم ایران هم نیستند را نمی‌بخشم.» فروغی در پاسخ به این پرسش که کسب مدال طلا و حضور در برنامه‌های مختلف روی تمرکز او برای این مسابقه تاثیر گذاشته بود یا خیر، تاکید کرد: «اگر بگویم تمرکزم به‌هم نریخته بود، دروغ گفته‌ام. از لحاظ زمانی، زمان من گرفته شد همچنین احساس رضایت از کسب مدال طلا باعث شد تا حدودی افت کنم. از نقاط مختلف جهان و ایران تماس‌هایی داشتم که تبریک بگویند به خیلی‌ها نتوانستم پاسخ بدهم، اما با صحبت‌های مربی‌ام نصر اصفهانی دوباره در چارچوب قرار گرفتم و توانستم تا حدودی تمرکز از دست رفته‌ام را به دست آورم. بعد از مسابقات امروز پاسخگوی همه دوستان هستم‌.»
دیگر ایرانی که روز گذشته به رقابت با حریفان پرداخت سعید ملایی جودوکار سابق تیم ملی ایران بود که زیر پرچم مغولستان روی تاتامی رفت. سعید ملایی که دو سال قبل به آلمان پناهنده شد و درنهایت ملیت مغولستانی گرفت، در وزن ۸۱- با برتری مقابل نمایندگانی از قزاقستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان و اتریش به فینال المپیک رسید. ملایی در دیدار نهایی مقابل جودوکار کشور میزبان در راند طلایی شکست خورد و به مدال نقره المپیک دست یافت. این نخستین مدال یک ایرانی در رقابت‌های جودوی المپیک به حساب می‌آید. بعد از دو مدال برنز کشور مغولستان، مدال ملایی تبدیل به اولین مدال نقره این کشور در المپیک توکیو شد و این کشور را به رده ۳۳ جدول توزیع مدال رساند. 
در کنار اخبار نتایج ورزشکاران ایران در تیراندازی انتشار مصاحبه‌ای از یاسین بالسینی یک روز بعد از مسابقه‌اش حسابی خبرساز شد. بالسینی دومین شناگر تاریخ شنای ایران که موفق به کسب سهمیه المپیک شد در مورد امکاناتش در مقایسه با ورزشکاران سایر رشته‌ها بعد از مسابقه و شکستن رکورد ملی ایران گفت: «روز مسابقه‌ام که از خواب بیدار شدم پا درد شدیدی داشتم و پای من دچار اسپاسم شدید شده بود. ماساژور که نداشتیم و من به ماساژور کاروان مراجعه کردم. او توانست ۱۰ دقیقه من را ماساژ دهد چون تعداد زیادی ورزشکار هستیم اما فقط یک ماساژور وجود دارد. ما ۲۵ ساعت در پرواز بودیم و بدن‌ها بسیار خسته بود اما یک ماساژور وجود داشت و هنوز هم خستگی پرواز از بدن من خارج نشده است.» او ادامه داد: «شب قبل از مسابقه با رییس فدراسیون، پنهانی از وان یخ تیم برزیل استفاده کردیم چون خودمان چنین چیزی نداریم. اینجا که یخ هست و فقط یک تشک بادی احتیاج داشتیم و آوردن یک تشک بادی برای یک کشور واقعا سخت است؟ اگر سخت است، می‌گفتند خودمان می‌آوردیم. یا برای ملی‌پوش قایقرانی ما نمی‌توانستند یک جلیقه یخ تهیه کنند؟ من با دست خالی آمدم و امیدوارم این اتفاقات دیگر پیش نیاید.»

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کسب مدال مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده از بیشکک: فرنگی ایران به دنبال فتح آسیا

به گزارش "ورزش سه"، از صبح دیروز مسابقات كشتى فرنگى قهرمانى آسيا با حضور ملى پوشان ايران در بيشكک قرقیزستان شروع شد.
حسن رنگرز ترکیبی‌ از نفرات جوان‌ و باتجربه را به این رویداد اعزام کرده و ستاره‌های مدال‌آوری همچون هادی ساروی و امین میرزازاده هم در ترکیب دیده می‌شوند.

در‌ روز اول مسابقات اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی برگزار شد و در نهایت تیم ملی در حالی که سه فینالیست داشت، با دو طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.

ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید. تنها امیر عبدی بود که در 77 کیلوگرم با شکست در دیدار رده بندی دستش از مدال کوتاه ماند و پنجم شد.

پس از مسابقات پنج وزن نخست، در رده بندی تیمی ایران با 95 امتیاز اول است، قزاقستان با 76 امتیاز، ژاپن با 68 امتیاز و قرقیزستان با 64 امتیاز دوم تا چهارم هستند.

از صبح امروز فرنگی کاران ایران در پنج‌ وزن دوم‌ روی‌ تشک رفته‌اند تا مدال‌های خوشرنگ دیگری به نام ایران ثبت کنند.

پوشش زنده خبری 28 فروردين 1403 ساعت 10:05

در وزن 60 کیلوگرم امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر جوی هوانگ از چین تایپه را از پیش رو برداشت.

28 فروردين 1403 ساعت 10:04

در وزن 67 کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر لی لی از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با برنده کشتی میان جاسون از فیلیپین و فیروز میرزارجب اف از تاجیکستان مصاف می‌دهد.

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ پیروزی ایران در اولین قدم با شکست تیم همسایه
  • ایران ۳ - افغانستان ۱/ پیروزی ایران در اولین قدم با شکست تیم همسایه
  • حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک
  • باقری اولین بانوی داور ایرانی تکواندو در المپیک
  • استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان
  • کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل ۲۰۰ امتیازی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در ۲فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک
  • رونی کولمن ایرانی باخت، همه چشم‌ها به یزدانی و قاسم‌پور
  • زنده از بیشکک: فرنگی ایران به دنبال فتح آسیا
  • پرداختن به حاشیه‌ها باعث افت فروغی شد/ شرایط نگران کننده است