Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد صبر استان اصفهان با هدف ترویج فرهنگ صلح و آشتی با محوریت شورای حل اختلاف دادگستری استان اصفهان تشکیل شد.

خبرگزاری میزان - ستاد صبر استان اصفهان با هدف ترویج فرهنگ صلح و آشتی با محوریت شورای حل اختلاف دادگستری استان اصفهان تشکیل شد.

محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان اصفهان، در این جلسه با تبریک ایام عید سعید غدیر خم بیان داشت: تشکیل اولین جلسه ستاد صبر را در آستانه عید بزرگ ولایت به فال نیک گرفته و امیدواریم با تمسک به ولایت حضرت علی (ع) آثار آن برای عموم مردم شریف استان ملموس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی در تشریح اهداف برگزاری این جلسه بیان داشت: بر اساس آموزه‌های دینی موضوع توسعه و ارتقاء فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل دعاوی از طریق کدخدا منشی و استفاده از افراد ذی نفوذ و به اصطلاح ریش سفید همیشه در دستور کار قوه قضاییه بوده؛ چرا که از یک سو کاهش جحم ورودی پرونده به دادگستری‌ها را به دنبال دارد و از سوی دیگر اختلافی که از طریق رضایت و صلح و سازش خاتمه پیدا کند ماندگارتر خواهد بود این مهم به عنوان یکی از محور‌های اساسی سند تحول نیز دیده شده است.

رییس کل دادگستری استان ادامه داد: مطابق شیوه نامه اجرایی این ستاد، شورای حل اختلاف استان هیأت‌هایی متشکل از افراد معتمد و دارای نفوذ محلی با عنوان «صلح یار» در حوزه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، هنری، ورزشی و... در مساجد، پایگاه‌های بسیج، اصناف و دیگر مکان‌های مناسب با همکاری تشکل‌ها و سمن‌ها راه اندازی می‌گردد تا از طریق مصالحه به حل و فصل دعاوی مردم بپردازند و با توجه به اهمیت مساجد به عنوان پایگاه‌های فرهنگی تفاهم نامه‌ای نیز با امور مساجد امضا شده و در مرحله اول چند مسجد به عنوان پایلوت جهت تشکیل و فعالیت هیأت صلح انتخاب گردیده است.

وی اعتلای فرهنگی صلح و سازش، ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی کشور در عرصه صلح طلبی و حقوق بشر، نظام‌مند کردن، تقویت مشارکت و افزایش تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه با رویکرد صلح و سازش، اعتلای فرهنگ احترام به قانون و حقوق دیگران، نهادینه سازی عدالت ترمیمی در جامعه و انسجام نهادی در ارتقاء صلح، سازش و گذشت را از اهداف مهم تشکیل این ستاد عنوان نمود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان اصفهان در پایان اظهار داشت: میانجی گری بین طرفین دعاوی از طریق یاران صلح، تلاش برای جلب رضایت صاحبان حق و بخشایش مجازات‌های قابل گذشت، ساماندهی و فعال سازی ظرفیت‌های مردمی، بزرگان و مشاهیر در راستای تحقق اهداف، ارتباط مؤثر با سمن‌ها و نهاد‌های ملی و بین المللی در موضوع صلح برای ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی و... از جمله وظایف این ستاد است که امیدواریم با عملکرد خوب شورا‌های حل اختلاف استان و تعامل سازنده با نهاد‌های ذیربط در این خصوص شاهد افزایش آمار صلح و سازش در استان باشیم.

گفتنی است در پایان با اعطاء ابلاغ، تعدادی از اعضای جلسه به عنوان اعضاء اصلی ستاد صبر استان تعیین و معرفی گردیدند و مقرر شد با قید فوریت فعالیت ستاد آغاز گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری اصفهان محمدرضا حبیبی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری اصفهان محمدرضا حبیبی دادگستری استان استان اصفهان صلح و سازش حل اختلاف ستاد صبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۴۱۵ پرونده در انجمن اتیسم همدان

داوود پناهی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: مهمترین اهداف انجمن اتیسم همدان این است بچه‌ها را در سنین پایین بتوانیم شناسایی کنیم چون زمان در درمان بچه‌های اتیسم نقش کلیدی دارد و بهترین زمان برای تشخیص بچه‌های اتیسم بین یک تا دوسالگی است و زمان طلایی درمان اتیسم ۲ تا ۷ سالگی است.

وی افزود: بچه‌های اتیسم به صورت مادام العمر نیاز به نگهداری دارند و درک درستی از اتفاقات پیرامون خود و درک درستی از خطر ندارند و هر چه بزرگ‌تر می‌شوند مشکلات آنها بزرگ‌تر خواهد شد.

مدیر عامل انجمن اتیسم همدان با اشاره به اینکه از خانواده‌های اتیسم در ایران حمایتی صورت نمی‌گیرد و حمایت ها فقط به انجمن اتیسم برمی‌گردد و این انجمن در حد توان خود می‌تواند کمک کند خاطرنشان کرد: مرکز نگهداری کودکان اتیسم در استان همدان بسیار نیاز است و حمایت تمام مسئولان را در این زمینه می‌طلبیم.

پناهی نژاد یادآور شد: ۴۱۵ بچه در انجمن اتیسم پرونده دارند و این آمار متعلق به کسانی است که به انجمن اتیسم مراجعه کرده اند ولی آمار بیشتر از این تعداد است.

وی با بیان اینکه آمار جهانی می‌گوید از هر ۳۶ تولد یک کودک به اختلال اتیسم مبتلا است ولی در ایران از ۵۶ تولد یک کودک مبتلا به اختلال اتیسم است و نسبت اتیسم در دختر و پسر یک به ۴ است و این آمار را به جمعیت استان همدان حساب کنیم ما بالای ۲ هزار بچه اتیسم داریم که فعلاً شناسایی نشده است یا خانواده‌ها اطلاع ندارند که فرزندان اتیسم دارند.

وی ادامه داد: انجمن اتیسم تنها پایگاه جامع برای حمایت و درمان از کودکان اتیسم در همدان است و مسئولان باید ضرورت ایجاد توانبخشی و نگهداری از کودکان اتیسم را درک کنند و در این زمینه خیرین می‌توانند کمک بسزایی داشته باشند.

کد خبر 6081646

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • ۱۳ هزار پرونده در آذربایجان غربی به سازش ختم شد
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • وجود ۴۱۵ پرونده در انجمن اتیسم همدان
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۸۵۷ پرونده در آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد
  • ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه تشکیل شد