Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روز‌های آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف و غالبا آفتابی و در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

فردا پنج‌شنبه ۷مرداد ماه ۱۴۰۰ آسمان تهران صاف و در بعدازظهر نیمه‌ابری همراه با وزش باد است  و شاخص آلودگی هوا نیز در وضعیت سبز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو، طبق پیش بینی‌های هواشناسی امروز آسمان تهران صاف و آفتابی حداکثر و حداقل دما در تهران ۳۷ و ۲۲ درجه است. نقشه‌های هواشناسی از کاهش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا تا روز جمعه در پایتخت خبر می‌دهند.

کمترین و بیشترین دمای امروز تهران

امروز آسمان تهران آفتابی است و دمای امروز تهران در طول شب از بیست و دو درجه به مرور و در طول روز به سی و هفت درجه می‌رسد.

پیش‌بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد بود

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: آسمان تهران فردا (۷مرداد ماه) آفتابی با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۸ مرداد ماه) نیز آفتابی و با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

وضعیت شاخص آلودگی هوای تهران امروز و فردا

پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز حاکی از آن است که صبح امروز (۶مرداد ماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد و باعث بهبود کیفیت هوا خواهد شد، اگرچه با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش پیدا خواهد کرد و می‌تواند باعث کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات بعدازظهر شود.

با استمرار شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت انتظار می‌رود که در بیشتر مناطق پرتردد از غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق کاسته شود و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (۷ مرداد ماه) از تجمع ذرات معلق جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول باقی می‌ماند. تداوم این شرایط جوی طی روز باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، با این حال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن می‌تواند در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا شود.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی فردا (۷ مرداد ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور تا چند روز آینده

بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

نقشه وضعیت جوی کشور طی امروز

شدت بارش، روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود. گفتنی است، امروز سرعت وزش باد در جنوب غرب کشور افزایش می‌یابد از این رو خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در خوزستان و غرب ایلام دور از انتظار نیست.

از امروز تا آخر هفته در شمال غرب، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور دما بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد و از پنج شنبه در سایر نقاط کشور کمی از گرمای هوا کاسته خواهد شد. طی پنج روز آینده شرف دریای عمان و از امروز تا پنج‌شنبه دریای خزر و پنج‌شنبه شمال خلیج فارس مواج است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آب و هوای تهران پیش بینی آب و هوا کیفیت هوا آسمان تهران هوای تهران آلاینده ها روز آینده مرداد ماه خواهد شد پنج شنبه پیش بینی وزش باد طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۶۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۱۰۸، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۵۵، باغستان شهریار با شاخص ۶۵، باقرشهر با شاخص ۷۶، پارک رازی با شاخص ۵۹، پاسداران با شاخص ۶۸، پاکدشت با شاخص ۸۷، پونک با شاخص ۵۸، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۶۸، پیشوا با شاخص ۸۹، تربیت مدرس منطقه شش با شاخص ۷۴، تهران پارک شکوفه با شاخص ۸۱، چشمه با شاخص ۵۵، دانشگاه تهران با شاخص ۸۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۵، دماوند با شاخص ۹۵، رباط‌کریم با شاخص ۸۰، ژئوفیزیک با شاخص ۵۲، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۸۱، سلامت با شاخص ۸۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۵، شریف منطقه دو با شاخص ۷۹، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۲، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۷، در موقعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه چهار با شاخص ۷۸، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۸۰، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۱، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۸۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۳، علم و صنعت با شاخص ۶۶، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۰، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۶۱، لواسانات با شاخص ۵۶، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۰، ملارد با شاخص ۸۶، منطقه ۱۵ با شاخص ۷۷، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۷۲، ورامین با شاخص ۶۱ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۶، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۴۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۸، اقدسیه منطقه یک با شاخص ۴۰، پردیس با شاخص ۴۸، سرخه‌حصار با شاخص ۳۰، در وضعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 739559

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین
  • پیش بینی هوای نسبتا پایدار برای گلستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین/ترافیک سنگین در چالوس و محور تهران-شمال
  • وضعیت هوای تهران در نهم فروردین‌؛ هوا در شرایط قابل قبول است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پیش‌بینی هوای تهران در چند روز آینده
  • وضعیت هوای تهران؛ در شرایط قابل قبول