Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز واکیسناسیون سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان اظهار داشت: در سه دوره انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوره مبارزه با ویروس کرونا ملت ایران در تاریخ معاصر یک انسجام ملی و بهم پیوستگی بی بدیلی را به معرض نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: این از طرف کسانی گفته می‌شود که از نظر جامعه‌شناسی ملت ایران را مورد مطالعه قرار دادند اما مشاهده می‌کنیم که در این مدتی که گذشت علی رغم همه فشارها و عملیات روانی گسترده و فشارهای حداکثری دشمن علیه این ملت بزرگ و تهدیداتی که در حدی بود که حتی در ابتدای شروع این بیماری، تهدید به حمله نظامی هم شدیم، آن چیزی که این ملت به نمایش گذاشت همبستگی و وحدت و صلابت و عزم راسخ در مواجهه با ویروس کرونا، تحت تدبیر مقام معظم رهبری با مجاهدت کادر درمان و متخصصان بود.

وی عنوان کرد: بسیاری از دستگاه‌های سلامت در کشورهای مختلفی متلاشی شدند که مدعی زمینه بهداشت و سلامت هم هستند اما چون ساختار مردمی ندارند نتوانستند دوام آورند.

سلیمانی ابراز داشت: نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران توانست با ایجاد هم‌افزایی و تکیه بر قدرت مردم در مواجهه با این ویروس توفق پیدا کند و این آمار افزایشی هم شاید مربوط به عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها و عادی شدن بیماری است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: از طرفی تمرکز روی تولید واکسن داخلی در ۶ مسیر آغاز شد که در بین کشورهای مسلمان منحصر به فرد است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی در تولیدات واکسن تجربیات و امکاناتی داشتند اما کشورهایی که در تراز کشور ما از نظر سوابق علمی و تجهیزات هستند، نتوانستند واکسن تولید کنند.

سلیمانی تأکید کرد: در عین حال که دنیا در تحویل واکسن به ما خوش قولی نکرد و به تعهدات خودش عمل نکرد و همچنان که مسیر واردات واکسن مورد توجه است اما واکسن داخلی هم در حال تولید و تزریق است که مورد استقبال بسیاری از مردم هم قرار گرفته است‌.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه این شرایط وحدت و همدلی ما را به اعتلا و ارتقا رساند و دستگاه سلامت ما را ارتقا داد، افزود: لازم است مراکز مناسبی برای تزریق این واکسن در کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد کنیم که این مهم انجام گرفت و سازمان بسیج اعلام آمادگی کرد که در این زمینه نقش‌آفرینی کند و در مراکز مشترک مشارکت کند.

وی عنوان کرد: به این ترتیب، ۹۰ مرکز مستقل ایجاد شده است و در ۲۱۰ مرکز هم مشارکت داریم که در مجموع می‌توان گفت سازمان بسیج مستضعفین در ۳۰۰ مرکز نقش‌آفرینی دارد.

سلیمانی بیان داشت: امروز هم دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون با کمک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شهرداری اصفهان، سپاه استان اصفهان، ناحیه امام رضا(ع)، صنایع استان افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور همچنین عنوان کرد: به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام شده به هر میزان که لازم باشد در چارچوب این طرح در کنار آن‌ها خواهیم بود و همه امکانات را در اختیار قرار می‌دهیم تا با واکسیناسیون بتوان زنجیره بیماری را قطع کرد البته از رعایت پروتکل‌ها نباید غفلت کرد.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت‌های ملت ایران هم به زودی کامل خواهد شد و دیگران به زودی به تمجید از ملت ایران خواهند پرداخت.

به گزارش فارس، ظهر امروز د‌و مرکز تجمیعی واکسیناسیون در ملک‌شهر و رهنان اصفهان با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، طاهره چنگیز، سردار مجتبی فدا و جمعی از مسؤولان استانی و کشوری افتتاح شد.

 

در این مراسم آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام احمد محمودی اولین دز واکسن کوایران برکت را دریافت کردند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ر۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان واکسیناسیون بسیج مستضعفین سازمان بسیج رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص ورود واکسن گارداسیل (زگیل تناسلی) به برنامه واکسیناسیون ملی کشور توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد:« عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال، یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان صرفه اقتصادی دارد. در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم. به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.»

وی ادامه داد: به‌طور مثال، ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند، اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی ۶ ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان بسیج: نگاه به ایران بعد از عملیات وعده صادق ارتقا پیدا کرد
  • جزئیات برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی و معلم سازمان بسیج مستضعفین
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نشانگر تحقق وعده‌های خداوند است
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟