Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از دیپلماتیک، یک دیپلمات آمریکایی که نامش منتشر نشده گفت: ما منتظر مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران هستیم، اگر رئیس‌جمهور جدید ایران آمادگی بازگشت به توافق هسته‌ای را داشته باشد، ترجیح ما هم بازگشت به توافق است.

این دیپلمات آمریکایی گفت: اگر تیم جدید ایرانی معتقد باشد که می‌تواند به توافق بهتری برسد و می‌تواند امتیاز بیشتری بگیرد و یا امتیاز کم‌تری بدهد این یک توهم خطرناک است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپلمات ارشد آمریکایی گفت: "ما خواهیم دید که آیا آنها آماده بازگشت هستند یا خیر"

وی گفت: اگر آمریکا تشخیص دهد که ایران آمادگی بازگشت به اجرای کامل را ندارد یا برنامه هسته‌ای ایران تا حدی پیشرفت کرده است که محدودیت‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در توافق مجدداً قابل بازپس‌گیری نیست، گزینه‌هایی از جمله تشدید اجرای تحریم‌های اقتصادی را مورد بررسی قرار خواهد داد. اما من امیدوارم  که این اتفاق نیفتد همانطور که گفتیم، نقطه‌ای فرامی‌رسد که باید ادامه دهیم و بازگشت به برجام دیگر مزایای عدم اشاعه را که بخشی از مذاکرات  بود به همراه نخواهد داشت. کارشناسان باید بگویند که چه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد.

دیپلمات ارشد آمریکایی در مورد اینکه در صورت بسته شدن پنجره بازگشت به توافق آمریکا چه گزینه‌هایی را در نظر دارد، گفت: "من قصد ندارم جلوتر بروم. تحریم‌های ما هنوز ادامه دارد."

وی در ادامه در مورد درخواست ایران برای لغو تحریم‌ها گفت: ساده است، به توافق بازگردید؛ ما می‌توانیم تحریم‌های مغایر با برجام را برداریم.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بایدن برجام ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: تشدید وضعیت کنونی در خاورمیانه به دلیل امتناع غرب از بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن شده است.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین همچنین در کانال تلگرامی خود نوشت: رویدادهای بسیار خطرناک کنونی در خاورمیانه یکی از نتایج تصمیم آمریکا و تروئیکای اروپایی برای جلوگیری از مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام است. فرصتی برای اجتناب از این وضع وجود داشت. غرب راه را برای وقایع جاری هموار کرده است.

به نقل از خبرگزاری تاس، ایران شنبه و یکشنبه، پهپاد و موشک‌ها را به سمت اسرائیل پرتاب کرد و آن را پاسخی به جنایات متعدد از جمله حمله هوایی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خواند.

در سال ۲۰۱۵، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان برجام را با ایران برای حل بحران برنامه هسته‌ای تهران امضا کردند.

در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • لفاظی‌های جدید ماکرون علیه ایران
  • تغییر موضع فرانسه در برگزاری افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴
  • اظهارات مکرون درباره پذیرش روس‌ها و انتقال افتتاحیه المپیک
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • انتقاد کلمبیا از موضع حمایتی سازمان کشورهای آمریکایی از رژیم صهیونیستی
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • ۱۵ سال حبس برای دیپلمات سابق آمریکایی به اتهام جاسوسی
  • سفیر پیشین آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا محکوم شد