Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:51:03 GMT

۱۶ زندانی جرایم مالی در کردستان آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۳۵۸۲

۱۶ زندانی جرایم مالی در کردستان آزاد شدند

به گزارش ایرنا، مدیرکل زندان‌های کردستان در مراسم آزادسازی این زندانیان اظهار داشت: مبلغ مالی مورد نیاز این افراد حدود ۴۰ میلیارد ریال بود که با پرداخت آن از سوی خیرین، ستاد دیه و رضایت شاکیان امروز آزاد شدند.

مراد فتحی با بیان اینکه امسال تاکنون ۸۶ زندانی کردستانی با مساعدت خیرین، معتمدان و همکاری قضات آزاد شده‌اند افزود: در ماه مبارک رمضان با توجه به وسع استان، مبالغ خوبی برای کمک به آزادی زندانیان در استان جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عملکرد ستاد دیه استان برای کمک به آزادسازی زندانیان را مطلوب دانست و افزود: از ۱۰ روز مانده تا عید قربان تا به امروز، زمینه آزادی۱۵۲ زندانی جرائم غیرعمد و یا عمومی با پادر میانی ریش سفیدان، رضایت شاکیان و ورود خیرین فراهم شده است.

افراط و تفریط در دستگاه قضا جایی ندارد

رییس کل دادگستری کردستان نیز در این مراسم با اشاره به سند تحول قضایی اظهار داشت: بر اساس این سند، ۲ دسته از محکومان ( مالی و کیفری )  با رویکردهای متفاوتی مجازات می شوند که هیچ افراط و تفریطی در آن جای ندارد.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی با بیان اینکه در مورد محکومان کیفری تلاش برای کاهش حبس و ادای دین محکومان است، افزود: این تلاش برای این است که فرد محکوم در زندان نماند و تبعات ناشی از آن متوجه خانواده و جامعه نشود.

وی اضافه کرد: در خصوص محکومان کیفری رویکرد تحولی دستگاه قضا، به اصلاح و بازپروری فرد متوجه است تا حتی اگر جرمی مرتکب شده تحت نظر باشد و به محض اصلاح و متنبه شدن و اطمینان از اینکه ورود فرد به جامعه مشکلی ایجاد نکند، زمینه آزادی وی فراهم شود.

رییس کل دادگستری کردستان تاکید کرد: تنها یک دسته از محکومان کیفری در زندان ماندگار می شوند که با قانون شکنی و هنجار شکنی مخل امنیت و آرامش باشند و در برخورد با آنان هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت.

حجت الاسلام حسینی نمونه بارز برخورد با این دسته را در وقایع اخیر در کردستان اعلام و اضافه کرد: افرادی که با ایجاد رعب و وحشت و به هم ریختن آسایش مردم مخل امنیت شدند، مجازات می شوند و تا زمانی که متنبه نشوند در زندان خواهند ماند و نباید شائبه و تصوری مبنی بر اغماض دستگاه قضا در این زمینه وجود داشته باشد.

برچسب‌ها کردستان آزادی زندانیان سنندج سند تحول قضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان آزادی زندانیان سنندج کردستان آزادی زندانیان سنندج سند تحول قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری

دادستان مرکز چهارمحال‌وبختیاری گفت: آمار زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ نسب به سال ۱۴۰۱، کاهش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، سیدنصرالدین صالحی در کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: آمار زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ نسب به سال ۱۴۰۱، کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: حسب تاکید رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور مبنی بر کنترل مجرمین حرفه‌ای، آمار غایبین از زندان بیش از ۳۸ درصد کاهش داشته است.

دادستان مرکز استان با قدردانی از مقامات قضائی در راستای افزایش بیش از ۳۰ درصدی بازدید از زندان‌های استان افزود: بهره‌مندی محکومین واجد شرایط استفاده از نهادهای تخفیفی، تأثیر بالقوه‌ ای در باز اجتماعی نمودن محکومین و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

صالحی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ جلسه شورای طبقه بندی در زندان‌های استان برگزار و درخواست‌های زندانیان بررسی شد.

کد خبر 745534

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • کمک ۴۰ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر
  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • ۷۰ زندانی جرائم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری نیازمند کمک خیران