Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:09:08 GMT

باران و افزایش رنج برداشت برنج در گیلان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۳۶۲۲

باران و افزایش رنج برداشت برنج در گیلان

ایسنا/گیلان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاروزی گیلان گفت: بارندگی‌های امروز و فردا رنج و سختی‌ها را در برداشت برنج از شالیزارها بیشتر می‌کند.

علی موسوی در گفت و گو با ایسنا افزود: گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و به دلیل بارندگی ممکن است در برخی از شالیزارها شاهد ورس یا خوابیدگی ساقه های برنج شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: راهی برای جلوگیری از ورس وجود ندارد و از کشاورزان خواسته‌ایم زهکشی‌ها و خروجی‌های شالیزارها را باز کنند تا آب باران به ساقه‌های برنج خسارت وارد نکند.  

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید برنج گفت: قیمت کود، سم و هزینه‌های کارگری موجب افزایش قیمت تمام شده برنج شد و این بارندگی هم برداشت برنج را برای کشاورزان کمی سخت‌تر خواهد کرد.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۹۵ درصد از شالیزارهای گیلان در مرحله خوشه دهی است و نیم درصد نیز برداشت شده است.

موسوی با بیان اینکه ۲۰ درصد در مرحله رسیدگی قرار دارد و آماده برداشت است، یادآور شد: وضعیت برنج تقریبا در همه شالیزارها استان یکسان است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است امسال در ۱۸۰ هزار هکتار از شالیزارها برداشت مکانیزه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: کمباین‌داران قبل از برداشت نسبت به رفع نقص فنی کمباینها اقدام کنند تا در این مورد ضایعات برنج بالا نرود.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بارش باران برداشت برنج كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

ایسنا/گیلان شبکه باران با برنامه تلویزیونی «پاسخ» پاسخگویی شفاف مسئولین به مطالبات مردم را به طور زنده منعکس می‌کند.

در راستای اجرای  جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است؛ همچنین شفاف‌سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسئولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان ساعت ۲۱:۳۰ روزهای چهارشنبه هر هفته به مدت ۶۰ دقیقه به صورت پخش زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه شامگاه گذشته، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان تهیه و پخش شد که با برقراری ارتباط تلفنی با محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالاتی مطرح شد.

ویژه‌برنامه پاسخ به تهیه‌کنندگی محمود رحمتی و اجرای مهدی لطفی از شبکه باران پخش می‌شود؛ بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای شهریار سروری روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • بارش‌های رگباری باران در گیلان