Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهرکرد گفت: این پژوهشکده اولین مرکز در کشور با هدف پژوهش در زمینه فناوری‌های تولید مثلی دام و تنها مرکز از این نوع در مجموعه وزارت علوم است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همراه با سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد و مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهرکرد بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهرکرد

سورنا ستاری از بخش‌های مختلف پژوهشکده فناوری جنین دام بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت‌های این پژوهشکده و فرایند انتقال جنین‌های آزمایشگاهی در گوسفند به گیرنده‌ها به روش لاپاروسکوپی به عنوان جدیدترین دستاورد پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهرکرد آشنا شد.


سعید کریمی در سخنانی به معرفی توانایی‌ها و قابلیت‌ها دانشگاه شهرکرد پرداخت و گزارشی از عملکرد و دستاورد‌های حوزه فناوری دانشگاه شهرکرد ارائه کرد.

 

راه اندازی مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه شهرکرد


رئیس دانشگاه شهرکرد در ادامه توانایی‌ها و اقدامات حمایتی مرکز نوآوری دانشگاه و مرکز رشد واحد‌های فناوری دانشگاه گفت: مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی، مدرسه کارآفرینی، میز تخصصی ارتباط با صنعت و جامعه، کارگاه‌های مرکز نوآوری و طراحی و راه اندازی سامانه جامع امور فناوری، پژوهشی و مهارتی نیز از مهمترین افتتاح‌های مرتبط با فناوری در سال ۱۳۹۹ در دانشگاه شهرکرد بودند.


وی تدوین و تصویب شیوه نامه گرنت فناوری در سال ۱۳۹۹، تدوین شیوه نامه هدفمند سازی پارسا در راستای طرح تحول ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت در سال، ۱۴۰۰ انعقاد تفاهم‌نامه پسا دکتری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را به عنوان بخش دیگری از تلاش‌های این دانشگاه در راستای توسعه و ارتقا فناوری در دانشگاه شهرکرد دانست.

کریمی در ادامه به معرفی مرکز تحقیقات منابع آب دانشگاه، پژوهشکده فناوری جنین دام، پژوهشکده زیست و نانو فناوری، پژوهشکده علوم پرندگان و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهرکرد پرداخت.

 

دستیابی دانشگاه به فناوری تولید مثلی دام


ناصر شمس رئیس پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهرکرد نیز در سخنانی کوتاه به معرفی این پژوهشکده پرداخت و گفت: پژوهشکده در سال ۱۳۸۲ با اخذ مجوز قطعی تاسیس شد و این پژوهشکده اولین مرکز در کشور با هدف پژوهش در زمینه فناوری‌های تولید مثلی دام و تنها مرکز از این نوع در مجموعه وزارت علوم است.


شمس افزود: این مرکز تاکنون توانسته به طیف گسترده‌ای از فناوری‌های تولید مثلی دام در کشور دست یابد و آن‌ها را بومی سازی و بهینه سازی کند.


وی گفت: این مرکز تاکنون بسیاری از محققان و متخصصان فناوری‌های تولید مثل دام کشور را تربیت کرده است و پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهرکرد با قرار گرفتن در موقعیت مناسب جغرافیایی در کشور در قطب پرورش دام سبک کشور، یکی از قطب‌های پرورش اسب و در مجاورت یکی از قطب‌های پرورش گاو شیری کشور قرار گرفته است.


رئیس پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهرکرد، تولید آزمایشگاهی جنین در گوسفند، انتقال آن‌ها به رحم میش‌های گیرنده و تولد اولین بره حاصل از لقاح خارج رحمی در کشور، تولید آزمایشگاهی جنین‌های گاو، انجماد جنین، تولید جنین‌های شبیه سازی شده (cloning) گوسفند و گاو، نمونه برداری (Biopsy) از جنین‌های گوسفند و گاو در مراحل اولیه، انجماد تخمک، تعیین جنسیت جنین با استفاده از DNA‌ی خون مادری، انجماد اسپرم اسب‌های اصیل ایرانی، سگ، گاو و گوسفند به منظور ارائه خدمات در صنعت اسب و صادرات، انتقال جنین به روش لاپاروسکوپی در گوسفند، تولید جنین به روش سوپراوولاسیون در گاو، فرموله نمودن و ساخت محلول‌های فلاشینگ رحمی، محیط‌های کشت و نگهداری جنین و محلول‌های انجماد جنین با هدف قطع وابستگی به خارج از کشور، ساخت لوازم یکبار مصرف تولید جنین به روش سوپراوولاسیون با هدف قطع وابستگی به خارج کشور، فرموله نمودن و ساخت رقیق کننده‌های نگهداری و حمل اسپرم نریان در حالت سرد و رقیق کننده‌های انجماد اسپرم نریان را از مهمترین دستاورد‌های این مرکز برشمرد.


شمس، تولید، انجماد و انتقال جنین در گاو، فناوری انجماد اسپرم نریان، تولید آزمایشگاهی، انجماد و انتقال جنین در گوسفند و بز، تعیین جنسیت جنین اسب با استفاده از DNA آزاد جنینی در خون مادر و انجماد اسپرم و تلقیح مصنوعی در گوسفند را مهمترین فناوری‌های تجاری سازی شده و یا در حال تجاری سازی در این پژوهشکده دانست.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در پایان بازدید خود از مسئولان دانشگاه شهرکرد خواست، با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و همچنین پیوستن به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از خدمات و حمایت‌های این معاونت برخوردار شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شهرکرد پژوهشکده فناوری جنین دام فناوری پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهرکرد دانشگاه شهرکرد فناوری های تولید تولید مثلی دام علمی و فناوری انجماد اسپرم انتقال جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: به منظور اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت و کاهش آمار سقط جنین مراکز نفس در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر تجهیز و راه اندازی شده است.
عبداله خوان‌زاده با بیان اینکه مرکز نفس (نجات فرزند سقط) در شادگان نیز به زودی راه اندازی می‌شود تاکید کرد: هدف از این اقدام مقابله با سقط عمدی جنین است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان، ساماندهی فرایند کشف و شناسایی جرائم مرتبط با سقط جنین عمدی، همراهی و همکاری مراجع قضایی و نهاد‌های امنیتی را برای ساماندهی فرایند معرفی متخلفین به مراجع قضایی و پیگیری احکام صادره از سوی این مراجع برای متخلفین را نیز خواستار شد.
 اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی جامعه پزشکی، پیراپزشکی، داروخانه‌ها، عطاری‌ها و تجهیزات پزشکی در بخش دولتی و خصوصی در زمینه دستورالعمل‌ها، قوانین و مجازات‌های مرتبط با سقط جنین عمدی از عوامل موثر در کاهش سقط محسوب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • همنشینی فناوری با تیک‌تیک ساعت‌ها
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • بسته یک ؛ مشروح فعالیت های وزرا در استان سمنان
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • انتشار پایان‌نامه‌های برتر تقاضا محور برای مهار تورم و رشد تولید از دانشگاه شهرکرد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد