Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال محمودزاده نماینده مهاباد در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان جهت واگذاری رسیدگی به طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی به عنوان مخالف گفت: طراحان درخواست اصل ۸۵ قانون اساسی را دادند تا بررسی طرح به کمیسیون واگذار شود، اما این اصل توضیح داده در موارد ضروری می‌شود اختیار وضع برخی قوانین را به کمیسیون مشترک واگذار کرد؛ این در حالی است که در شرایط کنونی بیشتر کسب و کار‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند و روابط اجتماعی مردم بیشتر از فضای مجازی دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چه دلیلی برای محدودیت فضای مجازی و واگذاری اختیار قانون گذاری آن را داریم؟

محمودزاده تصریح کرد: خود کمیسیون فرهنگی مجلس به یک چارچوب فکری درباره طرح نرسیده که چنین پیشنهادی برای واگذاری بررسی آن دارد. چراکه این طرح ابتدا ۲۰ ماده ای، سپس ۵۰ ماده‌ای و الان با ۳۷ ماده معرفی شده است و این یعنی کمیسیون فرهنگی به چارچوب فکری خاصی نرسیده و درخواست واگذاری آن را داده و نمایندگان نیز از گردونه قانونگذاری نیز خارج می‌شوند.

نماینده مهاباد توضیح داد: نمایندگان در مسئله‌های بسیار مهم باید مستقیماً حضور داشته باشند و نظر دهند و ضرورتی بر اصل هشتاد و پنجی کردن طرح وجود ندارد.

وی گفت: اگرچه در طرح مذکور بحث مسدودسازی مطرح نشده، اما مطابق مواد آن شبکه‌های اجتماعی خارجی در ۴ ماه باید دفتر و نمایندگی در ایران ایجاد کنند، وگرنه مسدود می‌شوند.

این نماینده ادامه داد: به دلیل تحریم‌ها و عدم مراوده مالی شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ، اینستاگرام، تلگرام و کلاب هاوس حتماً نمی‌توانند در چهار ماه دفتر ایجاد کنند و در نتیجه با بستن آن‌ها کسب و کار‌ها و مشاغل و ارتباطات تعطیل می‌شوند.

محمودزاده تصریح کرد: بیشتر مردم کشور با شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر ارتباط دارند و این طرح شبکه‌های اجتماعی خارجی را مسدود می‌کند و لطمه‌ای به مردم خواهد زد. همه در جریان وضعیت اشتغال فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و با بستن شبکه‌های اجتماعی بدون هیچ جایگزینی، روابط اجتماعی و آموزش مجازی لطمه خواهد دید.

نماینده مهاباد تاکید کرد: اگر شبکه‌های مجازی نبودند آموزش و پرورش در زمان تعطیلی مدارس اصلا نمی‌توانسته وظیفه خود را انجام دهد.

این نماینده گفت: ماده ۳۱ اینترنت درباره ابزار دور زدن و دسترسی به پیام رسان‌های مسدود شده صحبت می‌کند و می‌گوید تولید تکثیر و توزیع و انتشار VPN یا فیلتر شکن جرم است و جریمه نقدی دارد. این در حالی است که توزیع و انتشار شامل تک تک مردم می‌شود که مجبورند برای دسترسی به تلگرام فیلترشکن استفاده کنند و اگر در یک گروه خانوادگی از پروکسی بهره‌مند شوند مشمول جریمه خواهند شد.

محمودزاده بیان کرد: نظر دولت و همه کسب و کار‌ها و شبکه‌های مجازی گرفته نشده است و بیشتر فعالان کسب و کار درباره مخالفت با این طرح نامه نوشته اند. به علاوه دولت نیز مخالف است و باید نظر دولت جدید را هم گرفت.

نماینده مهاباد تاکید کرد که طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی مخالف اصل ۷۵ قانون اساسی است و بار مالی دارد. در نتیجه دولت باید لایحه می‌داد و در نتیجه قابل طرح نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم صحن علنی پیام رسان فضای مجازی شبکه های اجتماعی نماینده مهاباد پیام رسان کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه ساماندهی اتباع ومهاجرین خارجی استان یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد جلسه ستاد ساماندهی اتباع ومهاجرین خارجی استان در استانداری یزد با ریاست معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی و با حضور مدیرکل اتباع و تعدادی از کارشناسان‌ این اداره برگزار گردید. 

در این جلسه آخرین وضعیت اتباع و مهاجرین استان و اقدامات انجام شده مورد بررسی قرار گرفت ‌و مقرر شد نسبت به اجرای دقیق قوانین و فرهنگ پذیری ایرانی و اسلامی و همچنین پیگیری های مستمر از تهران نسبت به جذب و مشارکت سازمانهای بین المللی و ایجاد طرح های زیرساختی و اولویت دار استان اقدام و اجرای طرح های ابلاغی سازمان ملی مهاجرت با قوت ادامه یابد.

همچنین تدوام جلسات ساماندهی و استفاده بهینه از ظرفیت سایر ارگانها مورد تاکید قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فیبر نوری ویژه کسب و کارها را افزایش می دهیم
  • یک پیامرسان مهم و یک شبکه اجتماعی از اپ استور چین حذف شدند
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • نشست ساماندهی قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز استان گلستان
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  •  پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم
  • جلسه ساماندهی اتباع ومهاجرین خارجی استان یزد
  • طغیان رودخانه ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد