Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نوربخش حاتمی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص وضعیت بازار نهاده‌های کشاورزی و همچنین تامین مرغ و گوشت مورد نیاز بازار، اظهار داشت: امروز در ایامی هستیم که در کل کشور و به تبع آن در استان با مشکل کمبود مرغ در بازار مواجه هستیم بخشی از دلایل آن ملی و فرااستانی است، ولی از سوی ما هم پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیح دلایل وضع موجود بازار مرغ، گفت: میزان جوجه‌ریزی در خردادماه نسبت به مشابه قبل بیش از ۵۰۰ هزار قطعه کاهش یافت و همین سبب شد تا تعدادی از مرغداران و تولیدکنندگان موفق به تهیه جوجه یک‌روزه و جوجه‌ریزی در زمان مناسب نشوند، بنابراین عامل اصلی امروز در کاهش عرضه همین موضوع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص دیگر دلایل، اضافه کرد: در فصول گرما در کل کشور به خصوص در مناطق گرمسیری میزان جوجه‌ریزی به دلیل تلفات بالا به شدت کاهش می‌یابد که این موضوع عرضه و تقاضا را به هم زده و از سوی دیگر افزایش قیمت نهاده‌ها و تاخیری در ارسال آن سبب مشکلاتی برای دامداران شده که گرانی دارو و واکسن هم مزید بر علت شده و باعث پایین آمدن کیفیت محصولات و افزایش تلفات دامداران شده است.

وی متوسط نیاز روزانه استان به مرغ را ۱۲۵ تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای تیرماه تا به امروز با مجموعه لاشه مرغ گرم و منجمد، نیاز بازار را تأمین کرده‌ایم که مازاد بر آن هم ۲۰ تا ۲۵ تن مرغ زنده هم توزیع می‌شود به هر حال به اندازه نیاز عادی استان مرغ وارد بازار می‌شود.

حاتمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت سایر محصولات هم سبد با مرغ همچون ماهی، گوشت‌ و حبوبات بالا رفته تقاضا برای خرید مرغ افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: ما به صورت هفتگی میزان عرضه مرغ را رصد می‌‌کنیم و تا یک‌ماه آینده بر وضعیت عرضه آگاهی داریم و تا حدود ۲۰ مردادماه آثار کاهش جوجه‌ریزی در خردادماه را در بازار شاهد خواهیم بود.

حاتمی گفت: شرایط جوجه‌ریزی در تیرماه به مراتب بهتر از خردادماه است و از ۲۰ مردادماه به بعد و تقریبا از ۱۵ روز آینده قطعا شرایط عرضه بهتر خواهد شد و تعادلی بین عرضه و تقاضا به وجود می‌آید و سعی می‌شود کل نیاز استان پوشش داده شود.

وی در پایان، یادآور شد: امروز ۹۶ تن مرغ لاشه وارد بازار شده که علاوه بر آن ۴۰ تا ۵۰ تن مرغ منجمد نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، خودروهای سیار و کاسبان امین توزیع می‌شود. فعلا با این شرایط باید کنار آمد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه بازار مرغ کشاورزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه کاهش جوجه ریزی فصل گرما تلفات جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه

نادر نورایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه تعهد اشتغال استان در سال گذشته را ۳۴ هزار نفر اعلام  و گفت : خوشبختانه با پرداخت مناسب تسهیلات توانستیم بیش از تعهد و به میزان ۴۰ هزار نفر شغل ایجاد کنیم.

وی رقم تسهیلات پرداختی اشتغالزایی استان در سال گذشته را ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این تسهیلات در حوزه‌های مختلف به متقاضیانی که از سوی دستگاه‌های مختلف به بانک‌ها معرفی شده بودند، پرداخت شده است.

‌رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع محتلف همچون تبصره ۱۸، سفر ریاست جمهوری و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری هم با کمک دستگاه اجرایی و مجموعه بانک‌های استان شاهد افزایش آمار اشتغالزایی در استان و رونق تولید و افزایش مشارکت مردم در این عرصه باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • کرمانشاهیان میزبان دو کاروان از خدام حرم رضوی
  • بزرگترین حراجی دمپایی در قم را از دست ندهید + اطلاعات تماس
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • رکورد جوجه ریزی مازندران شکسته شد.