Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۶ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، با کلیات طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال ۱۳۹۹ کل کشور با ۱۵۷ رأی موافق، ۵ رأی مخالف از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

همچنین نمایندگان با ۱۵۴ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه با ماده واحده طرح مذکور موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ماده واحده آمده است: مهلت جذب اعتبارات سرمایه ای و مالی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور اعم از وجوه نقد و اوراق بهادار (اسناد خزانه، اوراق مشارکت و سایر اسناد مالی اسلامی) تا پایان شهریورما سال ۱۴۰۰ تمدید میگردد. مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات فوق الذکر حداکثر تا دهم مهرماه ۱۴۰۰ به خزانه داری کل کشور واریز میشود. مهلت ارسال صورتحساب دریافت و پرداخت نهایی نیز تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ تعیین میشود.

محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در توضیح این طرح گفت: بر اساس قانون اساسی بودجه یک ساله است و پس از اتمام هر سال مبالغی که تخصیص یافته اما هزینه نشده باید به خزانه بازگردد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته به دلیل مسائل اقتصادی و شیوع کرونا بودجه‌های عمرانی طی ۱۲ ماه سال پرداخت نشد و در اسفندماه تخصیص یافت بنابراین از اسفند ماه تا تیر زمان کافی برای هزینه‌کرد مناسب این اعتبارات وجود نداشت که بر اساس طرح مذکور پایان سال مالی بودجه‌های عمرانی از تیر ماه ۱۴۰۰ به شهریور سال جاری افزایش می‌یابد.

کد خبر 5267815

منبع: مهر

کلیدواژه: صحن مجلس اعتبارات عمرانی محمدمهدی مفتح مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی صحن مجلس خوزستان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی محمد باقر قالیباف شورای نگهبان برجام هیئت دولت حسن روحانی اسحاق جهانگیری دولت سیزدهم آیت الله خامنه ای جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟

گروه اقتصاد و درآمد : بررسی ردیف های بودجه 1403 نشان می دهد، در لایحه ارائه شده دولت به مجلس، ذیل بودجه تخصیص شده برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ بودجه ای برای ردیف رفع فقر شدید سه دهک اول دیده نشده است.

به گزارش جماران، بررسی های مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد با اینکه ردیف جدیدی در لایحه بودجه 1403 با عنوان «کمک به اجرای برنامه مقیمی و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم» و با اختصاص بودجه 1500 همت در نظر گرفته شده است، اما عموم طرح های محرومیت زدایی رشدی نداشته اند.

همچنین از محل منابع قانون هدفمندی یارانه ها نیز بالغ بر 65 هزار میلیارد تومان بابت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده است.

اعتبارات عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بالغ بر 310 هزار میلیارد تومان است که بیشترین سهم اعتبارات عمومی را در بین وزارتخانه ها دارد. بیش از 256 هزار میلیاد تومان از بودجه مربوطه متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است. در واقع اکثر توان مالی این وزارتخانه، صرف کمک به ناترازی صندوقهای بازنشستگی شده که در نتیجه آن امکان پیشبرد برنامه های مهمی مانند سیاست های حمایتی بسیار محدود شده است.

بر این اساس، در بودجه سال 1403، هیچ ردیف بودجه ای برای مبارزه با فقر شدید سه دهک اول جامعه تخصیص نیافته است.

ضعیت گسترش و تعمیق فقر در کشور در سالهای گذشته، مکررا هشدار کارشناسان اجتماعی و اقتصاددانان را به همراه داشته است. در سالهای پایانی دهه 90، نرخ فقر در کشور با افزایش قابل توجهی همراه بوده و به 30 درصد جامعه رسیده است. این در حالی است که سال گذشته مرکز پژوهش های مجلس درخصوص به زیر خط فقر افتادن 40 درصد دیگر از جامعه در سالهای آینده هم هشدار داد.

       

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • امروز، آخرین مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون فلوشیپ/ مهلت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • سهم ۶۴ درصدی عملیات‌های عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • مهلت اجرای قانون اساسنامه «شرکت ملی پست» به مدت دو سال تمدید شد
  • تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست 
  • تمدید دو ساله مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست توسط مجلس