Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه واقعه غدیر بزرگترین همایش تاریخ اسلام بود، اظهار داشت: غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد (ص) بود و باید در این ایام مسئله ولایت به درستی در جامعه تبیین شود.

وی بیان داشت: در دهه ولایت و امامت برنامه‌های مناسبی در نظر گرفته شده و همه ما باید هر هنری داریم به خرج دهیم زیرا علی (ع) هر چه داشت وقف اسلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: هر ساله از محل موقوفاتی که توسط واقفین برای عید قربان و غدیر وقف شده برنامه‌هایی از جمله اطعام روز عید غدیر، قربانی کردن، برگزاری مراسمات جشن و شادمانی و صدقه به نیازمندان اجرا می‌شود.

ثبت ۱۳۰ موقوفه با نیت غدیر

بخشی‌پور با بیان اینکه ۱۳۰ موقوفه با نیت غدیر در خراسان‌ جنوبی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: باید برای غدیر موقوفاتی داشته باشیم تا با استفاده از این موقوفات فرهنگ غدیر را در جامعه نهادینه کنیم.

وی مطرح کرد: آحاد جامعه باید برای ترویج فرهنگ غدیر به‌عنوان فرهنگ برتری ارزش‌ها و پیروی از فضیلت‌های الهی و معنوی تلاش کنند و شاید یکی از بهترین راه‌ها برای این منظور، موضوع وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیشترین موقوفات مرتبط با غدیر مربوط به شهرستان فردوس با ۸۴ موقوفه است، ادامه داد: همچنین در شهرستان طبس ۲۵ موقوفه، بشرویه ۴ موقوفه، بیرجند ۵ موقوفه، قاین ۳ موقوفه، سرایان ۳ موقوفه، و خضری و خوسف هر کدام ۳ با نیت غدیر به ثبت رسیده است.

وجود ۹۰ موقوفه با نیت اطعام غدیر

بخشی‌پور عنوان کرد: ۶۹ موقوفه با نیت اطعام در روز عید غدیر، ۲۷ موقوفه با نیت اعیاد مذهبی در روز عید غدیر، ۲۱ موقوفه با نیت اطعام روزه‌دارانی که روز عید غدیر روزه هستند و ۳ موقوفه با نیت تعزیه امام حسین (ع) در روز عید غدیر ثبت شده است.

وی با اعلام اینکه بیش از ۹هزار و ۸۸۶ موقوفه و ۲۰ هزار و ۶۲۷ موقوفه رقبه‌ای در استان وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد این موقوفات دارای کاربری کشاورزی است، عنوان کرد: با توجه به اینکه اکثر نیات ثبت شده در استان مذهبی و ویژه روضه‌خوانی و عزاداری است تاکنون وقف برای غدیر نتوانسته در بین خیرین به خوبی تبیین شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از اعمالی که به انجام آن در روز عید غدیر سفارش شده افطاری دادن به روزه‌داران است، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در این خصوص بیان داشت: کسی که در شامگاه عید غدیر به یک مؤمن افطاری بدهد گویا یک میلیون نفر از پیامبران، شهیدان و صدیقان را افطاری داده است.

برپایی سفره اطعام غدیر

بخشی‌پور با اشاره به ثبت ۶۹ موقوفه با نیت اطعام و پذیرایی غدیر و ۲۱ موقوفه با نیت افطاری غدیر در استان، عنوان کرد: توصیه‌های بسیاری برای اطعام مردم و به‌ویژه نیازمندان در روز عید غدیرخم صورت گرفته و برپایی سفره‌های اطعام از دیگر برنامه‌های اوقاف استان خراسان‌جنوبی است که از محل موقوفات انجام می‌شود.

وی از برگزاری جشن عید غدیر در ۲۵ بقعه شاخص خراسان‌جنوبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و گفت:  از دیگر برنامه‌های دهه ولایت می‌توان به برگزاری محافل انس با قرآن کریم، پیاده‌روی سادات به سمت بقاع متبرکه، اجرای نمایش واقعه غدیر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی با موضوع ترویج فرهنگ غدیر، برپایی خیمه‌های معرفت با غرفه‌های متعدد در موضوعات کودک و نوجوان، مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی، چند رسانه‌ای و گفتمان غدیر اشاره کرد.

ارائه خدمات درمانی با طرح «سلامت»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای رزمایش سلامت در بقاع متبرکه همزمان با دهه امامت و ولایت، گفت: رزمایش سلامت با هدف بهره‌گیری از ظرفیت و جایگاه بقاع متبرکه و موقوفات در حوزه دارو، درمان و سلامت و در شرایطی که شیوع ویروس کرونا سلامت عمومی جامعه را هدف قرار داده، اجرا می‌شود.

بخشی‌پور تبیین کرد: در قالب این رزمایش خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران بقاع متبرکه امامزادگان باقریه (ع) بیرجند، محمد بن اصغر(ع) بشرویه، امامزاده اسماعیل (ع) خضری، سلطان ابوالقاسم(ع) خوسف، سعدالله بن موسی الکاظم(ع) شاهرخت و مصیب مصعبی(ع) سرایان، بی بی زینب خاتون(س) سربیشه، علی(ع) طبس، سیدمحمد و سید ابراهیم(ع) فردوس، زیدبن محمد(ع) قاین و سیدالحسین (ع) نهبندان انجام می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی غدیر موقوفه اسلام مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی موقوفه با نیت اطعام خراسان جنوبی روز عید غدیر بقاع متبرکه بخشی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی اکثر محورهای خراسان جنوبی

رئیس پلیس راه استان گفت: هم اکنون از تمام  محور‌ها به جز محور طبس بارش باران گزارش شده و این محور‌ها لغزنده است.

سرهنگ رضایی از مردم خواست: ضمن رعایت فاصله طولی، پرهیز از سبقت و سرعت‌های غیرمجاز، قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • لغزندگی اکثر محورهای خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی
  • توزیع ۶۲ میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستان
  • پله فرار تونل غدیر قم سال ۱۴۰۳ احداث می‌شود