Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:05:10 GMT

نقش مهم یک زن هندی در ساخت موشک فضایی جف بزوس

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۴۱۰۴

نقش مهم یک زن هندی در ساخت موشک فضایی جف بزوس

در تاریخ ۲۰ ژوئیه سال جاری میلادی "جف بزوس" بنیانگذار آمازون به همراه سه مسافر دیگر با موشک "نیوشپرد" شرکت "بلواوریجین" به فضا رفتند و پس از دقایقی ماندن در گرانش صفر به زمین بازگشتند. در این خبر قصد داریم زنی که در ساخت این موشک نقش به سزایی داشته را به شما معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از اکانمیک تایمز، " سانجال گاوانده"(Sanjal Gavande) زن هندی الاصلی است که در ساخت موشک فضایی جف بزوس نقش مهمی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاوانده ۳۰ ساله در شهر کالیان در غرب ایالت مهاراشترا کشور هندوستان متولد شده است. وی یکی از اعضای شرکت بلو اوریجین است که سیستم موشکی نیوشپرد را ساخته و از آن برای پرتاب جف بزوس و تیمش به فضا در ۲۰ ژوئیه استفاده شد.

گاونده قبل از پیوستن به شرکت اکتشافات فضایی بزوس و رسیدن به آرزوی خود یعنی ساخت یک فضاپیما، در شرکت‌های ساخت اتومبیل‌های مسابقه و شرکت‌های دریایی کار کرده است.

سانجال گاونده در سال ۲۰۱۱ تحصیل خود در دانشگاه بمبئی را آغاز کرد و سپس به دانشگاه فنی میشیگان برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود رفت. او که مجوز خلبانی نیز دارد پیش از آنکه به عنوان مهندس سیستم در شرکت بلواوریجین استخدام شود به ناسا رفته بود که توسط ناسا رد شد.

"جف بزوس" به همراه سه مسافر دیگر با موشک "نیوشپرد" شرکت "بلواوریجین" به فضا رفتند و پس از دقایقی ماندن در گرانش صفر به زمین بازگشتند. در این سفر والی فانک(Wally Funk) ۸۲ ساله به عنوان مسن‌ترین فضانورد، اولیور دیمن(Oliver Daemen) ۱۸ ساله به عنوان جوان‌ترین مسافر فضا و مارک بزوس برادر جف بزوس، او را در این سفر همراهی می‌کردند. جف بزوس و همراهانش پس از حدود ۱۰ دقیقه به زمین بازگشتند. چتر نجات کپسول آن‌ها باز شد و این کپسول با سرعت ۱۶ متر بر ساعت کاهش ارتفاع داده و در صحرای تگزاس فرود آمد.

موشک نیوشپرد با استفاده از موتوری که تنها محصول جانبی آن بخار بود با سرعت بیش از ۲ هزار و۳۰۰ مایل در ساعت به فضا راه یافت اما شاید جف بزوس به لبه‌ی فضا رفته باشد اما با توجه به معیارهای جدید اداره هوانوردی فدرال او تنها می‌تواند یک فضانورد "افتخاری" باشد. همزمان با سفر جف بزوس به فضا در روز ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر)، اداره هوانوردی فدرال دستورالعمل‌های خود برای فضانورد نامیدن افرادی که در آینده به فضا خواهند رفت را تغییر داد. از سال ۲۰۰۴ تاکنون این اولین تغییر قابل توجه در این دستورالعمل‌ها بود. بر طبق این دستورالعمل‌ها، فضانوردان باید تحت یک پرواز دارای مجوز از اداره هوانوردی فدرال تا ارتفاع حداقل ۵۰ مایل اوج بگیرند. بزوس و همراهانش این شرایط را داشتند اما طبق دستورالعمل جدید، فضانوردان در طی سفر خود به فضا باید فعالیت‌هایی ضروری برای حفظ ایمنی پرواز فضایی انجام دهند. بزوس، برادرش مارک، خانم والی فانک ۸۲ ساله و اولیور دیمن ۱۸ ساله نقشی در ایمنی این سفر فضایی نداشتند زیرا موشک نیوشپرد کاملا خودکار بود و پیش از این نیز بدون حضور خدمه ۱۵ بار پرواز کرده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جف بزوس پرواز فضایی موشك جف بزوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای خال قرمز هندی‌ها از زبان بانوی مسلمان هندوستانی + فیلم

بانوی مسلمان هندی که مهمان برنامه رمضانی «هلال» بود در پاسخ به سوال مجری و خال قرمزی که هندوستانی‌ها استفاده می‌کنند توضیحات جالبی داد که در ادامه می‌بینید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای قطع خدمات به ابزارهای تراشه‌سازی چین
  • ماجرای خال قرمز هندی‌ها از زبان بانوی مسلمان هندوستانی + فیلم
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور
  • ساخت نمونه اولیه تایر‌های تقویت‌شده با فناوری نانو برای کامیون
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است
  • کشاورزان گلستانی نگران کود بهاره نباشند