Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- از 6 گروه آزمایشی آزمون کارشناسی ارشد سال 1400، زنان در 5 گروه آزمایشی "علوم انسانی"، "علوم پایه"، "کشاورزی و منابع طبیعی" و "هنر" و "دامپزشکی" بیشترین شرکت کنندگان بودند و مردان فقط در گروه "فنی و مهندسی" با کسب 73 درصد بیشترین متقاضی را داشتند.
به گزارش خبرگزاری آریا، آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 از صبح امروز چهارشنبه ششم مرداد آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فرآیند برگزاری این آزمون 600 هزار و 319 داوطلب در 6 گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی شرکت کردند.
در گروه علوم انسانی مجموعا 408 هزار و 722 کارت ورود به جلسه صادر شده است که 234 هزار و 960 نفر آن "زن" و مابقی "مرد" هستند. براین اساس، زنان با آمار 57 درصدی بیشترین داوطلبان این گروه محسوب می‌شوند.
در گروه آزمایشی علوم پایه 35 هزار و 443 دواطلب شرکت کردند که 24 هزار و 83 داوطلب "زن" و بقیه "مردان" هستند. در این گروه نیز زنان با 68 درصد بیشترین داوطلبان هستند.
در گروه آزمایشی فنی و مهندسی 125 هزار و 816 داوطلب شرکت داشتند که 91 هزار و 644 نفر از این داوطلبان مرد هستند یعنی مردان با 73 درصد بیشترین داوطلبان و متاقضیان ر شته‌های فنی و مهندسی در کشور محسوب می‌شوند.
در گروه آزمایشی کشاورزی و منابع طبیعی 14 هزار و 672 داوطلب شرکت داشتند که 7875 نفر آن‌ها زن هستند. زنان با 54 درصد حضور، بیشترین داوطلبان این گروه هستند.
در گروه آزمایشی هنر نیز از بین 46 هزار و 856 داوطلب، زنان با 64 درصد حضور، یعنی 30 هزار و 159 داوطلب بیشترین متقاضی محسوب می‌شوند؛ و در نهایت در گروه دامپزشکی 2545 متاقضی ورود به دانشگاه‌ها در آزمون شرکت می‌کنند که 1633 نفر آن‌ها یعنی 64 درصد این داوطلبان زنان هستند.
نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دهه اول شهریور ماه اعلام شده و اسامی معرفی شدگان چند برابر رشته‌های خاص دهه دوم شهریور ماه و در نهایت نتایج نهایی اواخر مهر ماه بر روی خروجی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کنکور کارشناسی ارشد بیشترین داوطلبان گروه آزمایشی فنی و مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه تقلب‌یاب کنکور چطور کار می‌کند؟ | انواع دستگاه‌های تقلب‌یاب را بشناسید

به گزارش همشهری آنلاین، نوبت نخست کنکور سراسری ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت‌ماه با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب در سراسر کشور برگزار می‌شود. این در حالی است که چند روز پیش عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ورود نسل سوم آشکارسازهای تقلب خبر داده.

همچنین، همراه داشتن دستگاه یا تجهیزات تقلب در جلسه آزمون به ۱۰ سال محرومیت از آزمون منجر می‌شود.

خبر مهم برای متقلبان کنکور | نسل سوم تقلب‌یاب امسال به کار گرفته می‌شود

در زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ از نسل دوم آشکارسازها که توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی طراحی شده بود، رونمایی شد و حالا پورعباس استفاده از نسل سوم سیگنال‌یاب‌ها را از جمله تمهیدات سازمان سنجش برای تضمین سلامت آزمون عنوان کرده است.

به طور معمول متقلبان آزمون تجهیزاتی به همراه دارند که از آن طریق سؤالات را به خارج محل آزمون فرستاده و پاسخ را دریافت می‌کنند. تقلب‌یاب‌ها به این دستگاه‌ها سیگنال ارسال می‌کنند به طوری که یک صدای بلند در گوش داوطلب ایجاد شده و تجهیزات همراهش آشکار می‌شود.

انواع دستگاه‌های تقلب‌یاب

راکت‌های موبایل‌یاب با ایجاد میدان مغناطیسی در اطراف خود هر شئی را که دارای فلز باشد، از جمله تجهیزات الکترونیکی مانند موبایل، هندزفری را شناسایی کرده و به صورت ویبره یا صدا هشدار می‌دهند.

دستگاه‌های فرکانس‌یاب یا سیگنال‌یاب انواع امواج رادیویی از جمله امواج تلفن همراه و سایر تجهیزات بی‌سیم را شناسایی کرده و با بوق هشدار می‌دهند.

دستگاه جمر یک دستگاه کورکن و مسدودکننده امواج موبایل است و در محدوده آن هیچ گوشی تلفن همراهی نمی‌تواند از پیامک، تماس یا اینترنت استفاده کند.

دستگاه‌ تقلب‌یاب نیز به تجهیزات تقلب، سیگنال ارسال می‌کند، به این صورت که در گوش داوطلب صدای بلندی تولید و فرد متقلب شناسایی می‌شود.

کد خبر 844591 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم کنکور سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی

دیگر خبرها

  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • کنکور ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • زمان‌ بندی برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳
  • زمان برگزاری کنکور سراسری۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور اعلام شد
  • میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
  • دستگاه تقلب‌یاب کنکور چطور کار می‌کند؟ | انواع دستگاه‌های تقلب‌یاب را بشناسید
  • آخرین مهلت اعلام نیاز واحدهای صنعتی در سامانه وزارت علوم اعلام شد