Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تحریم ایران و کوبا از سوی آمریکا، خسارات جبران‌ناپذیری به ملت‌ها وارد کرده است، گفت: نگاه ایران به همکاری با کوبا در حوزه پزشکی راهبردی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خانه ملت حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس صبح امروز(چهارشنبه، ۶ مردادماه) با ویسنته ورز بنکومو رئیس انستیتو فینلای(واکسن سازی) کوبا دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری در ابتدای این دیدار روابط جمهور اسلامی ایران و کوبا را عمیق و ریشه دار توصیف کرد و گفت: پیوند تاریخی و دیرینه ای میان دو کشور انقلابی ایران و کوبا وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران به کوبا به عنوان شریک راهبردی نگریسته و توسعه و ارتقای روابط در همه عرصه ها میان دو کشور به تأمین منافع ملی دو کشور کمک خواهد کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه دو ملت ایران و کوبا تصریح کرد: تحریم ها، خسارات و صدمات جبران ناپذیر و مستقیمی به مردم ایران و کوبا وارد کرده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کوبا طی ۶ دهه گذشته را محکوم کرده  و نسبت به قطعنامه های ضد آمریکایی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد رأی مثبت داده است.

شهریاری در ادامه همکاری های سازنده میان دو کشور در نهادها و مجامع بین المللی را حائز اهمیت دانست و افزود: این تعاملات و مناسبات در برگیرنده منافع ملی و مشترک دو کشور است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین از همکاری های گسترده دو کشور در حوزه بهداشت و درمان استقبال و تصریح کرد: همکاری سازنده و چشمگیر دو کشور در مراودات پزشکی ـ بهداشتی و واکسن، نشان از تعمیق و روابط دو کشور است که در همین راستا خرید واکسن سوبرانا ۲ و انتقال تکنولوژی ساخت این واکسن به ایران در جریان است و بر این باوریم که این همکاری ها به توسعه بیش از پیش روابط دو جانبه کمک خواهد کرد.

وی از همکاری دو کشور در حوزه تولید واکسن که نمونه موفق از همکاری دو جانبه فیمابین است، ابراز امیدواری و عنوان کرد: نگاه ایران به همکاری با کوبا در حوزه پزشکی راهبردی است.

شهریاری افزود: همکاری های پارلمانی مقدمه گسترش مناسبات دو کشور بوده و مجلس شورای اسلامی آماده است تا اقدامات لازم جهت رفع موانع احتمالی همکاری های فیمابین در زمینه های بهداشتی و پزشکی به ویژه تولید واکسن را با جدیت دنبال کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان در تشریح این دستاورد خاطرنشان کرد: امیدواریم طی ماه های آینده و با روی کار آمدن دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران، شاهد برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور باشیم.

رئیس انستیتو فینلای: کوبا تعهد دارد همکاری‌های خود برای تولید واکسن با مشارکت ایران را گسترش دهد

ویسنته ورز بنکومو رئیس انستیتو فینلای کوبا نیز در ادامه این دیدار اظهار کرد: سابقه دیرینه روابط دو کشور انگیزه همکاری ها در حوزه های مختلف را افزایش داده است و جامعه پزشکی و درمانی کوبا از همکاری با ایران در حوزه مسائل بهداشتی و درمانی استقبال می کند.

وی افزود: در حوزه واکسن کرونا بر اساس اولویت های مشترک تعریف شده فیمابین کوبا و ایران این اراده وجود دارد تا تولید خوبی در زمینه واکسن داشته باشیم و جای بسی خرسندی است که سابقه همکاری علمی و تکنولوژی مشترک و موثری بین انستیتو پاستور ایران و کوبا منجر به مشارکت جدی در تولید واکسن فعلی شده است.

رئیس انستیتو فینلای کوبا در پایان خاطرنشان کرد: کشور کوبا این تعهد را دارد که در زمینه همکاری ها در راستای تولید واکسن با مشارکت ایران ظرفیت همکاری ها را توسعه داده و مشارکت جدی تری در حوزه بهداشت و درمان داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن کرونا كميسيون بهداشت و درمان مجلس مجلس یازدهم ایران و کوبا رئیس انستیتو فینلای رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بهداشت و درمان اسلامی ایران میان دو کشور ایران و کوبا تولید واکسن دو کشور همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارسلونا پول خرید ارلینگ هالند را ندارد، حتی در تابستان 2025

آبی‌اناری‌ها در سال 2025 به دلیل قیمت بالا، توانایی خرید هالند را ندارند.

طرفداری | برخلاف اخبار و شایعات قبلی، بارسلونا به دلیل قیمت بالای ارلینگ هالند، توانایی خرید و جذب مهاجم منچسترسیتی، حتی در سال 2025 هم ندارد.

به گزارش نشریه کاتالانی اسپورت، در طول چند هفته گذشته، زمزمه‌های زیادی در مورد تمایل باشگاه بارسلونا برای جذب مهاجم گلزن منچسترسیتی، ارلینگ هالند در تابستان 2025 به گوش می‌رسید. خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، ارلینگ هالند را برای رقابت با کیلیان ام باپه که احتمالا به رئال مادرید می‌پیوندد و همچنین برای تقویت شانس خود در انتخابات مجدد، به عنوان یک هدف رویایی در نظر گرفته بود.

بارسلونا انتقال هالند در سال 2025 را رد می‌کند

بارسلونا به دلیل هزینه‌های هنگفت، انتقال ارلینگ هالند از منچسترسیتی در تابستان سال آینده را منتفی دانسته است. مدیران بلوگرانا قیمت 175 میلیون یورویی بند آزادسازی هالند و دستمزد او را حتی با وجود احتمال جدایی لواندوفسکی در سال 2026 و آزاد شدن فضای حقوقی در این باشگاه، بسیار زیاد می‌دانند. از زمانی که رافائلا پیمنتا، مدیر برنامه‌های هالند، از بارسلونا دیدن کرد و با دکو، مدیر ورزشی باشگاه کاتالانی جلسه‌ای برگزار کرد، گمانه‌زنی‌ها در مورد این انتقال شدت گرفته است. در این دیدار، موضوع هالند نیز مطرح شد و لاپورتا و تیمش از هزینه‌های جذب این مهاجم نروژی باخبر شدند.

در بارسلونا، هالند بازیکن بسیار محبوبی است و از نظر استراتژیک، جذب او در تابستان 2025 می‌تواند یک امتیاز بزرگ به حساب آید. اما واقعیت این است که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی بارسلونا، این انتقال، چه در حال حاضر و چه در یک سال آینده، از نظر اقتصادی غیرقابل‌اجراست. همانطور که گفته شد رقم درخواستی برای او و همچنین دستمزد این مهاجم نروژی بسیار بالاست. اگر قرارداد لواندوفسکی در سال 2025 فسخ شود، بخش بزرگی از دستمزدها در بارسا آزاد می‌شود، اما حتی این موضوع نیز برای رؤیای خرید بزرگی همچون هالند کافی نیست.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • نشست مجازی تقوی با کوبایی‌ها
  • جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها
  • چرا ساخت تسلیحات نظامی از خرید آن مهم‌تر است؟ + فیلم
  • وعده صادق قدرت علمی و تکنولوژی ایران اسلامی را ثابت کرد
  • بارسلونا پول خرید ارلینگ هالند را ندارد، حتی در تابستان 2025
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • امیر آشتیانی: همکاری و مشارکت ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های بدیعی شد