Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@01:52:52 GMT

شاخص بورس به رشد هزار واحدی بسنده کرد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۴۱۵۰

شاخص بورس به رشد هزار واحدی بسنده کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد یک هزارواحدی روبرو شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 6میلیارد و 538میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 5هزار و 521میلیارد تومان در بیش از 742هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد یک هزار و 606واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 316هزار و 516واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و پتروشیمی نوری شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت و توسعه معادن و فلزات با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بورس کالا امروز میزبان 737 هزار تن سیمان 36 شرکت است

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 706میلیون ورقه به‌ارزش 4هزار و 685میلیارد تومان در 395هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 176واحد رشد کرد و در ارتفاع 19هزار و 395واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد و فرابورس ایران شد و در مقابل شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، پالایش نفت شیراز و تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شاخص بورس فرابورس بورس تهران شاخص بورس فرابورس بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۳۷۸ واحد افزایش معادل ۵ صدم درصد در محدوده ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا و شستا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های تاپیکو، وامید، وپاسار و اخابر با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، وبملت، خودرو، خگستر، شستا، ثشاهد و اخابر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱ واحد افزایش به عدد ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.
نماد‌های شگویا، هرمز، خاور، وسپهر و تجلی از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، انتخاب، فزر، وهور و زاگرس از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۳۶۰ نماد مثبت برابر ۴۲۹ نماد منفی بود. ۱۸۱ صف خرید مقابل ۲۱۳ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۴۲ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون سهام را به ارزش هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۲۲ میلیارد دلار بود.

 

 

دیگر خبرها

  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید
  • بورس امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار