Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ۵۷ پروژه اداره کل میراث فرهنگی همدان در زمینه‌‌های مختلف مرمتی، فروشگاه‌ها و کارگا‌های صنایع دستی و زیرساختی با اعتبار ۲۳ میلیاردتومان به بهره برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان در شورای برنامه ریزی استان پروژه‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری افتتاح شده و به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه برنامه افتتاح هفتگی پروژه‌های استان همدان، با حضور استاندارهمدان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونین استاندار و دیگر اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، 57 پروژه‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان در زمینه‌‌های مختلف مرمتی، فروشگاه‌ها و کارگا‌های صنایع دستی و زیرساختی با اعتبار 23 میلیاردتومان افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید.

استاندار همدان در حاشیه این افتتاحیه اظهار داشت: براساس برنامه 3 ماهه دولت در استان همدان  287 پروژه اصلی تا پایان شهریور ماه افتتاح می‌شود که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها 3 هزار و 460 میلیارد تومان است.

دکتر صیدایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز گفت: 21 میلیاردتومان پاداش پایان خدمت کارکنان دولت در استان همدان تاپایان سال 1399   و مبلغ 4 میلیارد تومان مرخصی مانده دستگاه‌های اجرایی نیز در چند روز آینده  پرداخت می‌شود.

به گزارش تسنیم، برنامه  افتتاح و بهره برداری رسمی از پروژه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و سرمایه گذاری در مکان تاریخی و ارزشمند حمام کبابیان برگزار شد.

حمام کبابیان از جمله آثار فاخر تاریخی و پروژه‌های مهم مرمتی اداره کل میراث فرهنگی به شمار می‌آید که امروز پروژه بازسازی و مرمت آن با پایان رسیده و به صورت رسمی توسط مسئولان افتتاح شد.

طبق اعلام مدیران اداره کل میراث فرهنگی همدان در طول  یکسال گذشته  تعداد 42 پروژه عمده مرمتی در سطح استان با اعتباری بیش از 50 میلیارد ریال با میزان اشتغال زایی 130 نفر اجرا شده است.

طبق اظهارات مسئولان این نهاد در یک سال گذشته تعداد 9 کارگاه تولیدی شامل محصولات صنایع دستی از قبیل مبل منبت، سفال، نقاشی روی سفال، قاب سازی چوبی و سایر با اعتبار 147 میلیارد ریال و میزان اشتغال زایی  63 نفر به بهره برداری می‌رسد.

استاندار همدان: 30 هزار میلیارد تومان اعتبارات ملی در استان همدان جذب شدحاجی‌بابایی: 100 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح بازار همدان جذب شد

 

در حوزه سرمایه گذاری نیز تعداد 6 پروژه زیر ساخت عمرانی در روستاهای هدف و مناطق نمونه گردشگری استان، با اعتبار 30 میلیارد ریال وبا اشتغالزایی 40 نفر اجرا شده است.

انتهای پیام/742/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی بهره برداری استان همدان میلیارد تومان برنامه ریزی صنایع دستی افتتاح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم

معاون صنایع‌دستی کشور در دیدار با سفیر ترکیه در ایران با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور، گفت: معاونت صنایع دستی و به طورکلی وزارت میراث فرهنگی آماده هر نوع همکاری با ترکیه است.

مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی کشور صبح امروز در دیدار با سفیر کشور ترکیه در ایران، با بیان اینکه در هر اقدامی، گام اول خواستن و همگرایی‌ست که خوشبختانه شاهد آن هستیم، گفت: در همین راستا ایران و ترکیه کشور‌های با اشتراکات فرهنگی قابل توجهی هستند و با توجه به این مقوله، اقدامات مشترک و هفته فرهنگی مشترکی در این دو کشور می‌توانیم داشته باشیم.

او با بیان اینکه اولویت ما صنایع دستی و هنرمندان است، افزود: برای مثال فستیوال بین المللی مد و لباس آنتالیا میتواند نقطه آغازین و عطفاقدامات فرهنگی دو مشترک دو کشور باشد. در این فستیوال جهانی، میتوانیم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا لباس ایرانی هم حضور داشته باشد.

جلالی با تاکید بر اینکه معاونت صنایع دستی و به طورکلی وزارت میراث فرهنگی آماده هر نوع همکاری با کشور ترکیه است، ادامه داد: اگر شرایط گمرکی و تعرفه‌های ترجیحی دو کشور را در کنار دیگر اقدامات مشابه، ارتقا دهیم میتوانیم به هنرمندان نیز کمک کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور همچنین با بیان اینکه تجربه ترکیه در برندسازی و بسته‌بندی کالا‌ها هم می‌تواند به ما کمک کند، اظهار کرد: در همین راستا می‌توانیم کارگاه‌های آموزشی دوجانبه برگزار کنیم. به همین منظور سفارت ترکیه را درگاه و دروازه ورودی به‌این کشور و آشنایی با فرهنگ آن تلقی می‌کنیم.

او همچنین بر علاقه و استقبال ایرانیان از ترکیه اشاره کرد و گفت: ایرانیان خاطرات خوبی از کشور ترکیه دارند و چیزی که وجود دارد این است که بتوانیم در دنیایی که فرهنگ حرف اول را می‌زند این ارتباطات فرهنگی را بیش از پیش سامان و توسعه دهیم. 

جلالی همچنین با بیان اینکه صنایع‌دستی از دیگر حوزه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری مردمی‌تر است، ادامه داد: ما در جشنواره بین المللی فجر سیمین از یکی از هنرمندان ترکیه هم دعوت کردیم که متاسفانه نتوانست حضور یابد. ما همواره از حضور هنرمندان ترک در کشورمان استقبال می‌کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه من اکنون معاون منطقه غرب آسیا در شورای جهانی صنایع دستی هستم، گفت: اخیرا متوجه شدم که ترکیه عضو شورای جهانی صنایع دستی نیست و درصدد هستیم تا کمک کنیم این عضویت صورت پذیرد. از طرفی باور داریم که میتوانیم خواهرخواندگی شهر‌های جهانی مان با ترکیه را رقم بزنیم و مشترکات فرهنگی را بیش از پیش معرفی کنیم. 

او در پایان با تاکید بر اینکه آماده شکستن مرز‌های بروکراسی هستم و معتقدم ارتباطات فرهنگی تسهیل‌گر ارتباطات ماست، افزود: در همین مسیر صنایع دستی با تکیه بر اهمیت آن برای بانوان برای من به عنوان یک زن بیش از همه اهمیت دارد.

دموکراسی ترکیه تسهیل‌گر هنرمندان ایرانی است

حجابی کرلانقیچ، سفیر جدید جمهوری ترکیه در کشورمان نیز در این نشست با بیان اینکه ایران و ترکیه از اشتراکات فرهنگی قابل توجهی برخوردار هستند، گفت: ما در حوزه فرهنگ و به تبع آن حوزه صنایع دستی با ایران دارای شباهت‌های بسیار زیادی هستیم. او با اشاره به اینکه ایران و ترکیه دارتای صنایع دستی مشابهی همچون گلیم و جاجیم هستند، افزود: صنایع دستی و اقدامات مرتبط با هنرمندان برای ما اهمیت قابل توجهی دارد و برای توسعه آن تلاش می‌کنیم و به خوبی میدانیم که در این مسیر باید شرایط را تسهیل کنیم.

سفیر ترکیه در ایران با اشارا به اینکه ما میتوانیم اقدامات مثبت و موثری را در زمینه تسهیل شرایط برای هنرمندان انجام دهیم، اظهار کرد: در همین مسیر برای انجام هر نوع همکاری و اقدام مثبت در راستای تسهیل و تسریع فرآیند‌های حمایتی نسبت به هنرمندان صنایع دستی آمادگی لازم را دارا هستیم.

گفتنی‌ است در پایان این دیدار داریوش کیهان مهر رییس دفتر بازاریابی ایران و ترکیه نیز به ضروت ارتقای تعاملات فرهنگی و اقتصاد فرهنگ هر دو کشور خصوصا با رویکرد حمایت از هنرمندان صنایع دستی تاکید کرد.

منبع: میراث آریا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد