Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-20@00:11:21 GMT

پایان تلخ نبرد کماندار ایرانی و رابین هود (عکس)

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۴۱۶۱

پایان تلخ نبرد کماندار ایرانی و رابین هود (عکس)

کماندار ایران در بازی های المپیک 2020 مقابل حریفی قدر قرار گرفت و با قبول شکست از او، وداعی زودهنگام با مسابقات داشت.

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات تیروکمان بازی های المپیک توکیو 2020 در مرحله حذفی انفرادی ریکرو مردان ظهر امروز به وقت ایران در مرحله یک سی و دوم نهایی برگزار شد. میلاد وزیری، نماینده ایران در این مسابقات که در مرحله تعیین رنکینگ در میان 64 کماندار حاضر در توکیو به مقام 63 رسیده بود در این مرحله مقابل الیسون بریدی از امریکا قرار گرفت که صاحب رتبه دوم دور تعیین رنکینگ شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عملکرد ضعیف وزیری در مرحله تعیین رنکینگ و قرار گرفتن در رتبه ماقبل پایانی باعث شد تا او شروعی سخت در مرحله حذفی مسابقات داشته باشد؛ حریف او صاحب رنکینگ اول جهان و دوم المپیک 2020 بود و شرایط را برای میلاد از همان ابتدای مسابقه سخت کرد. کماندار 32 ساله امریکایی که طی دو المپیک قبلی 3 مدال (2 نقره تیمی و یک برنز انفرادی) کسب کرده بود، در اوج پختگی و با هدف کسب طلای انفرادی توکیو، پیروزی مقتدرانه ای مقابل نماینده ایران داشت.

 

 

 

ست اول:

از همان تیر اولی که الیسون بریدی آن را به سمت سیبل فرستاد می شد حدس زد که کار برای نماینده ایران بسیار سخت خواهد بود. کماندار امریکایی، تیر اول خود را دقیقا به مرکز سیبل زد تا شروعی قدرتمندانه داشته باشد. در چنین شرایطی فشار روی ورزشکار ایرانی بسیار بالا بود و وزیری از تیر اول خود تنها 7 امتیاز کسب کرد تا در همان ابتدا 3 امتیاز از حریف خود عقب بیافتد. بریدی تیر دوم خود را به جایی زد که همه را به یاد صحنه معروف کارتون رابین هود انداخت؛ او با آرامش و تسلطی مثال زدنی، دومین امتیاز 10 متوالی خود را هم کسب کرد تا عملا وزیری را خلع سلاح کند. نماینده کشورمان در دومین تیر خود امتیاز 8 را کسب کرد و با وجود اینکه سرانجام در تیر سوم موفق شد قسمت زرد سیبل را نشانه بگیرد اما 28 بر 24 مغلوب السیون شد؛ تیر سوم کماندار امریکایی که مشخص بود از سر شکم سیری به سمت سیبل روانه شد، 8 امتیاز برای او به همراه داشت.

 

الیسون امریکایی با این تیر، کار خود را شروع کرد تا نشان دهد برای فتح المپیک 2020 کاملا مصمم است.

 

سیبل سمت راست مربوط به وزیری و سیبل سمت چپ مربوط به الیسون است.

 

 

ست دوم:

شروع ست دوم با میلاد وزیری بود اما تیر او فقط 8 امتیاز داشت و این برای مقابله با حریفی که تیرهایش رابطه صمیمانه ای با بخش زرد سیبل داشتند، کافی نبود. الیسون بریدی تیر اول خود در ست دوم را به لب خط 10 زد اما 9 امتیاز گرفت تا بازهم از حریف ایرانی خود پیش بیافتد. میلاد برای بیشتر نشدن فاصله امتیازی خود در این ست نیاز به یک امتیاز خوب در تیر دوم داشت اما فشار و استرس بالا مانع از رسیدن به این هدف شد و تیر او در مرز 7و8 فرود آمد، درست مثل تیر دوم بریدی که در مرز 8و9 فرود آمد. آخرین تیر برای میلاد 8 امتیاز داشت و بریدی هم توانست سومین 10 امتیاز خود را در ششمین تیر به دست آورده و این ست را هم  28 بر 24 به سود خود به پایان برساند.

 

سیبل سمت راست مربوط به وزیری و سیبل سمت چپ مربوط به الیسون است.

 

 

 

 

ست سوم:

ست سوم در شرایطی شروع شد که میلاد وزیری برای باقی ماندن در جریان مسابقه نیاز به کسب پیروزی داشت اما تیر اول او تنها 8 امتیاز داشت در حالی السیون همان تیر اول خود را 10 امتیازی زد. میلاد در دو تیر آخر، نهایت تمرکز و تلاش خود را به کار برد و موفق شد 2 امتیاز خوب 9 کسب کند اما ریتم بدون تغییر و قدرتمندانه بریدی اجازه برتری را به او نداد؛ کماندار امریکایی در ست سوم هر سه تیر خود را به قسمت زرد زد و با کسب 28 امتیاز و 2 امتیاز بیشتر از وزیری 26 امتیازی، با برتری در سه ست متوالی، 6 بر صفر پیروز این مسابقه شد تا شروعی قدرتمندانه در راه کسب طلای المپیک 2020 داشته باشد.

 


سیبل سمت راست مربوط به وزیری و سیبل سمت چپ مربوط به الیسون است.
وزیری در این ست سرانجام بخش زرد سیبل خود را توانست نشانه بگیرد.

 

 

گفتنی است که برادی الیسون، دارنده 2 طلا، یک نقره و یک برنز مسابقات جهانی و دو نقره تیمی المپیک های لندن و ریو + برنز انفرادی المپیک ریو که با 5 طلای جام جهانی و کلی مدال جهانی و قاره ای دیگر برای فتح المپیک 2020 در توکیو حضور یافته است.

تیر اندازی (کمان) میلاد وزیری المپیک 2020 توکیو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیر اندازی کمان میلاد وزیری المپیک 2020 توکیو میلاد وزیری تیر اول خود المپیک 2020 8 امتیاز تیر او ست سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت دو داور ایرانی در جام جهانی ژیمناستیک

به گزارش قدس آنلاین، جام جهانی ژیمناستیک هنری از امروز در قطر آغاز خواهد شد و به جهت اینکه یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود از حساسیت و سطح فنی بسیار  بالایی برخوردار است.

امید شیخ احمدی و حمیدرضا هاشمی دو داور بین‌المللی کشورمان که پیش از این در جام‌های جهانی آلمان و مصر حضور داشتند در جام جهانی قطر هم قضاوت خواهند کرد.

داوری ژیمناستیک کشورمان در شرایطی در رویدادهای معتبر جهانی دارای نماینده است که  برای اولین بار در ادوار المپیک، یک داور از  ژیمناستیک ایران در المپیک پاریس حضور خواهد داشت. چندی پیش حمیدرضا هاشمی از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای قضاوت در این رویداد معتبر انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت انتخابی المپیک
  • کاربران ایرانی در میدان نبرد فضای مجازی هم پیروز هستند
  • رقابت کماندار کیش در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی باکمان چین
  • هفته بیست و چهارم لیگ برتر| نبرد استقلال با غول کش برای حفظ صدر
  • رکوردشکنی نجمه خدمتی در تفنگ ۵۰ متر
  • پایان نبرد سایه‌ها، تغییر منطق بازدارندگی و آغاز فصل جدید در رویارویی ایران و اسرائیل
  • رسمی: ‌پایان رویاپردازی ملی‌پوش ایرانی در ترکیه
  • استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس
  • قضاوت دو داور ایرانی در جام جهانی ژیمناستیک
  • نبرد آرسنال و بایرن مونیخ/ یکی در پی افتخار و دیگری در پی حیثیت