Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که میزان ابتلا به کرونا در جهان طی هفته گذشته 8 درصد و میزان مرگ و میر 21 درصد افزایش یافت است.

این سازمان تأکید کرد که در هفته گذشته بیش از 3.8 میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شدند و 69 هزار مورد فوتی ثبت شده است. کشورهای جنوب شرق آسیا و آمریکای شمالی و جنوبی افزایش مبتلایان و به طور خاص جان باختگان بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تحولی دیگر، مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اذعان کرد: برخی از افراد واکسینه شده می توانند گونه دلتای کووید-۱۹ را منتقل کنند.

به گزارش اسپوتنیک، «راشل والنسکی» رئیس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC)، گفت: برخی از افراد کاملا واکسینه شده می توانند سویه "دلتا" ویروس کرونا را منتقل کنند.

والنسکی افزود: در روزهای اخیر، من شواهد علمی جدیدی مشاهده کرده ام که نشان می دهد فشار دلتا بسیار متفاوت تر از سایر سویه های کووید-۱۹ است؛ اطلاعات مربوط به سویه دلتا از ایالات مختلف ایالات متحده و سایر کشورها نشان می دهد که در موارد نادری، برخی از افراد واکسینه شده که پس از واکسیناسیون به سویه دلتا آلوده می شوند، ممکن است آن را به دیگران منتقل کنند.

در همان زمان، وی تأکید کرد که واکسیناسیون از بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از ویروس کرونا جلوگیری می کند.

پیش از این، عضو کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، توصیه کرده بود که ساکنان واکسینه شده در مناطقی از ایالات متحده با شیوع بالای کووید-۱۹ به دلیل افزایش عفونت ها با سویه دلتا ویروس کرونا، از ماسک های محافظ پزشکی در داخل خانه استفاده کنند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا گونه دلتا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 واکسینه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان

مسئولان وزارت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در دیدار با مسئولان نهاد‌های زیرمجموعه سازمان ملل اعلام کردند بر اثر سیلاب‌های اخیر، دستکم ۷۰ نفر جان خود را از دست داده و ۵۶ نفر دیگر نیز مصدوم شده‌اند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، این سیلاب‌ها به ساکنان ۲۳ ولایت افغانستان آسیب زده و ۶۰۰ رأس احشام را تلف و هزار و ۲۳۵ خانه را تخریب کرده است.

«جانان سایق» سخنگوی این وزارتخانه اوایل هفته جاری اعلام کرده بود ولایت‌های بادغیس، ارزگان، فراه، قندهار، تخار، زابل، پروان، ننگرهار، هلمند، کابل، خوست، دایکندی، کنر، کاپیسا، پنجشیر، پکتیکا، پکتیا، لوگر، لغمان و هرات شاهد بارش باران و جاری شدن سیلاب در روز‌های اخیر بوده‌اند.

وی گفته بوداز آغاز ماه جاری تاکنون با همکاری سازمان‌های ملی و بین المللی برای ۲۲ هزار و ۸۵۱ خانواده آسیب‌پذیر کمک‌های اضطراری توزیع شده است.

وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان بار دیگر هشدار داده است براساس اطلاعات هواشناسی، بارندگی‌ها در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور