Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@04:46:55 GMT

گیلان جزو 10 استان برتر واکسیناسیون کرونا کشور

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۴۴۷۰

گیلان جزو 10 استان برتر واکسیناسیون کرونا کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان سالاری امروز در نخستین نشست هماهنگی با فرماندهان سپاه‌های نواحی استان در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از همکاری بسیج و سپاه در طول بحران کرونا اظهار کرد: سپاه و بسیج در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و در سایر رزمایش‌های مقابله‌ای با این بیماری همراهی و همکاری صادقانه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشته‌اند که شایسته تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش‌ها در واکسینه کردن جامعه هدف گیلان افزایش پیدا کند، افزود: برخی از استان‌ها درصد پوشش بسیار کمتری نسبت به متوسط عملکرد کشور دارند اما خوشبختانه گیلان جز ۱۰ استان نخست در پوشش واکسیناسیون عمومی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان گفت: گیلان مسن‌ترین استان کشور است و مسافرت‌ها در گیلان طی دو هفته اخیر به اوج خود رسید و ما شاهد حضور پنج میلیون مسافر و گردشگر بودیم که نتیجه آن افزایش بیماران بستری از ۲۰۰ نفر به بیش از ۱۰۰۰ نفر است.

سالاری با تأکید بر اینکه در تلاشیم تا واکسن به‌موقع توزیع و با سرعت بیشتری تزریق شود، بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ مرکز تجمیعی، ۲۷ مرکز جامع خدمات سلامت، ۱۹۹ تیم فعال و ۱۵ تیم سیار واکسیناسیون در گیلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر ظرفیت کنونی واکسیناسیون در گیلان، ۴۰ پایگاه واکسیناسیون جدید در رشت راه‌اندازی خواهد شد، افزود: با افرایش این ۴۰ مرکز واکسیناسیون، تزریق روزانه واکسن به ۲۵۰۰۰ دوز می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه همه ظرفیت‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها باید در جهت اجرای واکسیناسیون به کار گرفته شود، گفت: مدیران بهداشت و درمان در شهرستان‌ها نمایندگان تام‌الاختیار دانشگاه در جهت هرگونه بهره‌برداری از ظرفیت‌ها، امکانات، نیروی انسانی و استعدادها هستند.

سالاری همکاری و مشارکت فعالانه سپاه و بسیج را با دانشگاه در جهت تأمین سلامت جامعه حائز اهمیت برشمرد و افزود: بدون شک اگر تاکنون همراهی سپاه و بسیج نبود‌، مردم آسیب می‌دیدند و موفقیت‌های کنونی در جهت پایداری سلامت را مرهون جانثاری های این بزرگواران هستیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان واکسیناسیون سلامت دانشگاه علوم پزشکی دکتر سالاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نوروزی شهردار و اعضای شورای شهر رشت با فرمانده سپاه قدس گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سردار حمید دامغانی در این دیدار ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن، بر هم افزایی و همدلی دستگاه‌ها به ویژه شهرداری و اعضای شورا در تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکید کرد.

وی افزود: مجموعه سپاه و بسیج در تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، با پیروی از وصایای شهدا، مسئولان دستگاه‌های اجرایی را برای خدمت رسانی بهتر به مردم و اجرای برنامه‌های دولت سیزدهم همراهی می‌کنند.

در ادامه ، شهردار و اعضای شورای شهر رشت در راستای تحقق شعار سال و خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم و توسعه شهر مباحثی را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی رمضانی سپاه در شهرستان راز و جرگلان برقرار است
  • دیدار نوروزی شهردار و اعضای شورای شهر رشت با فرمانده سپاه قدس گیلان
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • آغاز طرح واکسیناسیون بیماری طاعون
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید