Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی را قانون راهبردی رفع فیلترینگ و ایمن سازی بستر فعالیت‌های گسترده دیجیتالی دانست و گفت: تعداد موافقان ثبت نامی برای دفاع از طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی به ۵۰ نفر رسیده است، بسیاری از افرادی هم که به عنوان مخالف ثبت نام کرده اند، خود با کلیات طرح نه تنها مخالف نیستند بلکه از آن دفاع هم می‌کنند، اما با بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی مخالف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موافقان طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی از جمله این جانب معتقدند یک کمیسیون تلفیقی از متخصصین همه کمیسیون‌ها می‌تواند معایب طرح را برطرف کرده و به صورت دقیق‌تر و کارشناسی‌تر این طرح را بررسی کند. معتقدم این طرح موجب ایجاد مشکل برای فعالیت‌های کاربران در فضای مجازی و پلتفرم های خارجی نمی‌شود.

راستینه تصریح کرد: در صورت تصویب نهایی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و با ضابطه‌مند شدن فعالیت پلتفرم‌ها، فیلترینگ دیگر معنایی نخواهد داشت و پلتفرم‌های خارجی با اخذ مجوز و ایجاد دفتر نمایندگی در ایران به تعهداتشان عمل خواهند کرد و می‌توانند خدمات دولت الکترونیک از جمله تراکنش‌های مالی را هم انجام دهند.

قرار نیست اینترنت مسدود شود

راستینه اظهار داشت: آنهایی که اعلام می‌کنند به دلیل نگرانی نسبت به از بین رفتن مشاغل در فضای مجازی با این طرح مخالف هستند، به هیچ عنوان این طرح را مطالعه نکرده‌اند و به دروغ موافقان این طرح را متهم به مسدود سازی اینترنت می‌کنند. طبق این طرح مادامی که برای پلتفرم‌های خارجی جایگزینی نیست هیچکس حق فیلتر کردن آن‌ها را نخواهد داشت.

برای کاربران فضای مجازی جرم انگاری نکرده‌ایم

راستینه با بیان اینکه با تخریب و تهمت و سیاه نمایی میدان دفاع از حقوق مردم را خالی نمی‌کنیم، تصریح کرد: در این طرح برای صیانت از اشتغال کاربران فضای مجازی، کمیسیون مشخصی پیش‌بینی شده است تا شاغلان در این بستر دچار مشکل نشوند و اشتغال‌شان آسیب نبیند.

وی ادامه داد: کاسبان فیلترینگ نگران ضابطه‌مند شدن فضای مجازی هستند چراکه می‌دانند با پذیرش تعهد از طرف پلتفرم‌های خارجی و داخلی دیگر فیلترینگ معنایی نخواهد داشت لذا صدای جیغ بنفش آنها بلند شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برای کاربران فضای مجازی جرم انگاری نکرده‌ایم، گفت: پلتفرم‌ها در صورتی که حقوق و حریم کاربران را صیانت نکرده و به تعهداتشان عمل نکنند مجرم تلقی می‌شوند.

کاسبان فیلترینگ مخالف طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی هستند

وی با بیان اینکه مردم دروغ‌های کاسبان فیلترینگ را نخواهند پذیرفت، گفت: کاسبان فیلترینگ پرونده‌های زیادی در دستگاه قضایی از جمله سرکشی در حساب مردم، اخاذی مجازی، شکستن حریم خصوصی، صفحه‌های ترویج خشونت علیه کودکان، فریب و دروغ‌های عاشقانه، دارند.

راستینه گفت: متاسفانه قانونی برای برخورد با این هنجار شکنی‌های ویرانگر که کانون بسیاری از خانواده‌ها را ویران ساخته وجود ندارد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: فضای مجازی فیلترینگ طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی پلتفرم های خارجی کاسبان فیلترینگ پلتفرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 رهبر انقلاب ترکیب «رایانه‌سپهر» را برای جایگزینی «فضای مجازی» پیشنهاد کرد. بیانات رهبری را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • گوگل، متا و اپل زیر تیغ جریمه در اروپا
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی در بروجرد دستگیر شدند