Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@08:31:18 GMT

لایروبی ۶ هزار متر طول از مسیر رودخانه خشک شیراز

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۴۶۵۵

لایروبی ۶ هزار متر طول از مسیر رودخانه خشک شیراز

شهردار منطقه هفت شیراز گفت: ریختن زباله و نخاله در مسیل آبروها و کانال‌ها، موجب آبگرفتگی می‌شود از این رو پاکسازی معابر و کانال‌های فاضلاب منطقه هفت شیراز در دستور کار قرار گرفته است.

سعید معصومی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: متأسفانه برخی از شهروندان اقدام به ریختن زباله و نخاله در سطح معابر می‌کنند که باعث آب‌گرفتگی کانال‌ها می‌شود البته علاوه بر ایجاد مشکلات آب‌گرفتگی، در فصل تابستان نیز در بعضی از مسیل‌ها باعث ایجاد بوی نامطبوع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمامی کانال‌های و مسیل‌ها طبق برنامه‌ریزی های انجام گرفته توسط نیروهای خدمات شهری به طور مستمر پاکسازی و لایروبی می‌شود، افزود: پاکسازی و لایروبی جداول و کانال‌ها توسط شهرداری انجام می‌گیرد، اما برای جلوگیری و رفع تمامی مشکلات شهروندان نیز باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند متأسفانه برخی از شهروندان با رعایت نکردن بهداشت عمومی و رها سازی پساب خانگی، باعث بروز مشکلاتی مانند تخریب آسفالت معابر و ایجاد بوی نامطبوع در کوچه‌ها و معابر شده‌اند که امیدواریم با رعایت بهداشت عمومی و عدم رهاسازی پساب خانگی در جداول و معابر از ایجاد مشکلات جلوگیری کنیم.

شهردار منطقه هفت شیراز با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۲۵ هزار متر طول از جداول و کانال‌های رو بسته و باز لایروبی شده است، ادامه داد: کف برداری کانال‌های روباز و حذف نیزارها و روان سازی مسیرهای آب‌های سطحی، تسطیح مسیر دسترسی کانال‌ها و ایجاد خاکریز ایمن مجاور کانال‌ها از جمله اقدامات انجام گرفته در این خصوص است.

شهردار منطقه هفت تصریح کرد: شش هزار متر طول از مسیر رودخانه خشک در سطح منطقه نیز لایروبی شده که بیش از ۲۵ هزار متر مکعب حجم لای برداشته و جا به جا شده است.

معصومی گفت: به منظور جلوگیری از آتش سوزی در فصل تابستان و زیباسازی معابر تسطیح و پاکسازی خار و خاشاک و ضایعات و نخاله‌ها از زمین‌های باز نیز در دستور کار قرار گرفت که بیش از ۱۶۱ هزار متر مربع در جهت تسطیح و دپو ضایعات و خار و خاشاک در اراضی بایر انجام شده است.

کد خبر 510440

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سعید معصومی کلانشهر شیراز جمع آوري و پاكسازي شهرداري شيراز رودخانه خشک شیراز شیراز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کانال ها منطقه هفت هزار متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک در پایتخت اما روان

 سرهنگ علی اصغر شریفی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم. 

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – نیمه سنگین و در حال حرکت، آبشناسان – سردار جنگل، همت – بعد از جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله و بعد از مرزداران و حکیم – شقایق است. 

اون ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج بعد از آزادگان تا شیخ فضل الله، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی به سمت غرب – تا مقطع نیروی زمینی، زین الدین به غرب - شمس آباد، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – صیاد شیرازی و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک ‌است. 

سرهنگ شریفی بیان کرد: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از از استاد معیین و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است. 

وی همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ بمنظور اجرای طرح جناغی‌ها در معابر بزرگراهی حضور دارند تا از حرکت و تغییر مسیر‌های ناگهانی خودرو‌ها جهت ورود به رمپ‌ها و خروجی بزرگراه‌ها خودداری کرده و با این کار نظم خاصی را به معابر شهری می‌دهند. 

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: هم اکنون ترافیک امروز از مسیر‌های غربی و شرقی به سمت مرکز شهر تهران سنگین می‌باشد که می‌طلبد شهروندان گرامی ضمن مدیریت سفر‌های خود از تردد‌های غیر ضرور در سطح معابر پایتخت خودداری کنند . 

او از راکبین موتورسیکلت خواست بدلیل انباشت گاز‌های آلاینده در داخل تونل‌ها و احتمال واژگونی ناگهانی موتورسیکلت بدلیل بیهوشی و تصادفات بدون برخورد، از تردد داخل تونل‌ها جدا خودداری نمایند و همواره از کلاه ایمنی و استاندارد جهت تردد‌های خود در سطح شهر استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ترافیک در پایتخت اما روان
  • بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد
  • پیاده روهای مرکز شهر نفس می کشند | ایجاد محل های جدید برای پارک موتورسیکلت ها
  • لایروبی بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد در سال گذشته
  • ۵.۳ کیلومتر از رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • آسفالت بیش از ۱۶ هزار مترمربع معابر در شیراز
  • لایروبی بیش از ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • لایروبی ۵۲.۳ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • رونق بیشتر در مزارع پرورش میگو گمیشان با آغاز لایروبی