Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی‌بلوطکی گفت:  تاکنون طغیان یا اپیدمی بیماری در پی تنش آبی در حوزه غرب اهواز نداشته‌ایم. در مقاطعی در برخی از حوزه‌های روستایی مواردی از مراجعه با علائم بیماری هپاتیت A داشتیم، اما تاکنون موارد تشخیص قطعی التور یا هپاتیت A نداشته‌ایم.

او با بیان اینکه در فصل گرما بیشتر نگران بروز بیماری‌های روده‌ای، گوارشی و بیماری‌های پوستی هستیم، افزود: مکررا اعلام کرده‌ایم به جز کم آبی، بحث سلامت آب نیز برای ما مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند وضعیت آب شهری نسبت به روستایی بهتر است، اما همچنان نگرانی‌های ما در حوزه آب روستایی در میزان کلر باقیمانده، کدورت آب و آلودگی میکروبی جدی است.

احمدی‌بلوطکی با بیان اینکه در زمینه آب شهری نیز در نقاط مختلف مشکلاتی داریم، اظهار داشت: در بازرسی‌ها در برخی مناطق غرب اهواز از جمله پردیس و ملاشیه، بوی تعفن آب مکررا از سوی کارشناسان بهداشت گزارش شده است. شهروندان نیز در این خصوص شکایت‌های زیادی داشته‌اند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز  با اشاره به اینکه انتظار می‌رود شرکت آبفا با جدیت بیشتری در این خصوص به ویژه در مورد آب شهری و توجه به شکستگی‌های سیستم لوله‌کشی آبرسانی شهری اهواز یا انشعابات غیرمجاز ورود کند و این موارد را ساماندهی کند، تصریح کرد: در فصل گرما احتمال بروز بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های گوارشی در پی آلودگی آب مطرح است و در این فصل، در صورت رعایت نشدن نکات بهداشتی و نرسیدن آب سالم به دست شهروندان، احتمال بروز بیماری‌های گوارشی وجود دارد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعفن فاضلاب بهداشت و درمان آب ناسالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهرداد شریفی به خبرنگار ما گفت: باهدف افزایش ظرفیت نگهداری مناسب واکسن در استان خوزستان، زنجیره سرد مرکز بهداشت غرب اهواز با ظرفیتی بیش از ۶۰ هزار لیتر راه اندازی شد.     وی افزود: تجهیزات این سردخانه بر اساس استاندارد‌های مورد تایید وزارت بهداشت تهیه و نصب شده است.   شریفی ادامه داد: در یکسال اخیر حدود ۱۳ زنجیره سرد دیگر در سایر مراکز بهداشت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز مجهز به ژنراتور یا تابلوی خودکار شدند.     معاون اجرایی مرکز بهداشت استان خوزستان اضافه کرد: با توجه به لزوم نگهداری واکسن در دمای مناسب از زمان تولید تا مصرف، دسترسی به زنجیره سرمای واکسن با کیفیت بالا، نقش بسزایی در تداوم کارایی واکسیناسیون در کودکان دارد.     وی می‌گوید: با این مداخله ها، تداوم تامین واکسن‌های با کیفیت، ایمن و کارآمد برای کودکان تضمین می‌شود.     شریفی با بیان اینکه امسال ۲ واکسن روتاویروس و پنوموکوک علاوه بر واکسن‌های روتین، به برنامه واکسیناسیون کودکان اضافه خواهد شد، گفت: از خانواده‌ها درخواست می‌شود به منظور پیشگیری از ابتلا نوزادان و کودکان به بیماری‌های واگیر از بدو تولد بر اساس برنامه واکسیناسیون نسبت به ایمن سازی فرزندان خود اقدام کنند و دراین زمینه دچار تاخیر نشوند.

دیگر خبرها

  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • لیزر را جمع کنید: مودریچ را کلافه کردند! (عکس)‏
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • خسارت‌های سیل  به مناطق روستایی بخش پادنای سمیرم + فیلم
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان
  • آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • آبگرفتگی در عمده مناطق اهواز رفع شده است
  • استاندار خوزستان شخصا مدیریت امور مناطق و سازمان های شهرداری اهواز را در دست گرفت
  • واکسیناسیون ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک روستایی در لرستان