Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:03:43 GMT

«خاطرات سیاسی امین‌الدوله» چاپ شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۴۷۹۳

«خاطرات سیاسی امین‌الدوله» چاپ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات امیرکبیر، کتاب «خاطرات سیاسی امین‌الدوله» به کوشش حافظ فرمانفرمائیان، زیر نظر ایرج افشار به‌تازگی توسط انتشارات امیرکبیر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌اثر، مجموعه‌ای از خاطرات سیاسی میرزا علی خان ملقب به امین‌الدوله است که به‌عنوان یکی از اسناد مهم و وقایع‌نگاری‌های دوران ناصری به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خاطرات سیاسی امین‌الدوله» شرح حالی است از میرزا علی خان امین‌الدوله به قلم خود او که از زمان پیوندش با حکومت ناصری، به‌سرعت متصدی مشاغلی شد. به دلیل تصدی مشاغل مهم و حساس در عهد پادشاهی ناصرالدین ‌شاه و مظفرالدین شاه این امکان برای او فراهم شد تا به مسائل پشت پرده زمانه خویش وقوف یافت و به روایت کم‌وبیش دقیق آن‌ها مبادرت کند.

میرزا علی خان به ذکر گزارش‌هایی درباره مسائل درونی دستگاه حاکم پرداخت: خلق‌وخوی شاه، درباریان، رقابت‌های ایشان، برخی تشکیلات دولتی و پاره‌ای مسائل اقتصادی، بعضی از فسادهای اخلاقی شاه و درباریان و... که این خود موجب شد تا این کتاب سند ارزشمندی در تاریخ اجتماعی ایران و برهه‌هایی از دورۀ قاجار باشد. این اثر گوشه‌هایی از زندگی اجتماعی و درباری آن روزگار را آینه‌وار می‌نمایاند.

این‌کتاب با 330 صفحه و قیمت 90 هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5267773 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات امیرکبیر قاجاریه دوران قاجاریه ایرج افشار ناصرالدین شاه تازه های نشر ترجمه تجدید چاپ عید غدیر خم ادبیات جهان ادبیات کودک و نوجوان معرفی کتاب سازمان سمت رایزنی فرهنگی معرفی نشریات امیرالمومنین ع انتشارات شهید کاظمی جشنواره نقش تن پوش خاطرات سیاسی امین الدوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد امروز سوم اردیبهشت ماه در روستای بیشه لرستان برگزارشد.

سُرنا نمادی از فرهنگ و هنر غنی مردمان دیار لرستان است و این جشنواره با هدف توجه هر چه بیشتر به موسیقی محلی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این مراسم با اشاره به پیشینه موسیقی و سرنانوازی در لرستان گفت: اولین اثری که در موسیقی لرستان ثبت شد، مقام‌های سازی بود و این نشان دهنده پیشینه و جایگاه موسیقی لرستان است.

وی افزود: اولین تصویر از سرنانوازی لرستان مربوط به سال ۱۹۶۱ میلادی است که فیلم آن پنج سال پیش یمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در پاسخ به اینکه چرا روستای بیشه برای جشنواره سرنانوازی انتخاب شده است، گفت: بر اساس مستندات سرزمین سیلاخور و دورود محل رشد بزرگان موسیقی همچون زنده یاد شاه میرزا مرادی و علی اکبر شکارچی است.

حسن‌پور بیان کرد: از طرفی پرونده ثبت جهانی روستای بیشه تا کمتر از دو هفته دیگر به سازمان جهانی جهانگردی ارسال می‌شود و اینکه در یک استان دو اثر شانس طبیعی و تاریخی را با هم برای ثبت جهانی کسب کنند یک اقدام و اتفاق بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنده یاد شاه میرزا مرادی یک وجهه معنوی و یک گنجینه ارزشمند است، گفت: اما یادگار مادی استاد شاه میرزا مرادی سرنای ایشان است که تحویل شاه رضا مرادی است، این سرنا متعلق به فرهنگ لرستان و جایگاه آن در موزه مردم شناسی قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد است.

دوسالانه سرنانوازی از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی است که امروز با اجرای برنامه‌های متنوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزارشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • کاشانک را ناصرالدین شاه به عوض حکمرانی یک شهر به سوگلی‌اش هدیه کرد
  • مستند راز میرزا رونمایی می‌شود
  • یک جنایت و چند روایت؛ بالاخره چه کسی میرزا کوچک‌خان را کشت؟
  • «دیوان میرزا صالح تبریزی» روانه بازار نشر شد
  • مستند «راز میرزا» رونمایی می‌شود
  • ماجرای چند نوجوان شیرازی که حساب و کتاب سیاسی‌شان درست بود
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • بالاخره چه کسی میرزا کوچک‌خان را کشت و سرش را به تهران برد؟
  • «دیوان میرزا صالح تبریزی» در سوره‌مهر منتشر شد