Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلات عدیده صنعت قطعه سازی در دوران تحریم و شیوع ویروس کرونا، گفت: قطعه سازان صنعت خودرو به غیر از ۲ بحث غول کرونا و تحریم‌های خارجی، با مشکلات عدیده داخلی دست و پنجه نرم می‌کند، به عبارت دیگر تحریم‌های داخلی بیشتر به صنعت خودرو و قطعه سازی ضربه وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تحریم های داخلی ضربه های زیادی به صنعت خودروسازی و قطعه سازی وارد کرد، گفت: چند سالی است که درگیر تحریم های خارجی هستیم اما متاسفانه تحریم های داخلی بیشتر از تحریم های خارجی به این صنعت ضربه وارد کرد و توان قطعه سازان و خودروسازان را گرفت.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور  تشریح کرد: در کنار این مسائل برخی موضوعات بحرانی و بین المللی مانند ریزتراشه‌ها وجود دارد که در سطح بین المللی پیش آمده است؛ به عبارتی کل جهان با کمبود تراشه مواجه شدند که تاثیرات منفی در صنایع خودروسازی گذاشت اما این مسائل موقت است و ناشی از کرونا و بحران‌های دیگر است که رفع و رد می‌شود.

محبی نژاد افزود: اگر صادقانه بگوییم، ما از بحران‌های جهانی کمتر از بحران‌های داخلی لطمه می‌خوریم. قریب به ۱۴۰ هزار خودروی ناقص کف پارکینگ‌های خودروسازان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به دلیل نقصی قطعات و به ویژه بحث بحران است که شاید نصفی از آن به دلیل بحران ریز تراشه‌ها باشد که تجاری نمی‌شود.

او ادامه داد: بایستی افق آتی صنعت خودرو را ترسیم کنیم، در کشور ما متاسفانه تمرکز سیاست گذاری و تصمیم گیری راجع به صنعت خودرو وجود ندارد و مجلس، دولت و ارکان داخلی و قسمت‌های مختلف دولت مثلا وزارت اقتصاد با وزارت صنایع همسو نیست، وزارت صنایع با بانک مرکزی همسو نیست و تفرق آرا و نظرات و تصمیم گیری هم در داخل دولت بیداد می‌کند و هم در مجلس و قوه قضاییه وضع همین شکل است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور  افزود: نمایندگان مجلس، هم درون خود درباره صنعت خودرو اتفاق نظر دارند و هم مجلس با دولت اتفاق نظر ندارد و هم دولت درون خود اتفاق نظر ندارد.

محبی نژاد گفت: پیشنهاد برای برون رفت از این وضعیت سردرگم این است که باید یک کمیته ملی خودرو درست شود و از تمام ارکان تاثیرگذار یا سیاست گذار دعوت شود تا در آن کمیته نمایندگان تام الاختیار همه حضور داشته باشند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: مصوبات و خروجی‌های کمیته لازم الاجرا به کل دستگاه‌ها باشد و بدون تفسیر و ردخور این مصوبات اجرایی شود و صنعت خودرو بر مدار صنعت افق چشم انداز ۱۴۰۵ باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایبان خودرو بدون پایه

آفتاب‌‌نیوز :

 ساخت سایبان خودرو بدون پایه مزایای بسیار زیادی دارد که اصلی‌ترین آن حفظ جنبه‌های زیبایی شناختی محیط مورد نظر می‌باشد. وقتی که پایه‌های اضافی در سایبان حذف می‌شوند نه تنها محیط جذاب‌تر و زیباتر جلوه می‌کند، بلکه مزاحمت پایه‌ها برای پارک کردن ماشین و برای رفت و آمد نیز به حداقل خواهد رسید.

 سایبان خودرو بدون پایه در جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که اصلی‌ترین آن‌ها سایبان‌های فلزی و پی وی سی هستند. شما می‌توانید سایبان خود را با خیال راحت به ما بسپارید. اگر شما تمایل به خرید اینگونه سایبان‌ها دارید ما را در ادامه همراهی کنید.

نسل جدید سایبان خودرو بدون پایه

با اینکه نسل جدید سایبان خودرو بدون پایه مدت زمان کمی است که وارد بازار فروش شده است، اما در همین مدت زمان اندکی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

 پوشش سایبان‌های خودرو بدون پایه دارای ویژگی‌های انتقال حرارت بسیار پایینی هستند به همین جهت حرارت نور خورشید را به حداقل می‌رساند و یک سایه کاملا خنک و مطبوعی را ایجاد می‌کند؛ به دلیل اینکه این نوع سایبان‌ها درصد بسیاری از حرارت نور خورشید را به خود می‌گیرند می‌تواند برای محافظت از اتومبیل شما از جمله محافظت از قطعات داخلی و داشبورد بسیار موثر عمل کند.

 یکی دیگر از خصوصیات نسل جدید سایبان‌های بدون پایه طول عمر بسیار بالای آن‌ها است. این نسل از سایبان‌ها در برابر عوامل مخرب محیطی از جمله نور خورشید و سرما و گرما و رطوبت و وزش باد بسیار مقاوم هستند، به همین دلیل طول عمر و دوام بسیار طولانی دارند.

اگر شما علاقه‌مند به خرید یک سایبان خودرو بدون پایه برای حیاط منزل خود یا محل کار خود هستید، بهتر است بدانید که به دلیل ظاهری زیبا و جذاب این سایبان‌ها می‌توانند در صورت نبود خودرو به عنوان یک حیاط خلوت بسیار عالی از آن استفاده کنید.

 این سایبان‌ها سایه‌ای کاملا خنک برای شما ایجاد می‌کنند که می‌توانید با چیدن میز و صندلی در آن از سایه و خنکی آن لذت ببرید و یک روز بسیار عالی را برای خود رقم بزنید. اگر درباره ابعاد و انواع سایبان‌ها می‌خواهید اطلاعاتی کسب کنید بهتر است با کارشناسان مهرگستر تماس حاصل کنید.

مزایای خرید سایبان پارکینگ خودرو استاندارد

•    جلوگیری از پوسیدگی زودهنگام خودرو بر اثر باران مخصوصا در مناطق شمالی
•    جلوگیری از آسیب دیدن رنگ خودرو و قطعات داخل آن و جلوگیری از گرمای شدید داخل ماشین یا همان کوره شدن ماشین در برابر تابش مستقیم نور آفتاب
•    جلوگیری از قر برداشتن و صدمه دیدن سقف ماشین در برابر وزن انباشته شده در زمان بارش برف سنگین، جلوگیری از شکستگی شیشه و صدمه دیدن خودرو براساس سقوط اجسام
•    حذف کردن هزینه‌های احتمالی و تعمیرات خودرو و اجسام زیر سایبان در برابر موارد گفته شده

براساس مزیت‌های گفته شده سایبان‌ها را می‌توان براساس کارایی و محل قرارگرفتن به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی کرد:

•    سایبان خودرو
•    سایبان حیاط
•    سایبان تراس
•    سایبان جلوی درب ورودی ساختمان
•    آلاچیق
•    پشت بام (روف گاردن)
•    بهارخواب

از میان موارد گفته شده کاربرد سایبان پارکینگ بسیار بیشتر از بقیه سایبان‌ها است. برای دوستانی که در محل پارکینگ خود دیوار سالمی دارند پیشنهاد ما طرح درفک می‌باشد که علاوه بر راحتی نصب آن با پیچ و مهره به دیوار (که نیازی به کندن گودال و پلیت گذاری ندارد به راحتی یک برقکار ساده با داشتن یک دریل هم می‌تواند انجام دهد) بسیار این نوع سایبان مقرون به صرفه و اقتصادی هم می‌باشد.

ضرورت استفاده از سایبان خودرو در زندگی روزمره

این محصول را با نام سایبان خودرو نیز می‌شناسیم. این محصول جایگاه خود را در میان زندگی افراد مخصوصا در شهر‌های بزرگ تثبیت نموده است. این سازه سبک در فضا‌های متعدد و بخش‌های مختلف استفاده می‌شود.

در سطح شهر می‌توان نمونه‌های متعددی از سایبان پارکینگ‌های تولید شده را مشاهده کرد. نصب این سازه کاربردی می‌تواند شرایط بهتری را برای افراد در محیط‌های زندگی و فضای شغلی ایجاد نماید. وقتی که از سایبان پارکینگ استفاده می‌کنیم دیگر نگران از بین رفتن سلامت خودرو یا به سرقت رفتن اجزای آن نخواهیم بود.

در چه فضایی می‌توانیم سایبان پارکینگ نصب کنیم؟

 با بررسی شرایط محیطی و نیاز افراد می‌توان متناسب با سلیقه و نظر آن ها، سازه‌ی سایبان را برپا کرد. این نوع محصولات تنوع گسترده‌ای در زمینه ساخت و اجرا دارند، بنابراین برای برپایی آن‌ها با محدودیت مواجه نخواهید شد. مکان‌هایی که امکان استفاده از سایبان خودرو در آن وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو
•    مراکز تفریحی و گردشگری
•    خانه‌های مسکونی و ویلا باغ‌ها
•    سازمان‌ها و اداره‌های دولتی یا شخصی
•    ورزشگاه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی و موقت
•    دانشگاه‌ها و مدارس

قرار گیری سایبان خودرو در اماکن عمومی

در پارکینگ‌های گروهی و اختصاصی شما می‌توانید از سایبان خودرو استفاده کنید. میزان فضای مورد نیاز برای ساخت سایبان به تعداد خودرو‌ها و نوع پارکینگ بستگی دارد. حداقل فضا در پارکینگ‌های گروهی با ابعاد ۲.۵ در ۵ متر و حداکثر ۳ در ۷ متر برای هر خودرو می‌باشد.

 افراد همواره با مشکلاتی مانند عدم فضای کافی برای پارک خودروها، ترافیک، شلوغی در فضا‌های عمومی و ... مواجه می‌شوند. نصب این سازه‌ها می‌تواند پاسخ مناسبی برای رفع این معضلات امروزی باشد.

فضای مورد نیاز برای ساخت سایبان خودرو در حیاط چقدر است؟

برای اینکه بتوانید محل مناسبی را برای ساخت سایبان پارکینگ انتخاب کنید باید به متراژ فضا و ابعاد سازه تولید شده توجه کنید.

 ابعاد استاندارد برای پارک هر خودرو در سایبان‌هایی با متراژ ۲.۵ در ۵ متر است. می‌توانید این ابعاد را با توجه به تعداد خودرو‌ها و میزان فضای مورد نیاز میان آن‌ها افزایش داد. قابل ذکر است که نوع طرح و مدلی که برای این محصول انتخاب کرده اید می‌تواند در ابعاد و فضای اشغال شده موثر باشد.

دیگر خبرها

  • سایبان خودرو بدون پایه
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • بازی معوقه هفته ۱۲ لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • صفر تا صد این خودروی چینی-انگلیسی کمتر از ۲ ثانیه طول می‌کشد/خودرویی شبیه به قطره اشک/عکس
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی