Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:28:22 GMT

ارتباط مردم با روحانیت و مساجد دوباره باید تقویت شود

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۴۸۷۶

ارتباط مردم با روحانیت و مساجد دوباره باید تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری، ظهر چهارشنبه در نشست خبری غدیر که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه کرونا اتفاقات خوب و بد بسیاری را در جامعه رقم زد، اظهار داشت: از بین رفتن سنت‌های غلط، لغو مراسم غیرضروری، توجه بیش از پیش به بهداشت فردی از اتفاقات خوبی بود که در دوران کرونا رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: یکی از تبعات منفی کرونا، تعطیل شدن مساجد، نمازهای جماعت، مجالس روضه و … بود که این امر در زمینه کمرنگ شدن مسائل دینی در جامعه به دشمن کمک کرد.

ناصری افزود: بر اثر شیوع کرونا، مجالس روضه، مراسم مذهبی و نمازهای جمعه و جماعت کمرنگ شد و این امر ارتباط مردم را با دین و معنویت کمرنگ و آنها را از مجالس امام حسین (ع) دور کرد و ارتباط دینی و معنوی مردم با روحانیت قطع شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: صرف نظر از ضررهای مادی بسیار، خانواده ها به لحاظ معنوی نیز متضرر شدند زیرا عادت به مجالس روضه و مراسم معنوی در اغلب خانواده‌های یزدی وجود داشت.

وی تصریح کرد: این انفکاک خلأیی معنوی در جامعه به وجود آورد که متاسفانه دشمن در فضای مجازی در حال پر کردن این خلأ است.

ناصری تاکید کرد: باید زمینه هایی فراهم شود که ارتباط دوباره بین مردم و مجالس مذهبی و روحانیت برقرار شود و لازم است در این زمینه حرکتی جدی آغاز شود و با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، حداقل، روضه های خانگی دوباره احیا شود.

وی اظهار داشت: برای رساندن ندای غدیر به همه خانه ها و فضای مجازی، ائمه جماعات مساجد باید اطلاعاتی حاوی سیره حضرت علی (ع)، تشریح واقعه غدیر و شرح فضائل امیرالمومنین (ع) تهیه کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

ناصری با تاکید بر اینکه باید فرهنگ غدیر را برای آحاد جامعه تبیین کنیم، افزود: خوب است که در این زمینه از سیره امام خمینی (ره) الگو بگیریم.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران تبعید امام خمینی (ره) به نوفل لوشاتو و پیام تبریکی که ایشان به همراه شکلات و گل به مناسبت کریسمس برای همسایگان خود فرستادند، بیان کرد: این پیام امام به قدری اثرگذار بود که وقتی امام به ایران باز می گشتند، مردم نوفل لوشاتو از نبود ایشان ابراز ناراحتی می کردند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد روز مباهله نیز بیان کرد: مباهله نوعی مبارزه برای اثبات حق است و این روز مهم تاریخی نباید به فراموشی سپرده شود بلکه باید به عنوان یک فضیلت زنده و حقایق آن مطرح شود.

کد خبر 5267866

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد امام جمعه یزد محمدرضا ناصري ویروس کرونا عید غدیر خم واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان اردبیل واکسیناسیون ایلام شیوع کرونا عکس استانها خشکسالی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار مدیران اداره کار و تشکل‌های کارگری و جامعه کار و تولید استان با تبریک هفته کارگر به اهمیت و جایگاه ارزشمند کار و کارگر در اسلام اشاره کرد وگفت: اسلام پیرامون مسئله کار و کارگری بسیار حرف برای گفتن دارد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، قشر روحانیت و کارگر را از گروه‌های مهم وتاثیرگذار جامعه بیان کرد و ادامه داد: دشمن و به خصوص منافقان در ابتدای انقلاب بسیار تلاش کردند که کارخانه‌ها بسته شود، اما موفق نشدند و کارگران ما در این زمینه جهاد از خود نشان داده و بسیاری از پیشرفت‌ها به دلیل فهمی است که جامعه کارگری دارد.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر نقشه دشمن بر کنار زدن قشر روحانیت و کارگر از جامعه افزود: آنها می‌دانند که اگر این دو قشر روحانیت و کارگر در کنار یکدیگر باشند می‌توانند در برابر دشمن بایستند و تحریم‌ها را بر همین اساس قرار دادند تا القاء کنند که حکومت اسلامی نمی‌تواند زندگی مردم را اداره کند و مردم و حکومت را از یکدیگر جدا کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ضرورت رفع موانع تولید و هموار کردن مسیر اشتغال گفت: هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود آن قدم برای عظمت و بزرگی ایران است و زمانی که اقتصاد شکوفا شود، دیگر دست ما در برابر دیگران دراز نیست، در جنگ غزه برای مردم مشخص شد که دشمن ما چه موجودی است و اگر بدانند چیزی نیاز داریم آن را به ما نمی‌دهند.
در ابتدای این جلسه نماینده جامعه کارگری استان به برخی از نکات و مسائل مربوط به این قشر پرداخت و گفت: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان بیمه شده تامین اجتماعی هستند و این وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را سنگین‌تر می‌کند.

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل