Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@22:24:39 GMT

بوی تعفن آب برخی مناطق اهواز را کلافه کرده است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۴۸۸۷

بوی تعفن آب برخی مناطق اهواز را کلافه کرده است

آفتاب‌‌نیوز :

 مهران احمدی‌بلوطکی گفت: تاکنون طغیان یا اپیدمی بیماری در پی تنش آبی در حوزه غرب اهواز نداشته‌ایم. در مقاطعی در برخی از حوزه‌های روستایی مواردی از مراجعه با علائم بیماری هپاتیت A داشتیم، اما تاکنون موارد تشخیص قطعی التور یا هپاتیت A نداشته‌ایم.

او با بیان اینکه در فصل گرما بیشتر نگران بروز بیماری‌های روده‌ای، گوارشی و بیماری‌های پوستی هستیم، افزود: مکررا اعلام کرده‌ایم به جز کم آبی، بحث سلامت آب نیز برای ما مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند وضعیت آب شهری نسبت به روستایی بهتر است، اما همچنان نگرانی‌های ما در حوزه آب روستایی در میزان کلر باقیمانده، کدورت آب و آلودگی میکروبی جدی است.

احمدی‌بلوطکی با بیان اینکه در زمینه آب شهری نیز در نقاط مختلف مشکلاتی داریم، اظهار داشت: در بازرسی‌ها در برخی مناطق غرب اهواز از جمله پردیس و ملاشیه، بوی تعفن آب مکررا از سوی کارشناسان بهداشت گزارش شده است. شهروندان نیز در این خصوص شکایت‌های زیادی داشته‌اند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اینکه انتظار می‌رود شرکت آبفا با جدیت بیشتری در این خصوص به ویژه در مورد آب شهری و توجه به شکستگی‌های سیستم لوله‌کشی آبرسانی شهری اهواز یا انشعابات غیرمجاز ورود کند و این موارد را ساماندهی کند، تصریح کرد: در فصل گرما احتمال بروز بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های گوارشی در پی آلودگی آب مطرح است و در این فصل، در صورت رعایت نشدن نکات بهداشتی و نرسیدن آب سالم به دست شهروندان، احتمال بروز بیماری‌های گوارشی وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بوی تعفن اهواز خشکسالی بی کفایتی مسئولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز زنده سازی ساحل کارون و توسعه پارک های اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی مرادحسینی اظهار کرد: وجود رودخانه کارون برای اهواز یک موهبت الهی است که در کمتر کلان‌شهری شاهد آن هستیم و می‌توان آن را به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر محرک توسعه مدنظر دانست.

وی افزود: بر همین اساس باز زنده‌سازی ۱۵ هکتار از ساحل رودخانه کارون در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت که پس از انجام مطالعات و طراحی صورت گرفته، این پروژه با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال از دی ۱۴۰۲ آغاز شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ادامه داد: این طرح تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، به‌گونه‌ای که در حال حاضر ۱۵ هکتار مدنظر تسطیح شده است و سنگ‌چینی سرویس‌های بهداشتی، زیرسازی و جدول‌گذاری پارکینگ در حال انجام و زمین ورزشی والیبال و فوتبال ساحلی ۹۰ درصد و زمین تنیس و بدمینتون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: در این پروژه مواردی مانند اتاق مادر و کودک، سرویس بهداشتی، زمین بازی، آب‌نما، پارکینگ، باغ گیاه‌شناسی و مسیر دوچرخه‌سواری پیش‌بینی شده است.

معاون فنی و عمرانی، شهرداری اهواز توضیح داد: توسعه فضای سبز شهری و افزایش سرانه با تاکید بر پارک‌های محله‌ای از جمله اولویت‌های مدیریت شهری اهواز است، در همین راستا عملیات احداث پارک محله‌ای کودک در منطقه ۸ شهرداری در حال انجام است.

مرادحسینی خاطرنشان کرد: این پارک با مساحتی بالغ بر هشت هزار متر مربع و با بودجه‌ای بالغ ۲۶ میلیارد ریال واقع در تقاطع بلوار اروند در حال حاضر در مرحله تکمیل پیاده‌روسازی، زمین بازی کودکان و زمین ورزشی قرار دارد.

وی تاکید کرد: این پارک محله‌ای از امکاناتی، چون فضای بازی کودکان، آلاچیق، ست تندرستی، زمین ورزشی و سرویس بهداشتی برخوردار است.

دیگر خبرها

  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • خسارت‌های سیل  به مناطق روستایی بخش پادنای سمیرم + فیلم
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان
  • باز زنده سازی ساحل کارون و توسعه پارک های اهواز
  • هشدار آتش سوزی در مناطق جنگلی و تالابی گیلان
  • آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • آبگرفتگی در عمده مناطق اهواز رفع شده است