Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیس بوک به طور موقت فروش هدست واقعیت مجازی اوکلوس کوئست ۲ را متوقف کرده زیرا فومی که در آن به کار رفته به واکنشی آلرژیک در پوست برخی کاربران منجر شده است.

فیس بوک روز گذشته اعلام کرد به طور موقت فروش هدست های واقعیت مجازی «اوکلوس کوئست ۲»(Oculus Quest۲) را متوقف کرده است زیرا فومی که در ابزار به کار رفته به ایجاد واکنش آلرژیک روی صورت کاربران منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیس بوک همزمان با توقف فروش به تمام مشتریانش یک کاور سیلیکونی جدید ارائه می‌کند که روی فوم دستگاه قرار می‌گیرد. همچنین از ۲۴ آگوست به بعد تمام هدست های «کوئست ۲» همراه یک کاور سیلیکونی مخصوص که روی فوم را می‌پوشاند، عرضه می‌شوند.

اندرو بازورث در یک پست وبلاگی نوشت: همزمان با افزایش کاربران کوئست ۲ ما از درصد اندکی از مشتریان آن گزارش‌هایی دریافت کردیم که پس از استفاده از یک فوم قابل تعویض مربوط به قرار گرفتن دستگاه با واکنش آلرژیک روبرو شده‌اند. این فوم به طور جداگانه فروخته می‌شود. هرچند میزان گزارش‌ها بسیار اندک است، اما بیشتر موارد گزارش شده با واکنش آلرژی پوستی اندک روبرو شده بودند.

نخستین گزارش مربوط به واکنش آلرژی پوستی این هد ست در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی گزارش شده است. ورج در گزارشی اشاره کرده بود حدود ۰.۰۱ درصد از کاربران با این مشکل روبرو شدند.

بازورث در این باره نوشته است: ما به محض اطلاع از گزارش‌های آلرژی پوستی آنها را به طور جدی بررسی کردیم. در مرحله بعد تحقیقاتی انجام دادیم و از متخصصان پوست نیز مشاوره گرفتیم. این کارشناسان معتقد بودند واکنش پوستی در نتیجه استفاده از بسیاری از ابزارهای مختلف در جمعیت اندکی به وجود می‌آید.

طبق گزارش کمیسیون ایمنی کالای مصرف کننده (CPSC) تاکنون ۵ هزار و ۷۱۶ گزارش از واکنش آلرژیک پوستی در این خصوص ثبت شده و حدود ۴۵ درصد گزارش‌های مصرف کنندگان نیازمند مراقبت‌های پزشکی بود.

به گفته این سازمان حدود ۴ میلیون هدست فروش رفته در آمریکا و۱۷۲ هزار و ۶۰۰ در کانادا مشمول این فراخوان می‌شوند./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکنش آلرژیک فیس بوک کوئست ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت زمان شروع آلرژی بهاره در کشور/ شایع‌ترین علام آلرژی فصلی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علیرضا مهدویانی، در تعریف آلرژی بهاره یا رینیت آلرژیک فصلی، افزود: آلرژی بهاره یا رینیت آلرژیک فصلی به نام تب یونجه نیز نامیده می‌شود که یکی از شایع‌ترین بیماری‌های آلرژیک در دنیا و نیز در کشور ما ایران است.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در خصوص علائم این بیماری اظهار کرد: در واقع همه ساله با شروع فصل بهار تعداد زیادی از مردم دچار علائم عطسه، خارش و آبریزش بینی، خارش چشم، اشک ریزش، احیاناً سرفه و تنگی نفس می‌شوند. این دسته از بیماران در واقع دارای آلرژی بهاره و یا به اصطلاح علمی رینیت آلرژیک هستند.

مهدویانی با بیان اینکه علت بروز این بیماری مانند سایر بیماری‌های آلرژیک عوامل ژنتیک (حساسیت به عوامل آلرژن) و نیز وجود عوامل محیطی که در رأس آن گرده گیاهان هستند، افزود: این عوامل آلرژن می‌توانند افراد آلرژیک را از هر گروه سنی کودک و بزرگسال، تحت تأثیر قرار دهد، این گرده‌ها بر اساس منطقه جغرافیایی هر ناحیه و نیز اقلیم گیاهی هر منطقه و نیز فصل متفاوت است.

وی در ادامه گفت: در مناطق معتدل مانند کشور ما معمولاً درختان در ابتدای بهار گرده افشانی می‌کند و در تابستان چمن‌ها (Grasses) و در ابتدای پاییز علف‌های هرز (weeds)بیشترین مسئول گرده افشانی هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: به نظر می‌رسد به دلیل تنوع اقلیمی در ایران و مناطق مختلف جغرافیایی شاید شروع آلرژی بهاره در همه ایران در یک زمان نباشد، به عنوان مثال ساکنین مناطق جنوبی ایران ممکن است در زمانی نزدیک تر (مانند ماه‌های بهمن و یا اسفند) دچار علائم این بیماری شوند.

به گفته مهدویانی، در طی چند سال اخیر به دلیل پدیده گرم شدن تدریجی کره زمین (global warming) زمان گرده افشانی گیاه‌ای تغییر کرده بنابراین فصل پیدایش این بیماری نیز می‌تواند تغییر کند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی تاکیدکرد: اگر چه ممکن است این بیماران با مصرف داروهای آنتیهیستامین ساده ( بدون نیاز به تجویز پزشک ) که اصطلاحاً OTC(Over the counter ) نامیده می‌شوند به ظاهر کنترل شوند ولی درواقع آلرژی بهاره یک بیماری قلمداد شده و این افراد دارای اختلال در کیفیت زندگی Quality of life)) و اختلال در خواب و نیز شرایط همراه مانند سینوزیت،اوتیت و نیز آسم باشند و به این علت این افراد باید حتماً به پزشک مراجعه کنند.

مهدویانی درباره پیشگیری و درمان این بیماری افزود: بهترین راه مقابله با آلرژی بهاره اجتناب از گرده گیاهان است. توجه داشته باشیم که یک بخش مهم از بهار در طبیعت بودن و لذت از هوای بهاری است اما برای افرادی که مبتلا به آلرژی بهاره هستند ممکن است لذت از طبیعت تنها از پشت پنجره اتاق میسر باشد با وجود این اگر پیشگیری‌های صحیح اتخاذ شود دلیلی وجود ندارد که حتی افراد با شدیدترین حالات این بیماری از گردش در طبیعت لذت نبرند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی به افراد مبتلا به آلرژی فصلی توصیه کرد: فعالیت‌های روزانه حتی المقدور در روز از صبح زود به اواسط روز موکول شود چرا که حداکثر بار آلرژن ها در سطح زمین در ابتدای صبح و نیز انتهای روز است، یک خانه تکانی مناسب انجام شود و پنجره‌ها، قفسه‌های کتاب، سیستم‌های تهویه از گرد و خاک و کپک‌ها و قارچ‌های احتمالی که در طول زمستان جمع شده اند پاک شوند، در روزهای بادی و گرم در خانه بمانید، هنگام حرکت با ماشین از سیستم تهویه داخل ماشین استفاده کنید که به جای اینکه پنجره‌های ماشین را پایین بکشید.

وی در پایان یادآور شد: هر شب قبل از خواب دوش بگیرید، پوشش بستر خود را هفتگی در آب داغ بشویید، آنتی هیستامین‌ها و استروئیدهای داخل بینی در کنترل علائم آلرژی بهاره بسیار موثرند و برای مصرف این دارو بهتر است توسط پزشک متخصص ویزیت شوید و در خاتمه آلرژیست (پزشکی که با بیماری شما و نیز نوع گرده‌های منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید آشناست) می‌تواند در تعیین نوع آلرژن‌های مسئول بیماری شما و نیز راه‌های مقابله با آن به شما کمک کند.

کد خبر 6064528 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • وجود ترکیبات شیمیایی در برخی داروهای مکمل‌ و نیروزا
  • تفاوت زمان شروع آلرژی بهاره در کشور/ شایع‌ترین علام آلرژی فصلی
  • اولین واکنش به تصاویر تکان‌دهنده سرهای بریده خر در مشهد
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • واکنش وزیر رئیسی به اظهارات فلاحت پیشه درباره تخفیف هزار میلیاردی در فروش نفت به چین
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • یوتیوب یک مجرم را به دام انداخت!
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی