Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حیدر سوسنی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر کلاهبرداری از طریق خرید و فروش حواله‌های خودرو در شهرستان جم موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در پی تلاش‌های کارگاهان پلیس آگاهی مشخص شد افرادی با تشکیل بنگاه معاملاتی غیر رسمی خرید و فروش خودروهای ایرانی، با سو استفاده از تورم بازار در مدت دو سال گذشته تاکنون با تنظیم قراردادهای صوری مبالغی از متقاضیان اخذ و به حساب شخصی خود واریز و تعهد می‌کردند خودرو را به صورت حواله‌ای در مدت زمان سه الی چهار ماه تحویل مشتریان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این باند کلاهبرداری به قصد فریب شهروندان در ابتدا به تعهد خود عمل کرده و پس از کسب اعتماد عمومی نسبت به ثبت نام مجدد مشتریان اقدام می‌کردند.

وی افزود: بعد از گذشت چند ماه و در پی نوسان قیمت خودرو و همچنین تغییر نحوه واگذاری خودرو توسط شرکت‌های خودرو ساز، متهمان به تعهدات خود عمل نکرده و مبالغ هنگفتی را از این طریق کسب می‌کنند.

سوسنی با بیان اینکه با تلاش مأموران پلیس آگاهی شهرستان تعداد ۱۰ نفر از اعضای این باند دستگیر شده‌اند تصریح کرد: در همین ارتباط از ۴۸۰ شهروند جمی برای خرید و فروش ۷۲۰ دستگاه خودرو به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان کلاهبرداری صورت گرفته و هیچ گونه خودروی نیز به مالکین تحویل داده نشده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: همه افراد دستگیر شده این باند کلاهبرداری پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل راجع قضائی شدند.

سرهنگ سوسنی از شهروندان خواست، هرگونه معاملات خودرویی خود را پس از استعلام از پلیس‌های راهور و آگاهی در بنگاه‌های معاملاتی معتبر ثبت کنند.

کد خبر 5267903

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان جم بوشهر فرماندهی انتظامی استان بوشهر کلاهبرداری ویروس کرونا عید غدیر خم واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان اردبیل واکسیناسیون ایلام شیوع کرونا عکس استانها خشکسالی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ سارق منزل طی دو روز در گیلان دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از شناسایی و دستگیری ۲۱ سارق و یک مالخر در طرح دو روزه عملیاتی مبارزه با سرقت‌ منزل در استان خبر داد و گفت: سارقان به ۲۹ فقره سرقت از منازل اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، علیرضا حدادی اظهار کرد: با ابلاغ اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سرقت منزل در گیلان، پیگیری موضوع به صورت ویژه توسط پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های تابعه در دستور قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح دو روزه با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه، ۲۱ سارق و یک مالخر دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان خاطرنشان کرد: سارقان در تحقیقات پلیس به ۲۹ فقره سرقت از منازل اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وی با تاکید بر توجه و رعایت مردم به اصول و نکات پیشگیری از سرقت گفت: ارتقا نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 745227

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • قتل همسر اول به علت اختلافات خانوادگی/قاتل دستگیر شد
  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد
  • ۲۱ سارق منزل طی دو روز در گیلان دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر
  • باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • اعضای باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • سارقان ۵۰ میلیاردی طلاجات دستگیر شدند
  • دستگیری اعضای باند خانوادگی سرقت در زنجان
  • اعضای باند خانوادگی سرقت در زنجان دستگیر شدند