Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان خواستار ورود دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به موضوع تصرف عدوانی اراضی دانشگاه دریانوردی چابهار توسط شهرداری چابهار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان با ارسال نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان که نسخه‌ای از آن برای دفتر استانی تسنیم نمابر شده، خواستار ورود دادستان به تصرف عدوانی زمین‌های دانشگاه دریانوردی چابهار توسط شهرداری این بندر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه به شرح زیر است:

نفت و تجارت ایران به سواحل مکران می‌آید/ چابهار و جاسک میزبان استراتژیک‌ترین پروژه‌های عمرانی+فیلم5 هزار نفر در معرض فاضلاب چابهار / شهرداری و منطقه آزاد برای تصفیه همکاری نمی‌کننداینجا چابهار، تاریک‌ترین نقطه ایران/ چرا شبکه برق‌رسانی دروازه شرق ایران همچنان می‌لنگد

دادستان محترم شهرستان زاهدان

با سلام و احترام و تبریک عید بزرگ غدیرخم؛ به استحضار می‌رساند اخیراً شهرداری محترم چابهار اقدام به ساخت محیطی چندمنظوره شامل پارک، رستوران، محل شنای بانوان و آقایان، مارینا و ... کرده و اتفاقاً با توجه به نقشه‌ها و اسناد موجود اقدام به تصرف عدوانی بخشی از زمین‌های دانشگاه دریانوردی(حدود 3000 متر) واقع در ضلع شمالی کرده است. همچنین طبق مستندات موجود به نظر می‌رسد این پروژه تبعات بسیاری را به دنبال دارد که چند مورد آن به شرح زیر است:

1) با احداث این محیط و وقوع این تعرضات در ساحل مذکور و تردد خودروها و گردشگران و نیز ورود قایق‌های تفریحی، تخلیه پسماندها، مواد شیمیایی و روغنی ناشی از تخلیه فن این شناورها، در ساحل و بر روی صخره‌های مرجانی، با قدمتی یک هزار ساله باعث از بین رفتن و تخریب آن خواهد شد.

2) با توجه به اینکه دانشگاه در یک ارتفاع مشخص از سطح دریا احداث شده، با خاکبرداری‌های بدون هماهنگی در ضلع شمال غربی دانشگاه، امکان تخریب ساختمان‌های دانشگاه مثل خانه فرهنگ و کارگاه تکثیر و پرورش آبزیان دانشگاه وجود دارد.

3) با توجه به عضویت ایران در کنوانسیون بین‌المللی دریانوردی، دانشگاه ملزم به رعایت استانداردهای بین‌المللی است؛ که یکی از این استانداردها، آموزش واقعی دریانوردی در محیط طبیعی و نزدیک به دریا است. عدم اجرای صحیح این کنوانسیون به هر دلیلی مانند فقدان و یا محدودیت دسترسی به محیط طبیعی دریا، محل ایراد خواهد شد. اینگونه فقدان صلاحیت‌ها باعث قرار گرفتن این دانشگاه در لیست سیاه و چه بسا باعث ابطال مجوزهای بین‌المللی تدریس و صدور مدارک تخصصی دریایی خواهد شد.

4) شهرداری در اقدامات خلاف قانون خود، مسیل شمالی دانشگاه را خاکریزی و مسدود کرده که با این اقدام و بستن مسیر سیلاب، خطری دیگر برای شهر و دانشگاه ایجاد کرده که به نظر می‌رسد عواقب آن شبیه به سیل چند سال قبل شیراز در دروازه قرآن خواهد بود. همچنین هرگونه دخل تصرف در بستر رودخانه‌ها و انهار طبیعی مطابق تبصره 3 قانون توزیع عادلانه اب مورخ 16/12/1361 ممنوع است.

5) با توجه به بند دال ماده 2 قانون اراضی مستحدث و ساحلی مصوب 1/5/1354 در خصوص حریم دریا، هرگونه ساخت و ساز در حریم 60 متری دریا از آخرین نقطه پیشرفتگی آب فاقد مجوز و ممنوع است؛ که به نظر می‌رسد شهرداری این قانون را نقض و حقوق عامه را زیر پا گذاشته است.

6) همچنین این پروژه مشکلات امنیتی و حفاظتی نگران کننده‌ای با ایجاد دسترسی آسان بزهکاران برای ورود آنان به دانشگاه از مسیر ضلع شمالی ایجاد می‌کند.

با وجود گذشت قریب به یکسال از شکایت حقوقی دانشگاه به دادگاه چابهار(به شماره پرونده 9909985450100299 و کد رهگیری 1220598053940) و همچنین دستور پیگیری وزیر کشور، وزیر علوم و کمیسیون آموزش مجلس، اقدامی از سوی استانداری و فرمانداری چابهار صورت نپذیرفته و همچنین خبری از رأی دادگاه برای تعیین و تکلیف این موضوع نیست و نیز شهرداری اقدامات خود را در سکوت ادامه می‌دهد.

از آنجا که نحو اقدامات علاوه بر تشدید مشکلات امنیتی موجب اشاعه شائبه اختلاف و ناهماهنگی بین کارگزاران، تحمیل هزینه‌های پیش بینی نشده و ایراد خسارت به بیت‌المال و ترک فعل مسئولان مربوطه خواهد داشت، دستور فرمایید ضمن توقف اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری، پیگیری جدی و لازم جهت حل دعوی بین دو ارگان مذکور صورت پذیرد. همچنین مستندات مطالب مذکور به پیوست تقدیم می‌گردد. قبلاً از مساعدت‌های حضرتعالی قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/392/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان تصرف عدوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواضع متناقض آمریکا در باره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

با وجود ادعای ایالات متحده در مورد تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل دو دولتی، واشنگتن معتقد است که عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به این مساله کمک نمی‌کند.

به گزارش مشرق، لیندا توماس- گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل امروز چهارشنبه مدعی شد که باور دارد یک قطعنامه پیشنهادی برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل منجر به راهکار دو دولتی نخواهد شد.

گرینفیلد این اظهارت را در یک نشست خبری در سئول و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا پذیرای برسمیت شناختن درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت کامل سازمان ملل است؟، مطرح کرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: اینطور نمی‌بینیم که اجرای قطعنامه در شورای امنیت ما را به جایی برساند که بتوانیم راه‌حل دو کشوری را به دست آوریم.

او گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قاطعانه گفته است که واشنگتن از راه حل دو کشوری حمایت می‌کند و در حال کار است تا این راه حل در اسرع وقت اجرا شود.

به گفته دیپلمات‌های آگاه، انتظار می رود که تشکیلات خودگردان فلسطین شورای امنیت ۱۵ عضوی را در اوایل روز پنجشنبه به رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه ای مبنی بر عضویت کامل در این سازمان جهانی وادار کند. الجزایر به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت پیش نویس متنی را اواخر روز سه شنبه منتشر کرد.

درخواست برای عضویت کامل سازمان ملل باید توسط شورای امنیت و سپس حداقل دو سوم از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی تصویب شود.

رویترز سه‌شنبه شب خبر داد در گزارش کمیته شورای امنیت درباره پذیرش اعضای جدید که به رویت این خبرگزاری رسیده، آمده است: این کمیته در رابطه با اینکه این درخواست همه معیارهای عضویت را داراست، نتوانست اجماعا به پیشنهادی برای ارائه به شورای امنیت برسد.

«ونسا فریزر» رئیس دوره‌ای شورای امنیت جمعه گذشته اعلام کرد که اعضای کمیته ویژه بررسی اعضای جدید در سازمان ملل قادر به اجماع بر سر عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی نشد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • مواضع متناقض آمریکا در باره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل