Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:30:58 GMT

جشن آزادی از قربان تا غدیر

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۵۱۸۴

جشن آزادی از قربان تا غدیر

به گزارش ایرنا، می گوید: اگر همان سال اول ازدواج بچه دار می شدم، الان ۱۰ سالش بود و این عمری است که من به هر دری زدم تا بتوانم ۲۰۰ سکه مهریه همسر سابقم را تهیه کنم ولی این آخرها دیگر کم آوردم و آهی در بساط نداشتم.

حبس نبود ولی ۱۰ سال درگیر پرونده ای شده که تمامی زندگیش را تحت الشعاع قرار داده است، ۳۳ سال  سن دارد و امروز با یک شاخه گل آزادی خود را جشن گرفت، حبسی که در تنگنای مالی روح و جسمش را آزرده کرده بود، امروز به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از چرایی قبول مهریه سنگین از او سوال کردم  که گفت: اصلا به جدایی فکر نمی‌کردم ولی  زندگی ما تنها یک ماه طول کشید و بعد از آن تا امروز درگیر پرونده دادگاه و دادسرا شدم ، همسر سابقم دوباره ازدواج کرده ولی من همچنان زیر دین مهریه بودم.

از جوانان می خواهد تا زندگی خود را عاقلانه تر بنا نهند و از خیرین هم که کمک کردند تا او ۱۶۰ میلیون ریال باقیمانده دینش را ادا کند تشکر کرد.

آقای امجدیان هم بخاطر ۶۰میلیون ریال ۶ ماه در حبس بوده، با موتورسیکلت تصادف می کند و چون بضاعتی نداشته، مجبور می شود تا در ۴۶ سالگی عمرش، به زندان برود، مقداری از بدهیش را خیرین دادند تا او امروز بتواند آزادانه به دیدار خانواده اش برود.

حسام هم کاسب است، مغازه موبایل فروشی داشته که برای خرید جنس چک می کشد و کرونا کسب و کارش را به هم می ریزد، چکش پاس نمی شود و طرف مقابل آن را به اجرا می گذارد، بدهی او ۳۸۰ میلون ریال بوده و در مدت زمانی که طلبکارش فرصت می دهد، تنها توانسته بود ۱۸۰ میلیون ریال آن را جور کند.

به ناچار روانه زندان می شود و ۲۵ شب را در آنجا سر می‌کند، شبهایی که به گفته خودش سحر نداشت، حسام می گوید: زندان برای هیچکس جای خوبی نیست و  قدردان لطفی هستم که خیرین در حقم داشتند.

این بخشی از صحبتهایی بود که امروز و در آستانه عید سعید غدیرخم، با زندانیانی داشتم که قرار بود از ظهر امروز آزاد باشند.

آنهایی که با ادای بدهی های مالی خود دیگر می توانستند یک نفس راحت بکشند و شبها با غم قرض و بدهی سر به بالش نگذارند؛ خیرین در قالب عیدانه قربان تا غدیر به آنها کمک کرده بودند تا آزاد شوند.

پیرزنی ساده که روسری سفید به سر دارد و با لباس کردی در مراسم حاضر شده، نگاه‌ها را به سمت خود می برد، دستش را به نشانه سلام بالا می برد و پشت سرش هم زن جوانی با او وارد سالن می‌شود.

اولش فکر می کنم که احتمالا از خانواده زندانیانی است که قرار است امروز آزاد شوند، شاید بخاطر تصور اشتباهی بود که از خیر بودن داشتم؛ اما گاهی یک کار همه تصورت را به هم می ریرد و باعث می‌شود تا به قول سهراب چشمهایت را بشوری و جور دیگری ببینی .

حاجیه خانم کوکب حسینی موهایش همرنگ روسریش شده، چند سال قبل پسرش در حوالی اراک که مشغول کار بوده درون چاهی سقوط می کند و پایان عمرش فرا می رسد.

صاحبکارش که آدم ثروتمندی بوده دیه او را می دهد و خانم حسینی که از طرح قربان تا غدیر با خبر می شود، ۲۵۰ میلیون ریال برای کمک به آزادی زندانیان می دهد.

آقای پیرویسی هم از خیرین بود که نه مبلغ کمکش را گفت و نه حرفی از کار خیرش زد.

افزایش کمک خیرین کردستانی برای آزادی زندانیان

نقش خیرین برای کمک به آزادی زندانیان مالی آنقدر پررنگ است که اگر کمکهای آنان نباشد، ستاد دیه به تنهایی نمی تواند کاری از پیش برد.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه کردستان گفت: با مصوبه هیات امناء ستاد مردمی دیه زمینه آزادی ۱۶ زندانی جرایم غیر عمد فراهم شد.

محمد خسروی اظهار داشت: از ابتدای امسال ۷۰ زندانی غیرعمد با کمک مبالغ واریزی ستاد مردمی دیه کشور با مبلغی بیش از پنج میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال ، واریزی ۱۰ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال کمک ستاد مردمی دیه استان ، از زندان آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

وی یادآور شد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۴ درصد افزایش داشته است که نشان از اعتماد مردم خیر و نوع دوست استان به فعالیت‌های مردمی و نوع دوستانه این ستاد مردم نهاد دارد.
مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه کردستان به آزادی ۱۶ زندانی در مراسم امروز اشاره کرد و افزود: ۳۳ میلیارد و  ۷۹۰ میلیون ریال از بدهی ۴۰ میلیارد ریالی این مددجویان، با گذشت شاکیان، اعصار در مراجع قضایی و آورده مددجو فراهم شده و یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال آن از محل کمکهای مردمی خیرین استان و ۶۰۰ میلیون ریال آن را هم یک خیر تهرانی متقبل شده است.

خسروی افزود: سه میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال هم از محل سازمان زندانهای کشور  در قالب کمکهای مومنانه طرح شهید لاجوردی برای آزادی ۱۲ زندانی اختصاص یافت.

تلاش برای کاهش حبس

رییس کل دادگستری کردستان هم با قدردانی از خیرین برای آزادی زندانیان اظهار داشت:  عملکرد ستاد دیه استان در مقایسه با گذشته خوب بوده ولی هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده است.

حجت الاسلام حسین حسینی افزود: در شرایط سخت اقتصادی شاید انتظار نمی رفت که خیرین فعالانه وارد این عرصه شوند ولی کمک خیرین، نهادها و اصناف برای این کار خیر قابل قدردانی ویژه است.

وی افزود: بعد از کلید خوردن سند تحول قضایی، یکی از محورهایی که باید متحول می شد، رویکرد نگاه به زندان و زندانی‌ها بود که اقدامات بسیار خوبی در ۲ سال اخیر در این زمینه انجام گرفته است.

رییس کل دادگستری کردستان به رویکرد این سند در قبال محکومان مالی اشاره کرد و افزود: بر اساس فقه، قانون و آموزهای دینی، مدیون مالی نباید حبس شود و از ابتدای ابلاغ سند تحول به کارکنان قضایی و مددکاران زندان توصیه شده تا راهنمایی لازم به محکومین مالی ارائه شود تا در کمترین زمان اعصار خود را تهیه کنند.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: با توجه به مشکلات معیشتی ناشی از کرونا در ۲ سال اخیر بررسی اعصار با دقت و موشکافی بیشتری انجام می شود امسال عملکرد ستاد دیه استان در مقایسه با گذشته مطلوب بوده است و از سویی میزان گذشت شاکیان نیز افزایش یافته که آنان نیز بخاطر گذشت از حقوق خود، به نوعی خیر محسوب می شوند.

عید در کنار هم

امروز ۱۶ خانواده کردستانی با کمک خیرین، روزهای سخت و تاریک گذشته را پشت سر گذاشتند و روزهای عید قربان تا غدیرشان توانستند با خاطری آسوده کنار هم باشند.

اگرچه حبس زدایی تا حدود زیادی توانسته به محکومان مالی فرصت دهد تا بیرون از زندان برای ادای بدهی خود تلاش کنند ولی وضعیت اقتصادی موجود شاید باعث شود که آنها نتوانند در مدت زمانی که در اختیار دارند دین خود را ادا کنند.

کمکهای خیرین راه را برای حرکت آنها هموار می کند.

برچسب‌ها انجمن حمایت از خانواده زندانیان کردستان سنندج سند تحول قضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انجمن حمایت از خانواده زندانیان کردستان سنندج انجمن حمایت از خانواده زندانیان کردستان سنندج سند تحول قضایی آزادی زندانیان ستاد مردمی دیه میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به آغاز سفرهای حج عمره و پس‌از آن سفرهای حج تمتع، وضعیت بازار نرخ ریال عربستان بر این اساس است؛ قیمت ارز ریال عربستان هم اکنون نسبت به روز گذشته (در لحظه تنظیم خبر) ریزش ۸۰ تومانی را تجربه کرده و به ۱۷,۳۵۱ تومان رسیده است.

همین‌طور، امروز سه شنبه (۴ اردیبهشت) تا لحظه تنظیم این خبر، دینار عراق با قیمت ۴۹.۷۰۰ تومان، درهم امارات با قیمت ۱۷ هزار و ۵۷۰ تومان معامله می‌شود.

کد خبر 6086619

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • قیمت سکه، نیم سکه و ربع سکه امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد