Web Analytics Made Easy - Statcounter

️به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پتروشیمی فارابی، محمود فخرائی مدیر عامل پتروشیمی فارابی عملکرد سه ماهه نخست سال جاری این شرکت را، بسیارچشمگیر دانست و از رشد تمامی شاخص‌های مالی این شرکت طی سه ماه نخست سال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ خبر داد.
 فخرائی با اشاره به جهش ۶۴۰ درصدی سود خالص سه ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ افزود: خوشبختانه  تحقق ۱۷۹ درصدی سودخالص سه ماهه نسبت به بودجه مصوب به مبلغ ۲۹۸،۷۴۱ میلیون ریال را شاهد بودیم که معادل ۴۸ درصد بودجه ۶۲۰،۶۷۸ میلیون ریالی سال ۱۴۰۰ در شاخص سود خالص است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به وضع مطلوب تولیدوفروش محصول علیرغم وجود محدودیت‌های جاری اشاره کرد و گفت: شرکت با تداوم روند روبه رشد خود در سال جاری، نوید کسب دستاوردی بزرگ رابه سهامداران خود می‌دهد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی بااشاره به مجموع مبلغ فروش ۱،۸۰۵،۹۳۶ میلیون ریالی محصولات در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: افزایش ۲۳ برابری درآمدهای عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل  رقم قابل‌توجهی است که مرهون تلاش تمامی همکاران در پتروشیمی فارابی است.
فخرائی از انجام پروژه‌های توسعه‌ای در این شرکت خبر داد و گفت:طرح احداث تصفیه پساب واحد انیدرید فتالیک و تولید اسید فیوماریک پس از انجام تحقیقات در مرحله بررسی پیشنهاد فنی می‌باشد و بزودی شاهد اجرای این طرح ماندگار در راستای حفظ محیط زیست و بهبود سبد تولیدات این شرکت خواهیم بود.
وی در رابطه با پیگیری ایجاد طرح توسعه‌ای افزود:  اقدامات اولیه جهت اجرایی شدن یکی از  پروژه‌های مورد تایید هلدینگ بالادستی، انجام شده و انشاالله در صورت صدور موافقت اصولی، بزودی شاهد اجرای یک طرح بزرگ در این مجتمع خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی در پایان با تاکید بر توانمندی  موجود در کشور و نگاه ویژه مدیریت مجموعه شستا به توسعه تولید بیان داشت:خوشبختانه با اتکا به همین توانمندی‌ها و تلاش و همت مضاعف پرسنل زحمتکش و تیم مدیریتی جوان، توانستیم مجدد این مجتمع قدیمی کشور را به چرخه تولید و سود‌آوری برگردانیم و تلاش می‌کنیم که با استعانت از پروردگار و اتکا به ظرفیت داخلی  کشور در جهت تحقق شعار سال در تولید جهشی مضاعف ایجاد نماییم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل پتروشیمی فارابی توسعه رشد شاخص عملکردی ماهشهر خوزستان شستا پتروشیمی فارابی سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌های مصرف انرژی و حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی را از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دانست.

به گزارش شانا، مرتضی شاهمیرزایی دیروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

شاهمیرزایی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد: ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

شاهمیرزایی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: مجتمع‌های پتروشیمی‌ای که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

شایان ذکر است که شاهمیرزایی، در سفر یک‌روزه به قدیمی‌ترین قطب صنعت پتروشیمی کشور، ضمن بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی آبادان، غدیر، فن‌آوران و اسکله‌های صادراتی پایانه‌ها و مخازن، دغدغه شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق شعار سال را در نشست تخصصی بررسی کرد.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری