Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:15:07 GMT

طبس به عنوان دومین ژئو پارک ایران معرفی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۵۲۳۸

طبس به عنوان دومین ژئو پارک ایران معرفی می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، علیرضا شهیدی روز چهارشنبه درمراسم رونمایی از مستند رخساره زمین، قشم جزیره پدیده ها در معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری افزود: 

 شبکه ژئوپارک جهانی پشتیبانی یونسکو در سال ۲۰۰۴ میلادی شکل گرفت، یونسکو تعریف روشنی از ژئو پارک‌ها برای خود دارند، یعنی گستره‌ای با مرزهای آشکار دربرگیرنده چند پدیده زمین‌شناختی کمیاب و برجسته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی جزیره قشم در ایران از این شاخص ها برای کسب نام ژئوپارک برخوردار است و توانسته درفهرست یونسکو جای گیرد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه خود یک زمین شناس هست، افزود:  من شناخت خوبی نسبت به جزیره قشم دارم،پدیده ها و ژئوسایت هایی که در این مستند بدان پرداخته شد در نوع خود خارق العاده هستند.

وی یادآور شد: سازمان زمین شناسی می تواند برخی ازمناطق ایران که رخساره های منحصر به فرد دارد را جهت ساخت مستند معرفی خواهد کرد.

سید رضا هاشمی مدیر اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امورخارجه نیز در این برنامه بیان کرد: تمام کارهای صورت گرفته برای توسعه است تا بتوان به ارزش های اقتصادی اضافه کرد.  

وی گفت: کلیدی ترین مفهموم در عرصه سیاست خارجی منافع ملی است، البته این مفهوم باید تعریف واحد در بین مسئولان و مردم داشته باشد.  

هاشمی بیان کرد: در کشور ما تعریف واحدی از گردشگری وجود ندارد. این مفهوم بین مدیران متفاوت است و تا زمانی که تعریف یکسان نباشد نمی توان شاهد توسعه اقتصادی در این حوزه بود.  

وی افزود: باید استراتژی نگهداری از جزیره قشم و همچنین اقداماتی برای توسعه گردشگری در این منطقه در دستور کار قرار بگیرد.

مستند قشم ، جزیره پدیده ها به عنوان چهارمین مستنداز مجموعه رخساره زمین با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه شده است .

برچسب‌ها سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور سازمان منطقه آزاد قشم وزارت امور خارجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طبس یونسکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور سازمان منطقه آزاد قشم وزارت امور خارجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور سازمان منطقه آزاد قشم وزارت امور خارجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طبس یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر میلیونی گردشگران و ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ادریس راموز گفت: «آمار ثبت شده از 24 اسفند 1402 تا 25 فروردین امسال یعنی پایان تعطیلات عید سعید فطر، نشان از ورود افزون بر 947 هزار گردشگر در آسمان، زمین و دریایی قشم دارد.»
وی افزود: «سهم ورود گردشگران به همراه خودرو از مسیر بندر پهل به بندر لافت، 701 هزار و 850 نفر بود و در این مدت 174 هزار و 2 دستگاه وسایل نقلیه شخصی و عمومی از جمله ماشین های سنگین و اتوبوس با استفاده از شناورهای ویژه حمل خودرو بر روی دریا (لندینگ کرافت‌ها) به این جزیره وارد شد.»
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، در این بازه زمانی همچنین 182 هزار و 914 گردشگر از طریق بنادر شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم به جزیره زیبای قشم وارد شدند.
راموز یادآور شد: «سهم سفر هوایی گردشگران به قشم در این مدت به رقم 52 هزار و 908 نفر رسید که این میزان سفر از طریق آسمان قشم با فرودگاه‌های تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، ساری و دو خط بین‌المللی مسقط و دُبی ثبت شده است.»

روی خوش گردشگران به ظرفیت‌های طبیعی جزیره

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: «حضور قریب به اتفاق میهمانان جزیره در سایت‌های ویژه گردشگری نشان از اقبال و روی خوش انان به ظرفیت‌های طبیعی و خدادای جزیره جهانی قشم دارد.»
وی افزود: ژ«ئوسایت‌های کم‌نظیر و بی‌نظیر و تنها ژئوپارک جهانی خاورمیانه در قشم، مانند طولانی‌ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، خلیج دلفین‌ها، تنگه چاهکوه، جزایر ناز، دره تندیس‌ها، کور کورا کوه، سایت ‌تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در این بازه زمانی مورد توجه بیشتر گردشگران بود.»
به گفته راموز، سواحل زیبای قشم، موزه ژئوپارک با بیش از 3500 جانور تاکسیدرمی شده، غار خوربس، بنای تاریخی شهر قشم، قلعه نادری و چاه‌های تلو در لافت به همراه ورزش‌های دریایی، ساحلی و هوایی هم با استقبال خوبی از سمت گردشگران همراه بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895374

دیگر خبرها

  • ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود
  • با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سبزبانان و پاکبانان صاحب خانه می شوند
  • مکان احداث دومین پارک بانوان اراک مشخص می‌شود
  • رانش زمین در اندونزی/ دست کم ۱۸ نفر جان باختند
  • سفر میلیونی گردشگران و ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • برگزیدگان مسابقه فیلم مستند «روایت راه» در یاسوج معرفی شدند
  • جاذبه‌های گردشگری و چهره‌های شاخص تنگستان به کشور معرفی شوند
  • ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • معرفی نامزد‌های بخش مستندنگاری
  • نامزدهای بخش مستمر جشنواره پژواک اعلام شد