Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه در دیدار با «شیرعلی میرزا» وزیر دفاع تاجیکستان اعلام کرد که روسیه تسلیحات به صورت رایگان دراختیار تاجیکستان قرار می دهد و به این کشور برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از تنش های جاری در خاک افغانستان کمک می کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، شایگو روز چهارشنبه در دیدار با شیرعلی میرزا گفت: وضعیت منطقه آسیای مرکزی و جنوب آسیا نیازمند توجه خاص است و روسیه شروع به اتخاذ تدابیر در این مورد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز در درجه اول اهمیت، همکاری برای مقابله و خنثی کردن تهدیدهای از کشور همسایه برای تاجیکستان (افغانستان) قرار دارد.

وزیر دفاع روسیه گفت: خروج شتاب زده نیروهای خارجی از افغانستان، باعث وخامت اوضاع این کشور و افزایش تحرکات تروریست ها شده است.

شایگو در این رابطه به برگزاری رزمایش های دوجانبه و نیز در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی به عنوان پاسخی برای این تهدیدها و آمادگی رزمی برای مقابله با آن اشاره و خاطرنشان کرد که مسکو بطور رایگان سلاح و تجهیزات نظامی در اختیار ارتش تاجیکستان قرار می دهد.

وزیر دفاع روسیه با اشاره به ادامه آموزش نظامیان تاجیکستان توسط روسیه اظهار داشت: نظامیان تاجیک در مراکز آموزش عالی روسیه و نیز در پایگاه نظامی ۲۰۱ روسیه در تاجیکستان آموزش می بینند.

وی تصریح کرد: روسیه همه امکانات لازم برای آموزش نظامیان تاجیک را فراهم می کند و به افزایش توانمندی پایگاه ۲۰۱ در دوشنبه و برنامه برای مقابله با نفوذ احتمالی تروریست ها به تاجیکستان توجه خاص دارد.

شایگو گفت: طرف روسی برای هر گونه حمایت از دوستان تاجیکستانی آمادگی دارد.

در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با تشدید حملات گروه طالبان به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را ناامن تر کرده است.

گروه طالبان در زمان حاضر تقریبا همه مناطق مرزی افغانستان و تاجیکستان را تحت کنترل دارد و چندی پیش صدها نفر از نیروهای افغانستانی به تاجیکستان گریختند.

تاجیکستان و افغانستان حدود یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند.

روسیه از دو دهه پیش در دوشنبه پایتخت تاجیکستان پایگاه نظامی تاسیس کرده است و مقامهای این کشور اعلام کرده اند که این پایگاه را تقویت و در تحکیم امنیت مرزهای تاجیکستان و افغانستان به سازمان مرزبانی تاجیکستان کمک خواهند کرد.

وزارت دفاع روسیه به دنبال تشدید وخامت در افغانستان تجهیزات جنگی جدیدی به پایگاهش در تاجیکستان انتقال داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، وزارت دفاع روسیه فیلمی از انتقال اولین تجهیزات جنگی و زره پوشهای خود به پایگاه ۲۰۱ این کشور در تاجیکستان پخش کرد . در مجموع قرار است در این مرحله ۱۷ زره پوش جدید در اختیار پایگاه ۲۰۱ قرار گیرد.

فرمانده نیروهای مرکزی روسیه در این باره گفت که این ماشین های جنگی در ماه اگوست در زمایش مشترک روسیه، تاجیکستان و ازبکستان شرکت خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد رزمایش مشترک این سه کشور برای آمادگی رزمی برای مبارزه با گروههای تروریستی و غیر قانونی از ۵ آگوست ( ۱۴ مرداد) آغاز خوهد شد .

پیش از این روسیه تانکهایش را در مرز تاجکیستان با افغانستان مستقر کرده بود.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد:"سرگئی شایگو" و "شیرعلی میرزا"وزیران دفاع روسیه و تاجیکستان در گفت وگوی تلفنی درباره اوضاع مناطق مرزی تاجیکستان و افغانستان تبادل نظر کردند.

وزیران دفاع روسیه و تاجیکستان در خصوص اقدامات مشترک روسیه و تاجیکستان برای مقابله و خنثی کردن تهدیدهای مرتبط با وخامت اوضاع افغانستان گفت وگو کردند.

بر اساس گزارش رسانه های روسی، روسیه به تاجیکستان وعده داده است که در تاسیس یک پاسگاه مرزی با افغانستان به دوشنبه کمک کند.

حوزه نظامی مرکزی روسیه نیز روز سه شنبه اعلام کرد که در رزمایش سه جانبه با شرکت نیروهای روسیه، ازبکستان و تاجیکستان، یکهزار نظامی روس شرکت می کنند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اینترفاکس به نقل از گزارش دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی مرکزی روسیه اعلام کرد: رزمایش سه جانبه با شرکت نظامیان تاجیک، روسیه و ازبکستان از ۵ تا ۱۰ ماه اوت در تاجیکستان برگزار خواهد شد.

این رزمایش با عنوان «حرب میدان» در نزدیکی مرز تاجیکستان و افغانستان و در سه مرحله برگزار خواهد شد و بیش از ۱۵۰۰ نفر از نیروهای سه کشور در آن شرکت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی روسیه وزیر دفاع روسیه تاجیکستان و افغانستان برای مقابله دفاع روسیه وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از بهبود مواضع نیروهای ارتش این کشور در میدان نبرد با اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای این کشور و ارتش اوکراین در منطقه لوهانسک، اوکراین ۲۰ نظامی خود را از دست داد.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، واحدهای یگان «وستوک» ارتش روسیه موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند. در درگیری در این منطقه ۹۵ نظامی اوکراینی کشته یا زخمی شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه ۶ موشک هیمارس و ۱۰۴ پهپاد ارتش اوکراین را هم سرنگون کرد.

کد خبر 6086814

دیگر خبرها

  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • تاجیکستان با پیروزی مقابل افغانستان به جام جهانی صعود کرد
  • افغانستان 1 تاجیکستان 2، تاریخ‌سازی تاجیک‌ها
  • افغانستان به جام جهانی نرسید
  • تاجیکستان با حذف افغانستان مسافر جام جهانی شد
  • افغانستان به مصاف تاجیکستان می‌رود
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • همه سناریوهای احتمالی را در سطح عملیاتی بررسی می‌کنیم