Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، برنامه "محفل شعر و ادب غدیر" به مناسبت عید سعید غدیر خم به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با مشارکت موسسه پاکستانی منهاج القرآن در محل خانه فرهنگ ایران در شهر «راولپندی» برگزار شد.

«سید محمد علی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان مهمان ویژه این مراسم بود و همچنین «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در اسلام‌آباد و برخی از شخصیت‌های مذهبی و اجتماعی پاکستان طی سخنانی تاکید کردند که وحدت و انسجام امت اسلامی کمر دشمنان را می‌شکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم جمع زیادی از بانوان و دوستداران اهل بیت (ع) اعم از اهل تسنن و شیعه از جمله برخی از بانوان نخبه وابسته به سازمان منهاج القرآن پاکستان و شخصیت‌های فرهنگی، ادبی و علمی حضور داشتند.

در ادامه برنامه، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان طی سخنانی به بیان ویژگی‌ها و فضایل حضرت امام علی (ع) به عنوان پیشوای بزرگ دین اسلام پرداخت و گفت: مسلمانان با پیروی از سیره امیرالمومنین (ع) می‌توانند به وحدت میان امت اسلامی کمک کرده و همدلی و همگرایی میان مذاهب اسلامی را گسترش دهند.

احسان خزاعی افزود: علمای اسلام باید با تبیین سیره امام علی (ع) مسیر وحدت، همبستگی و انسجام میان جوامع اسلامی را گسترش دهند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز با تبریک عید سعید غدیر خم به تشریح فرازهایی از خطبه غدیر پرداخت و گفت: بهترین سخن فرمایشات پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر است. خطاب پیامبر اکرم (ص) در این خطبه، همه مردم است، اعم از مردمی که در واقعه غدیر حضور دارند و یا ندارند.

حسینی افزود: پیامبر رحمت، ولایت امام علی (ع) را امری الهی می‌دانند و نه از جانب خودشان و لذا فرمودند: خداوند متعال، علی (ع) را برای شما به عنوان امام و ولی قرار داد و همان کسی که امامت او را تعیین کرد هم او طاعتش را بر همه اعم از مهاجرین، انصار، تابعین، غائبین، حاضرین، عجم، عرب، آزاده، برده، صغیر، کبیر، سفید، سیاه و هر کس که در عالم جزو موحدین است را واجب کرد.

پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: ‌ای مردم این را بدانید که هیچ علمی نیست مگر این که خداوند متعال در وجود من قرار داده، هر علمی که خدا به من آموخت من همان را تماما به علی ابن ابیطالب، امام المتقین منتقل کردم.

سفیر ایران گفت: اگر از امامی که به فرموده پیامبر اکرم (ص) ما را به حق و حقیقت راهنمایی می‌کند و او را ولی و اسوه و الگو قرار دهیم، همانطور که در حدیث قدسی "ولایة علی بن ابی طالب حصنی، فمن دخل حصنی امن من ناری" آمده است، قطعا در قلعه مستحکم الهی وارد می‌شویم.

وی اظهار داشت: باید روز عید غدیر تبریک گفت، به این دلیل که ولایت علی ابن ابیطالب (ع) را پذیرفتیم و در قلعه محکم ولایت او قرار گرفته‌ایم و با ذکر "الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی بن ابیطالب" خداوند متعال را شکر می‌کنیم که این نعمت عظمای خود را نصیب همه کرد.

خانم «نصرت جعفری» رئیس حوزه علمیه خواهران جامعه الزهرا (س) در اسلام‌آباد ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر گفت: حیات امام علی (ع) و معصومین علیهم السلام در واقع ترویج سنت و سیره پیامبر گرامی اکرم (ص) است. وی افزود که علم، معرفت، زهد و تقوا و شجاعت را از ویژگی‌های بارز امام علی (ع) دانستند.

برچسب‌ها رایزنی فرهنگی ایران پاکستان عید سعید غدیرخم وحدت اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی ایران پاکستان عید سعید غدیرخم رایزنی فرهنگی ایران پاکستان عید سعید غدیرخم وحدت اسلامی پیامبر اکرم امام علی عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سید ابراهیم رئیسی پس از استقبال از سوی سروزیر ایالت پنجاب در فرودگاه بین المللی لاهور، در اولین برنامه کاری خود در آرامگاه اقبال لاهوری حضور یافت.

رئیس‌جمهور پس از بازدید از آرامگاه اقبال لاهوری و مجموعه فرهنگی لاهور، در سخنانی، گفت: وحدت بین ایران و پاکستان، وحدت ناگسستنی است. همانطور که رهبر معظم فرمودند، پیروز این میدان فلسطینی‌ها و مردم غزه هستند و نابودی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن خواهد بود.

یگان استقبال از رئیس‌جمهور در مزار اقبال لاهوری

رئیسی ادامه داد: ما در لاهور احساس هیچگونه بیگانگی نمی‌کنیم، احساس می‌کنیم بین مردمی هستیم که از جهت اعتقادی و دینی و روحیه انقلابی در کنار مردم ایران هستند و ما هم بین این مردم احساس خودمانی می‌کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: ما دوست داشتیم در اجتماع مردم پاکستان و لاهور سخن بگوییم، لکن شرایط و وضعیت به نحوی شد که امکانپذیر نشد، اما از همینجا به مردم بسیار متدین و با بصیرت و انقلابی درود می‌فرستم.

 

رئیس‌جمهور پس از بازدید از آرامگاه اقبال لاهوری و مجموعه فرهنگی لاهور، نیز تصریح کرد: از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران به مردم لاهور درود می‌فرستم، روحیه دین‌مداری، انقلابی و دشمن‌شناسی مردم لاهور و پاکستان ستودنی است.

دیگر خبرها

  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • (ویدیو) رئیسی: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است
  • رئیسی: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند