Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار سردشت در حاشیه این مانور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مانور با استفاده از افزون بر ۱۰۰ دستگاه و تجهیزات اطفای حریق، خدماتی، امدادی و نجاتی در یکی از اراضی جنگلی منطقه ملاشیخ سردشت با مشارکت گردان های بیت المقدس بسیج ، انجمن های زیست محیطی و نهادهای مردمی برگزار شد.

اقصی نخشی پور افزود: این مانور در سطح چهار هکتار و با شرکت هزار نفر به مدت سه ساعت با سناریوی از پیش تعیین شده انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این مانور با هدف ارتقای سطح آمادگی، ارزیابی توان مدیریتی و عملیاتی و همچنین ایجاد هماهنگی و همکاری بیشتر بین دستگاه های اجرایی شهرستان و یگان های حفاظت منابع طبیعی در زمان بروز حریق ، آموزش و اتخاذ اقدامات مناسب فردی و گروهی در هنگام شرایط بحرانی و جلب مشارکت و استفاده از ظرفیت های مردمی و بسیج برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی سردشت نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ مورد آتش سوزی در جنگل های این شهرستان اتفاق افتاده است.

ابراهیم رحمانی افزود: براثر این آتش سوزی ها ۱۷۸ هکتار از اراضی جنگلی این شهرستان دچار حریق شد که به دلیل آتش سوزی در سطح پوششی و علف های هرز خسارت زیادی به جنگل و درختان آن وارد نشده است.

وی تاکید کرد: علت تعدادی از این آتش سوزی ها عامل انسانی بوده که  در این راستا چهار فقره پرونده تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شده و ۶ پرونده دیگر نیز در حال بررسی و تشکیل است.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع است.

برچسب‌ها آتش نشانی آتش سوزی اطفای حریق آذربایجان غربی سردشت منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی آتش سوزی اطفای حریق آتش نشانی آتش سوزی اطفای حریق آذربایجان غربی سردشت منابع طبیعی منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و با همکاری نیروهای پاسگاه حسین آباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۰ هکتار از اراضی ملی روستای قاسم آباد از توابع بخش اسماعیلی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی، بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، گفت: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت تصریح کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6081885

دیگر خبرها

  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • اطفای حریق انبار ضایعات در دورود
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام