Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه خبرگزاری فارس - چند سالی می‌شود که چشم امید نیازمندان بیرجند به یکی از حسینیه های سالخورده یکی از محله های قدیمی گره خورده است. حسینیه‌ای که قدمت آن به 90 سال پیش می‌رسد و محمد تلواری  آن را به عنوان مهد خاطرات کودکی‌اش معرفی می‌کند. اکنون کمک مومنانه در این مکان مقدس گسترش پیدا کرده و حالا موسسه خیریه ای که در دل آن پا گرفته گره گشای بیماران و زوج های جوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال با کمک خیرین این  هیات 55 میلیون تومان برای درمان بیماری‌های خاص، ساخت  33 واحد مسکونی برای زوج های جوان‌، جمع آوری650 میلیون تومان برای تجهیزات پزشکی و جمع‌آوری 354 میلیون تومان برای سبد غذایی هزینه کرده است.

***کاربری حسینیه‌ها تنها برگزاری مراسم سوگواری نیست

حاج آقا تلواری از پیشینه نیکوکارانی که در این هیئت گره‌گشایی ها کرده‌اند برای‌مان می‌گوید :«مردم بیرجند به این حسینیه از ته دل اعتقاد دارند. اینجا تنها مکانی برای سوگواری نیست و قصد ما همیشه این بوده که به تاسی از اهل بیت و مولای مان امیرالمومنین از نیازمندان دستگیری کنیم و یاری رسان خانواده هایی باشیم که عزیز بیماری در خانه دارند و از پس هزینه های درمان او برنمی آیند.»

***33 واحد مسکونی برای زوج های نیازمند

عضو هیئت امنای حسینیه خیران می گوید در اساس نامه حسینیه ما کارهای خیریه گنجانده شده است و هرجا نیاز باشد خوشبختانه خیریان هستند که کمک می‌کنند تا کار خیر زمین نماند: «کارهای خیر ما تنوع زیادی دارد  مثلا امسال علاوه بر طبخ غذا در ماه مبارک رمضان شبی 3 هزار غذا در حاشیه شهر و بین مستمندان توزیع کردیم. ساختمان چندطبقه‌ای که برای موسسه ساختیم علاوه براینکه سالن های زیادی برای عزاداری و همایش و پذیرایی  دارد 2  طبقه با 2500 متر مساحت نیز داشت که بیکار مانده بود. این طبقات را به  33 واحد مسکونی  با متراژ کم تبدیل کردیم تا زوج های نیازمندای که توانایی اجاره خانه ندارند در این سوئیت ها زندگی مشترک خود را آغاز کنند. ما به این امر باور داریم که تسهیل گری در امر ازدواج و هزینه های آن می تواند مشوق جوان ها برای ازدواج و فرزندآوری باشد و این برنامه حسنه  را نیز در این حسینیه آغاز کرده ایم .»

***تامین تجهیزات پزشکی برای درمانگاه های خیریه

 «از طریق خانواده هایی که بیماران کلیوی داشتند متئوجه شدیم که درمانگاه ها و بیمارستان های شهر مان در زمینه تجهیزات پزشکی بیماران خاص دچار کمبود شده اند .صبر کردن جایز نبود. و این موضوع را در جمع خیران مطرح کردیم و خدا را شکر این صالحات و باقیات هم به  این عزیزان توفیق شد و دستگاه های متعددی را برای این مراکز درمانی تهیه کردیم.»

حاج آقا تلواری این ها را می گیود و به مبالغی که از سوی حسینیه شان به این بیمارستان ها اهداء شده اشاره می‌کند:«از طرف موسسه خیریه مان تعداد 15 قلم تجهیزات پزشکی به قیمت بیش از 650 میلیون تومان به بیمارستان بیماری‌های خاص و دیالیزی‌ها هدیه کرده‌ایم. در کنار این مبلغ 55 میلیون تومان برای درمان بیماریهای خاص  هزینه شد تا شاید قدم کوچکی برای کاستن آلام و دردهای همشهری هایی که این بیماری ها را دارند برداشته باشیم. خوشبختانه توجه خیران به ادامه این روند رضایت بخش است و به زودی با خرید تجهیزات نوین یاری رسان درمانگاه هایی خواهیم شد که محل مراجعه خانواده بیماران نیازمند هستند. تلاش ما در این راستاست که به فرموده مقام معظم رهبری این خانواده ها جز بیماری عزیزان شان دغدغه دیگری نداشته باشند. متاسفانه هزینه درمان این بیماری ها بسیار بالاست و اگر خیران به کمک این خانواده ها نیایند درد های آنان چند برابر می شود.»

***هر که از پول گذشت از پل گذشت

قدیمی‌ها مثلی داشتند که می‌گفت هر که از پول گذشت از پل های سخت تر هم به آسانی عبور می کند و عاقبت به خیر می شود. حاج آقا تلواری می‌گوید اعتقاد زیادی به این ضرب المثل دارد: «هر که وارد این حسینیه می شود عشق و اراداتی به سالار شهیدان دارد و از او طلب گره‌گشایی می‌کند. به گمان من آن هایی که به این اماکن می آیند تا دردی از مشکلات مردم دوا کنند عاشق‌تر هستند. هر که عاشق تر باشد از جان و مال خود برای پاسداشت سیره اهل بیت می‌گذرد و هر که عاشق تر باشد بیشتر می بخشد. این را هم بگویم که بخشندگی به جیب پر از پول نیست.»

تلواری برای مان می گوید که در جریان کمک مومنانه بیش از 300 میلیون تومان برای تهیه ارزاق نیازمندان از مردم معمولی کوچه و بازار کمک رسیده است:«جوان هایی بودند که آه در بساط نداشتند اما پای کار کمک به نیازمندان آمدند و در بسته بندی و رساندن این بسته های معیشتی به خانوار های نیازمند کمک حال ما شدند. سید الشهدا کمک حال زندگی آن ها خواهد بود. دلخوشی ما در این روزهای سخت دیدن همین لحظه هاست که پیر و جوان و دارا و ندار در حسینیه به عشق امام حسین (ع) دور هم جمع می شوند و برای کمک به نیازمندان لبیک می‌گویند. تا عشق به مکتب حسین (ع) ادامه داشته باشد بیرق این کارهای خیر هم روی زمین نمی‌ماند.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسینیه بیماران بیرجند بیمارستان ها میلیون تومان تجهیزات پزشکی خانواده ها بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید صفوی در جلسه هماهنگی بیشتر و اولویت‌بندی مرمت بنای حسینیه تکیه مسجد یری پایین متناسب با اعتبار بنا و با حضور اعضای هیئت امنای مسجد یری پایین، معاون میراث‌فرهنگی، مسئول دفتر فنی و کارشناسان در اتاق جلسه اداره‌کل تشکیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان افزود: مرمت تکیه یکی از ضرورت‌های و اولویت‌ها در حوزه میراث فرهنگی محسوب می‌شود. عملیات سامان‌دهی و مرمت در قالب پروژه مشارکتی با همکاری هیأت امنای تکیه مسجد یری پایین و نظارت کارشناسان مرمت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تا چند روز دیگر آغاز خواهد شد.

صفوی ادامه داد: آواربرداری سقف، بام سازی، تعویض تیرهای چوبی پوسیده، دوخت و دوز ترک‌های عمیق و نیمه عمیق، برچیدن‌اندود نمای ورودی اصلی و اجرای ارسی در بنا انجام خواهد شد. سال گذشته بخش مهمی از شبستان مسجد یری پایین با مشارکت اداره کل و اعضای هیئت امنای مسجد مرمت شد که هم اکنون نمازگزاران مراسم خود را در این مسجد آغاز کرده اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان گفت: این تکیه در اختیار هیأت امناست و هرگونه دخل و تصرف و مرمت و تعمیر در آثار ثبت‌شده استان با نظارت و هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت خواهد گرفت.

صفوی افزود: اعتباری برای مرمت این بنای تاریخی تخصیص یافته شده که برای مرمت تکیه و پایگاه انجام شده است و هیئت امنا هم به جذب‌مشارکت مردمی و تهیه مصالح اقدام خواهند کرد تا روند مرمت تسریع یابد.

مسجد یری پایین در قسمت جنوبی زنجان و در یکی از مراکز محله قدیمی این شهر واقع شده که شامل مسجد، آب انبار، تکیه و ساباط است و در فهرست آثار تاریخی زنجان به ثبت رسیده است.

کد خبر 6080129

دیگر خبرها

  • کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا؛ محمد نژاد جوان از کسب سهمیه بازماند
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • جشن تولد خونین در باغ ویلا | قتل دلخراش دو جوان با شلیک گلوله
  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • عیادت بیمار، عیادت خداست
  • فیلم حضور کودک ۲ ساله یخ زده در بیمارستان | امیرمحمد چطور در میان حیوانان وحشی زنده ماند