Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:47:23 GMT

ممنوعیت سفر برای خاطیان مقررات مسافرتی عربستان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۶۰۰۲

ممنوعیت سفر برای خاطیان مقررات مسافرتی عربستان

عربستان سعودی برای شهروندانی که به کشورهای «فهرست مسافرتی قرمز» سفر کنند ممنوعیت سفری موقتی اعمال می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نشنال، عربستان سعودی اعلام کرده است در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و گونه‌های مختلف آن، برای گروهی از شهروندان این کشور که به کشورهای «فهرست مسافرتی قرمز» که توسط عربستان مشخص شده‌ است سفر می‌کنند، تا سه سال ممنوعیت سفری وضع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امارات متحده عربی، لیبی، سوریه، لبنان، یمن، ایران، ترکیه، ارمنستان، اتیوپی، سومالی، کنگو، افغانستان، ونزوئلا، بلاروس، هند و ویتنام کشورهایی هستند که در فهرست قرمز مسافرتی عربستان قرار دارند.

شهروندان عربستان مجاز به سفر مستقیم یا غیرمستقیم به هیچ یک از کشورهای قرمز نیستند. همچنین از آن‌ها خواسته شده است در صورت سفر به مقاصد مجاز جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وزارت داخلی عربستان اخیرا اعلام کرده بود که از نهم اوت تمام شهروندان این کشور که قصد دارند به خارج از کشور سفر کنند باید به طور کامل واکسینه شده باشند.

چندی پیش عربستان سفر به امارات، افغانستان، اتیوپی و ویتنام را به دلیل افزایش شمار مبتلایان در این کشورها ممنوع کرد. ساکنان و شهروندان عربستان که از این کشورها بازمی‌گردنند باید به مدت هفت روز در قرنطینه باشند.

شهروندان عربستان در هفدم «می» پس از ۱۸ ماه ممنوعیت سفری ناشی از شیوع ویروس کرونا امکان سفر کردن را پیدا کردند.

تاکنون بیش از ۷۱.۸ درصد از جمعیت عربستان دست کم یک دُز از واکسن را دریافت کرده‌اند.

تاکنون در مجموع ۵۲۰,۷۷۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۸,۱۸۹ مورد مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس در عربستان گزارش شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان سفر کرونا در جهان ممنوعیت سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

با این حال تا به امروز هیچ گونه انتقال H۵N۱ از انسان به انسان ثبت نشده است.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت: H۵N۱ یک عفونت آنفلوآنزا است که عمدتا در طیور شروع شده و طی یکی دو سال اخیر گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی مشترک بین انسان و دام تبدیل شده است.

وی افزود: البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس علاوه بر آلوده کردن طیور، در بین پستانداران هم گزارش شده و ممکن است بتواند انسان ها را نیز آلوده کند و در نهایت انتقال انسان به انسان نیز رخ دهد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع مداوم ویروس H۵N۱ در بین گاوهای شیرده در ایالات متحده، از مقامات این کشور خواست تا نظارت دقیقی بر روند گسترش این ویروس داشته باشند.

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده است، نخستین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه‌های حیوانی بیشتری گسترش یافته است؛ از جمله سگ‌ها و گربه‌ها در چندین کشور.

علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات‌الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مرگ تلخ ۲ مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی
  • هشدار حاکمان امارات: وجهه کشور را با انتشار تصاویر منفی سیل دوبی خراب نکنید/ مجازات زندان و جریمه در انتظار خاطیان
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب‌آهن از پرسپولیس
  • اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب آهن از پرسپولیس
  • ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • چرا پس از عید فطر تا تیر 1403، زمان مناسبی برای رزرو تور استانبول است؟