Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@02:34:46 GMT

ظرفیت بیمارستانهای ارومیه در حال تکمیل است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۶۰۰۳

ظرفیت بیمارستانهای ارومیه در حال تکمیل است

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی از لحاظ گسترش و شدت بیماری جز ۵ استان آخر کشور است و وضعیت آذربایجان غربی نسبت به سایر استان ها خوب است اما باید هوشیار بود تا از این وضعیت شکننده خارج نشویم.

 جواد آقازاده امروز ۶ مرداد در صد و سی و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت کرونا درباره آخرین وضعیت کرونا در استان افزود: طی روزهای گذشته تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته و همچنین تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها در استان افرایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه موج پنجم بیماری سهمگین تر از موج چهارم است، افزود: بیمارستان های ارومیه از جمله طالقانی و امام خمینی (ره) و امام رضا (ع) در حال تکمیل ظرفیت هستند و در صورت نیاز بیمارستان های ارتش و عارفیان و همچنین بیمارستان های خصوصی وارد عمل می شوند.

وی درباره راهکارهای مهار بیماری بیان کرد: با اعمال محدودیت ها و خودمراقبتی توسط مردم و انجام واکسیناسیون می توان کرونا را مهار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: به منظور تسریع در واکسیناسیون پایگاه ها و مراکز تجمیعی در سراسر استان افزایش می یابد. 

دکتر آقازاده بیان کرد: در حال حاضر ۷۹ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال در استان واکسینه شدند اما بسیاری از این افراد برای دریافت دوز دوم مراجعه نکرده اند و باید برای دریافت دوز دوم واکسن به مراکز و پایگاه های سلامت مناطق خود مراجعه کنند.

وی درباره تاثیرات واکسن بیان کرد: واکسیناسیون شدت بیماری و تعداد بیماران بستری در بیمارستان را کاهش می دهد. پس از تزریق واکسن تاکنون ۳۰ درصد از تلفات افراد بالای ۷۰ سال در استان کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی واکسن کرونا مراکز 16 ساعته آذربایجان غربی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در آستانه ۳۱ فروردین ماه روز ملی گندم و نا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۴ سیلوی گندم با ظرفیت ذخیره سازی یک میلیون و ۵۰ تن در استان برای خرید تضمینی گندم در سال جاری آماده سازی شده است.

خسرو شهبازی گفت: آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان، با توجه به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در آذربایجان غربی نیز برگزار می‌شود و از فعالان زنجیره تامین نان و زحمتکشان این صنعت استراتژیک از جمله کارخانجات آرد و نان و نانوایی‌های نمونه و گندمکاران پیشرو تقدیر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ۱۸ کارخانه آرد و نان در استان آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند که آمادگی تولید آرد کامل نانوایی با کیفیت را دارند.

شهبازی افزود: سال گذشته بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد که حدود ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین خریداری و در سیلو‌ها ذخیره سازی شد و استان به رتبه پنجم کشوری در تولید گندم ارتقا یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: امسال ۶۹ هزار و ۱۰۵ تن کود مورد نیاز مزارع گندم استان تامین و این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است؛ و همچنین کود‌های ریز مغذی شامل سولفات آهن، سولفات روی و کود‌های زیستی جهت افزایش کیفیت نانوایی گندم تولیدی استان تامین شده است.

وی تاکید کرد: علی رغم بارش‌ها و پراکنش نامناسب در پاییز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تامین کود لازم پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود یک میلیون تومان گندم از مزارع زیر کشت این محصول در استان تولید شود. 

شهبازی تصریح کرد: ارقام گندم تولیدی در جهت افزایش راندمان تولید در مزارع استان که به زارعین گندمکار توصیه شده است، در گندم آبی شامل پیشگام، حیدری، میهن، زرینه و ارقام دیم شامل آذر ۲، باران، واران، هما، صدرا، جام و هشترود است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی