Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، ناصر سلیمان‌زاده اظهار داشت: اخیراً مجوزی از سوی سازمان برنامه و بودجه دریافت کردیم که به استناد آن فوق‌العاده ویژه مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل معلمان از ۲۱تا ۲۷ درصد تعیین شده است، در این مجوز، به مصوبه دولت در سال ۱۳۹۳، اشاره شده که براساس آن اولاً سقف فوق العاده ویژه ۲۱ درصدی تعیین شده و ثانیاً شامل معلمان کشور نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا با چند مرجع حقوقی مشورت شد و اعلام کردند مجوز سازمان برنامه و بودجه به دلیل این که در سال ۹۳ مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل معلمان، از امتیاز فوق العاده برخوردار نبودند، قابلیت اجرایی ندارد. چرا که این فوق العاده ویژه از سال ۱۳۹۹برای معلمان برقرار شده است. از طرفی، سازمان برنامه نمی تواند سقف مصوبه دولت را رأساً افزایش دهد.

سلیمان‌زاده تصریح کرد: در جلسه ای که با حضور مراجع حقوقی برگزار شد، رئیس امور تلفیق و رئیس امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند و کارشناسان حقوقی آن مرجع حقوقی صراحتاً اعلام کردند که این مصوبه قابلیت اجرایی ندارد و اگر به این شکل اجرا شود، قطعا ورود نهادهای نظارتی را به دنبال دارد و در نهایت به ابطال نامه(مجوز) و خروج افزایش اعمال شده از احکام فرهنگیان می شود.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش از هرگونه اقدامی که بتواند ظرفیتی را متوجه فرهنگیان کند و در افزایش حقوق آن ها تاثیر گذار باشد، حمایت می کند و پیگیری چنین مواردی را از وظایف خود می داند، اما در عین حال موظف است تا این اقدام را در یک چارچوب قانونی انجام دهد، تا با مسایل و مشکلات بعدی مواجه نشود.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی افزود: تجربه نشان داده که برخی از مصوباتی که پشتوانه قانونی لازم را نداشته اند، ابطال شده اند، مانند سختی کار برخی کارکنان که در دولت دهم پیش بینی شده و یا حق عائله مندی برای بانوان مجرد و همچنین برخی از امتیازاتی که در مناطق خاص برای برخی از فرهنگیان اعمال شده بود و پس از گذشت چند سال از اجرایی شدن، با ابطال مصوبات، مجبور به خارج کردن افزایش های مذکور از احکام فرهنگیان شدیم لذا این موضوع خلاف شئونات فرهنگیان است و نباید وارد چنین مواردی شویم.

وی ادامه داد: با توجه به این که 2 تن از مدیران سازمان در جلسه مذکور بودند و متقاعد شدند که این اصلاحیه باید صادر شود، لذا برای اصلاح مجوز از سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی و پیگیری هستیم و همزمان کارشناسان امور اداری نگارش حقوق را تهیه کرده اند تا به محض اصلاح مصوبه، به استان ها ابلاغ شود و استان ها نیز می توانند کمتر از سه روز احکام را صادر کنند و می توانیم این احکام را به حقوق مرداد ماه برسانیم.

سلیمان‌زاده در ادامه گفت: فرهنگیان توجه داشته باشند انجام کار غیر قانونی، به طور قطع پیامدهای مثبتی نخواهد داشت و موجب می شود حتی پس از مدتی پرداخت، مجددا افزایش مذکور از احکام خارج شود،بنابراین این موضوع را مجدّانه پیگیری می کنیم و به محض اصلاح مجوز، سریعاً احکام را صادر  و در حقوق مردادماه اعمال می کنیم.

برچسب‌ها سازمان برنامه و بودجه سازمان معلمان ایران وزارت آموزش و پرورش معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش معلم فرهنگیان پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه سازمان معلمان ایران وزارت آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه سازمان معلمان ایران وزارت آموزش و پرورش معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش معلم فرهنگیان سازمان برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش فوق العاده ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند

ایسنا/فارس دبیر جامعه روحانیت شیراز بر اهمیت توجه به شیوه جذب معلمان تأکید کرد و گفت: گزینش معلمان باید طوری باشد که توانمندترین و شایسته‌ترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری امروز، ۸ فروردین در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، تعلیم و تربیت را لازمه و مکمل همدیگر دانست و افزود: تعلیم و تربیت هر کدام بدون دیگری ارزشی ندارند.

وی با بیان اینکه انسانی که بدون تربیت، آموزش ببینند ممکن است به خاطر منافع خود دیگران را نابود سازد، پرورش را همواره بر تعلیم و آموزش مقدم دانست.

طاهری آموزش و پرورش را زیربنای کشور عنوان کرد و افزود: هر گونه توسعه از آموزش و پرورش آغاز می‌شود، به همین دلیل در اکثر کشورها، برای جذب معلمان شرایط سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد که نشان دهنده اهمیت کار تربیت است.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با تأکید بر اینکه کادرسازی یکی از راه‌های هموار کردن مسیر درست تعلیم  تربیت است، افزود: امروز به برکت نظام جمهور اسلامی فرصتی برای تربیت دینی دانش‌آموزان فراهم شده است.

وی با یادآوری وقایعی از دوران دفاع مقدس که در آن جوانان زیادی فداکاری کردند، گفت: رهبر کبیر انقلاب در آن دوران فرماندهی جنگ را به جوانانی واگذار کردند که در مدارس تربیت شده بودند لذا می‌توان در مدارس به گونه‌ای کار کرد که بزرگانی در آن‌ها تربیت شوند.

طاهری اهمیت کار گزینش معلمان را یادآور شد و افزود: گزینش معلمان باید طوری باشد که توانمندترین و شایسته‌ترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند چرا که مهم‌ترین سرمایه جامعه در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز اهمیت آموزش‌های ضمن خدمت برای معلمان را یادآور شد و تأکید کرد که نباید به آمار و ارقام به تنهایی دلخوش بود بلکه باید در عمل اقدام کنیم.

وی با ذکر این نکته که رئیس جمهور به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای دارد، خواستار استفاده از این فرصت شد و گفت: باید تا می‌توانیم در فضای مدارس کار کنیم و تفکر انقلابی را گسترش دهیم.

طاهری با بیان اینکه با برگزاری اردوهای راهیان نور باید زمینه رشد معنوی دانش‌آموزان را فراهم کنیم، بر ضرورت تبیین سیره شهدا به دانش‌آموزان تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم در این دیدار به ارائه آماری از اقدامات انجام شده طی ایام نوروز پرداخت و گفت: در آموزش و پرورش از ۲۶ اسفندماه تاکنون پذیرای بیش از یک میلیون و نیم نفر شب مسافر نوروزی بوده‌ایم.

فرشید قاسمی تصریح کرد: در همین راستا کمپ‌های مطالعاتی ویژه تعطیلات نوروزی راه‌اندازی کردیم و بسته‌های فرهنگی در این کمپ‌ها پیش‌بینی شده است.

قاسمی با بیان اینکه فرآیند جذب نیروی انسانی در حال انجام است و تلاش داریم تا سال تحصیلی آینده را به بهترین وجه آغاز کنیم، گفت: پیش‌بینی‌هایی انجام شده است تا شعار سال رهبر معظم انقلاب را با بهره‌‍مندی از ظرفیت مدارس محقق سازیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال جدید
  • اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • شرکت ۱۲۹ نفر از فرهنگیان آستارا در طرح شناسایی معلمان نمونه
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • افزایش چند برابری جریمه‌ها برای تخلفات نهادهای مالی
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است / ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است