Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@01:50:27 GMT

عبور تعداد بیمار از ظرفیت بستری در فارس

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۶۴۳۳

عبور تعداد بیمار از ظرفیت بستری در فارس

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که به دلیل اضافه شدن روزانه بیش از 400 بیمار جدید طی روزهای اخیر، تعداد بیماران از ظرفیت تخت‌های بستری در استان فارس عبور کرده است.

عبدالرسول همتی چهارشنبه 6 مرداد به خبرنگاران گفت: برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در فارس 2500 تخت پیش بینی شده بود، اما با پذیرش 432 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، شمار بیماران بستری به عدد 2844 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی یکی دیگر از مسائل مد نظر را افزایش تعداد بیماران با حال وخیم جسمی اعلام و خاطرنشان کرد: از کل بیماران بستری در بیمارستان، 286 نفر به دلیل شرایط وخیم جسمی در ICU بستری و تحت مراقبتهای ویژه درمانی هستند.

او همچنین گفت: در طول بحران بیماری کووید ۱۹، در مجموع از یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۲۶۵ تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است.

همتی گفت: با انجام یک میلیون و ۶۳ هزار و ۵۷۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان فارس ۳۱۲ هزار و ۵۶۰ بیمار مثبت قطعی و با انجام ۱۲۵ هزار و ۵۹۱ مورد تست سریع ۲۲ هزار و ۴۱۲ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۳۴ هزار و ۹۷۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲۹۶ هزار و ۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در فارس بهبود یافته‌اند، از جان باختن ۱۵ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، خبر داد و گفت: اکنون مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به پنج هزار و ۱۱۸ نفر افزایش یافته است.

معاون علوم پزشکی شیراز همچنین خاطرنشان کرد: تا امروز ۶۹۶ هزار دُز واکسن در سراسر فارس شامل دُزهای اول و دوم، تزریق شده است.

همتی گفت: علاوه بر گروه سنی ۵۵ سال به بالا که هم اکنون در حال دریافت واکسن هستند، برای گروه های معلمان، کارکنان و رانندگان سرویس های مدارس، اساتید حوزه و دانشگاه، خبرنگاران، زندانیان، رانندگان حمل و نقل درون شهری مانند تاکسی و اتوبوس، افرادی که در فعالیت های ریلی و جاده ای، دریایی و هوایی خدمت می کنند، کارکنان بانک ها، کارکنان مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک، کارکنان دفاتر خدمات سلامت و ممیزان بهداشتی، بیماران دیابتی که در سامانه سیب ثبت نام کرده اند و باقی مانده بیماران خاص و صعب العلاج بر اساس برنامه ریزی انجام شده در روزهای آینده تزریق واکسن انجام خواهد شد؛ تعیین آمار این گروه های هدف از سازمان های مربوطه در حال انجام است و در زمینه فراخوان آنها برای دریافت واکسن، از طریق سامانه نوبت دهی اقدام خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که هم اینک در دسترس و مهمترین راه برای قطع زنجیره بیماری کرونا، رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی مرتبط با این شرایط است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز سامانه سيب واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه علیزاده ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج، افزود: نیروهای توانمند و پای کاری در بیمارستان داریم و باید به نحو مطلوب و با نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها بهره برد.

علیزاده با اشاره به اینکه در گذشته شاهد اعزام بالای بیماران به استان‌های همجوار بودیم، عنوان کرد: در حال حاضر به واسطه تجهیزات در بسیاری از موارد بی نیاز به اعزام بیماران شدیم.

علیزاده نگاه و دید قومیتی به ساختارها را چالش ساز دانست و ابراز داشت: شایستگی باید محور قرار گرفته و اگر برتری نیز شکل بگیرد، برحسب علم اقدام شود.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اشاره به برخی از مشکلات، گفت: کمبود نیرو و منابع انسانی در بیمارستان مطرح بوده و همچنین نیروهایی به عنوان خدمات یا برخی عناوین دیگر مشغول شدند که ردیف گرفته، اما در جایگاه خود قرار ندارند.

علیزاده با تاکید بر اینکه باید پیگیری شده تا نگاه تخصصی به چارت‌ها عملیاتی شود، ابراز داشت: این مسئله کمک می‌کند تا بتوانیم بیمارستان را بهتر مدیریت کنیم.

علیزاده به ضعف تسویه حساب‌های بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: در بحث معوقات بیمه‌ای به ویژه در بحث تأمین اجتماعی مبالغ چشمگیری را شاهدیم که باید همکاری لازم برای تعامل بهتر و بهبود پرداخت‌ها را داشته باشیم.

وی افزود: بیمارستان دارای بدهی است و نیاز داریم قول‌های داده شده در راستای رفع مشکلات محقق شود.

کد خبر 6085292

دیگر خبرها

  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای به‌زودی رونمایی می‌شود
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • خوردن هندوانه در چه شرایطی خطرناک است؟
  • افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌های آموزشی باشد