Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:31:40 GMT

پروژه آبرسانی روستای مهل‌آباد نهبندان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۷۳۱۹

پروژه آبرسانی روستای مهل‌آباد نهبندان افتتاح شد

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در این آیین گفت: بیش از ۸۰ خانوار این روستا از آب شرب بهداشتی و پایدار از طریق شبکه داخلی روستا بهره‌مند می‌شوند.

مهدی هنری افزود: برای اجرای پرووژه آبرسانی روستای مهل‌آباد ۲۵۰ میلیون تومان از طرف بنیاد خیریه ابراهیمی کمک شد که با حمایت مجموعه آبفای استان و مشارکت سازمان بسیج سازندگی به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌هایی که مجموعه بسیج سازندگی استان در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی دنبال می‌کند استفاده از ظرفیت افراد خیر است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در این خصوص با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد خیریه ابراهیمی در بحث آب شرب برای روستاهای محروم استان انجام شد در اواخر سال گذشته شاهد آغاز اجرایی شدن عملیات آبرسانی طی این تفاهم نامه بودیم.

وی بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه ۶ پروژه آبرسانی به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با حمایت بنیاد خیریه ابراهیمی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون سه پروژه به اتمام رسیده است.

هنری با بیان اینکه تا در شهریور ماه مابقی پروژ ها نیز به اتمام خواهد رسید عنوان کرد: برای ادامه نیز پروژه‌های جدیدی احصا شده که امیدواریم بتوانیم تفاهم نامه‌هایی در سال جاری برای روستاهای محروم در حوزه آب شرب داشته باشیم.

وی گفت: روستای مهل آباد نهبندان در گذشته مشکلاتی در حوزه آب شرب بهداشتی داشت و با تانکر سیار آبرسانی می‌شد با حمایت بنیاد خیریه ابراهیمی در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی هم گفت: مسوولان باید مردم دار بوده و مردم نیز در مقابل با مسوولان همکاری کنند چراکه مردم و مسوولان بدون همکاری هم موفق نیستند.

سردار علی قاسمی با بیان اینکه آبرسانی به روستاها به کمک خیران نمونه‌ای از کمک مومنانه است افزود: رزمایش کمک مومنانه به دستور مقام معظم رهبری از سال گذشته آغاز شده و به خوبی در حال ادامه دادن است.

وی بیان کرد: کمک مومنانه فقط در توزیع بسته معیشتی خلاضه نمی‌شود بلکه هرکاری که نفع آن به مردم کم برخوردار برسد کمک مومنانه محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به آبرسانی به روستای مهل‌آباد نهبندان اظهار داشت: مسئله آب برای استان ما حیاتی است، در گذشته مشکلاتی در بحث آب بوده اما اکنون به دلیل افزایش جمعیت و مصرف زیاد آب مشکلات بیشتر شده است.

وی عنوان کرد: اولویت بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی و پیشرفت و آبادانی سپاه نیز مسئله آب است که با همکاری دستگاه‌های دولتی و خیران امیدواریم بتوانیم مسئله آب را در اولویت قرار دهیم.

سردار قاسمی یادآور شد: پروژه‌های زیادی در شهرهای مختلف استان از جمله نهبندان دنبال می شود امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح بیشتری بوده و مردم از آب سالم بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه کمک‌های مومنانه باید در سطح جامعه به گفتمان تبدیل شود گفت: یکی از اقداماتی که مردم روستاها می‌توانند انجام دهند تشکیل تعاونی‌های کوچک روستایی است در این امر کمیته امداد، بهزیستی، تعاون روستایی، بسیج سازندگی و سایر نیز کمک می‌کنند.

نماینده بنیاد خیریه ابراهیمی نیز گفت: بنیاد خیریه ابراهیمی با همکاری بسیج سازندگی و آب و فاضلاب خراسان جنوبی پروژه آبرسانی به مهل آباد را به پایان رسانده است.

علی اکبر قربانی افزود: تاکنون این خیریه در تمام کشور ۲۸۰ مدرسه و ۲ مدرسه در کشور عراق احداث کرده است.

وی بیان کرد: مسوول خیریه توقع کمک مالی از مردم روستایی برای آبرسانی، مدرسه سازی و از این قبیل ندارد اما معتقد است که دولت باید پای کار بیاید چراکه وظیفه ذاتی دولت است و تنها خواسته این خیر دعا برای پدر، مادر و برادر شهیدش است.

برچسب‌ها نهبندان سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهبندان سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی نهبندان سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی آبرسانی بسیج سازندگی خراسان جنوبی کمک مومنانه تفاهم نامه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲ پروژه آبرسانی در رامسر

دریافت 41 MB کد خبر 6081947

دیگر خبرها

  • یاری امدادگران هلال احمربه مردم روستای سعید آباد رودبارجنوب
  • بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم
  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • اجرای ۱۲ پروژه آبرسانی در رامسر
  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • ثبت بیشترین بارندگی در دهسلم نهبندان با ۲۹ میلی متر
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام