Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پایدار ماندن ۷۰ درصدی حق پرستاری همسران جانبازان ۷۰ درصد پس از به شهادت رسیدن این جانبازان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی در مراسم امضای تفاهمنامه و ارائه گزارش همکاری بنیاد شهید با معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، گفت: ظلمی که در بنیاد شهید کردیم این بود که وقتی جانباز ۷۰ درصد به شهادت می‌رسد اولین کاری که بنیاد شهید می‌کرد قطع حق پرستاری همسران این جانبازان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسر جانبازی که عمرش را پای جانباز گذاشته است. در این راستا ما مصوبه‌ای را از هیأت امنا بنیاد شهید گرفتیم که طبق آن حق پرستاری جانبازان ۷۰ درصد ما تا ۷۰ درصد پایدار بماند.

وی ادامه داد: منابع این کار را از ملک‌های بی‌شمار بنیاد شهید تعریف کردیم و این مصوبه عطف به ماسبق خواهد شد و اگر زن جانباز در قید حیات باشد این حق پرستاری به او پرداخت می‌شود.

اوحدی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان اینکه نگاهمان پیش‌تر تنها معطوف به شهدا و جانبازان مرد می‌شد و کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز که از سوی معاونت امور زنان برگزار شد توانست این نگاه را تغییر دهد، افزود: ما ۱۰ الی ۱۲ آسایشگاه برای جانبازان مرد داریم. از سوی دیگر ۲۶ زن جانباز قطع نخاع و یک زن جانباز قطع نخاع گردن داریم و از روزی که این کنگره برگزار شد این زنان احساس هویت و شخصیت کردند. همچنین در هفته آتی اولین آسایشگاه زنان جانباز نخاعی نیز در دست افتتاح است که مناسب سازی شده و دارای پرستار برای جانبازان زن است.

رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: هروقت صحبت از ایثار و ایثارگری می‌شد ذهن‌ها به سمت مردان شهید و جانباز  و ایثارگر می‌رفت. نوع نگاه ما به زنان و فعالیت اجتماعی آنها دقیق نبود که خوشبختانه آثار خبری کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز و ایثارگر بی‌سابقه بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سعید اوحدی بنیاد شهید و امور ایثارگران همسران جانبازان بنیاد شهید حق پرستاری ۷۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز جمعه و با حضور جمعی از مسؤولان، خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم، پیکر پاک جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

شهید کلیوند عباسی، جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس شهرستان اهواز پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی در تاریخ که در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

این جانباز سرفراز در یکم مهرماه ۱۳۲۶ متولد شد و در ۱۹ مهر ماه ۱۳۵۹ بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ دشمن بعثی در منطقه عملیاتی خرمشهر به درجه جانبازی نائل آمد

استان خوزستان در دوران دفاع مقدس ۲۴ هزار شهید والامقام را تقدیم کرده است.

کد خبر 6082507

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند
  • تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  • حال و هوای خانه شهید طهرانی مقدم بعد از عملیات «وعده صادق»
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری