Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات یکی از ویژگی های بارز پرونده ثبت جهانی اورامانات را مشارکت بالای جامعه محلی در آن دانست.

پویا طالب نیا در نشستی خبری که امروز(6 مرداد) به مناسبت ثبت جهانی اورامانات برگزار شد، از ثبت جهانی این منطقه به عنوان پروسه فرهنگی پژوهشی ارزشمند در منطقه غرب کشور که پس از پنج سال به بار نشست یاد کرد و گفت: تعامل خوب بین دو استان کرمانشاه و کردستان برای ثبت جهانی اورامانات می تواند فتح بابی باشد تا استان های غربی از این پس درحوزه گردشگری همکاری های بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تیمی که روی پرونده ثبت جهانی اورمانات کار می کردند، تلاش داشتند که پرونده را به گونه ای محکم و بدون نقص به یونسکو ارسال کنند که جای هیچ ایرادی نماند، برای همین بود که بررسی این پرونده در کمیته ثبت جهانی برخلاف بسیاری دیگر از پرونده ها که بررسی آنها طول می کشد در کمتر از پنج دقیقه به تصویب رسید.

مدیر پایگاه جهانی اورامانات با بیان اینکه یونسکو 10 معیار برای ثبت جهانی هر اثر دارد که شش معیار فرهنگی و چهار معیار طبیعی است، گفت: ثبت جهانی اورامانات براساس شاخص های سوم و پنجم معیار فرهنگی انجام شد که در معیار سوم یک سنت فرهنگی تمدن زنده و یا از میان رفته بشری بی همتا و در معیار پنجم هم تعامل انسان با طبیعت مورد توجه است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های بارز منطقه اورامانات که در ثبت جهانی شدن آن تاثیر مهمی داشت، مدیریت آب در این منطقه است، بگونه ای که مردم این منطقه در طول هزار سال مدیریت ویژه ای برای آب هایشان دارند.    

این مسئول در ادامه یکی دیگر از نقاط قوت پروسه ثبت جهانی شدن اورامانات را مشارکت جامعه محلی دانست و افزود: طی پنج سالی که درحال تدوین پرونده ثبت جهانی بودیم، تک تک مردم محلی، مسئولین استانی و محلی، علما و روحانیون و ... دست به دست هم دادند تا یک اتفاق خرسند و خوشایند را رقم بزنند.

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات خاطرنشان کرد: اگر جوامع محلی در پروژه ای دخیل شوند، آن پروژه با سرعت بیشتری طی می شود و ماندگار تر خواهد بود، بنابراین امیدواریم از این پس هم بخش دولتی و مردمی درکنار یکدیگر به تعاملی سازنده دست پیدا کنند و نهادهای حکومتی با سیاستگذاری‌های مناسب زمینه ای را فراهم کنند تا پتانسیل ها، منابع و زیرساخت های این منطقه ثبت جهانی شده بهینه شود.

وی با تاکید براینکه ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات می تواند منجربه توسعه پایدار این منطقه شود، گفت: امیدواریم پروژه هایی هم که در این منطقه اجرایی می شود، با حفظ اصالت و فرهنگ آن باشد.

انتهای پیام


 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ثبت جهانی هورامان كرمانشاه ثبت جهانی اورامانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر سه شنبه در دیدار مسئولان قضایی استان ضمن تبریک ایام و تبریک پیروزی رزمندگان اسلام در مقابله با دشمن صهیونیستی اظهار داشت: موفقیت‌های دادگستری استان چشم‌گیر و شایسته تمجید و قدردانی است.

وی گفت: تحقق عدالت جزء ارکان زندگی اجتماعی است و همه ما ناگزیریم برای تحقق آن تلاش کنیم و رسیدگی به موقع دستگاه قضایی به جرائم خود به خود منجر به کاهش جرم در سطح جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اجرایی شدن شعار سال در استان اذعان داشت: توجه به جهش تولید با مشارکت مردم و رفع موانع آن مستلزم توجه و نظارت ویژه دستگاه قضایی بر موانع ایجاد شده و برخورد قاطع با عوامل غیرقانونی است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به ضرورت مقابله با هنجارشکنی در جامعه بر اهمیت حفظ آرامش روانی مردم تاکید کرد و گفت: نقش دستگاه قضایی در برخورد با مخلان نظم و امنیت بی بدیل است.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات مجموعه همکاران دستگاه قضایی استان برای آنان در تحقق اهداف ترسیم شده در سال جدید آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 6080198

دیگر خبرها

  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • ماجرا مفقودی ۳ دختر چوپان در کرمان
  • (ویدئو) بارش شدید برف در اورامانات کردستان و بسته شدن گردنه تته
  • پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود
  • پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • بیانیه جمعی از جامعه قرآنی مشهد در حمایت از عملیات«وعده صادق»
  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال