Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، همزمان با عید سعید غدیر خم، صفحه رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در اینستاگرام آغاز به کار کرد.

شناسه کاربری ejeii_org@ تنها شناسه کاربری رسمی رئیس قوه قضائیه در اینستاگرام است و سایر صفحات مشابه مربوط به ایشان نیست.

در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه کاربران فضای مجازی از طریق این صفحه ضمن آگاهی از اخبار و مواضع رئیس دستگاه قضا، می‌توانند با ارائه نقش دیده بانی؛ نظرات پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند که موارد مطرح شده در این صفحه به سمع و نظر رئیس دستگاه قضا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفحه رئیس قوه قضائیه در اینستاگرام، در اولین پست کلیپی را منتشر کرده است که در آن حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای فرازی از نهج‌البلاغه را قرائت می‌کند.

"بسم‌الله الرحمن الرحیم

در خصوص امر قضا و عدالت مطالب و توصیه‌های فراوانی وجود دارد

یکی از سندهای مهم در این زمینه، فرمان حضرت امیر المومنین (ع) به جناب مالک اشتر است

در این فرمان و برخی نامه‌های حکومتی دیگر، حضرت چند نکته مهم را مورد تاکید قرار می‌دهند؛

آنچه باعث روشنی چشم والیان است برقراری عدالت در شهرهاست

با مردم، فروتن، نرم‌خو و همواره گشاده‌رو باش و به همگان به یک چشم بنگر

تا بزرگان در تو طمع حیف و میل نداشته باشند و ضعیفان از عدالت مأیوس نگردند

که خدای متعال از شما بندگان و از خرد و درشت کارهایتان و از آشکار و نهان آن سوال خواهد پرسید

بخشی از عهدنامه مالک اشتر و نامه به محمد بن ابی بکر والی مصر"

کد خبر 617444 برچسب‌ها اینترنت - اینستاگرام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای رئیس قوه قضائیه مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اینترنت اینستاگرام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه مجلس شورای اسلامی رئیس قوه قضائیه اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سوال از قوه قضائیه در مجلس به دلیل استنکاف از قانون وکلا

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره استنکاف کانون وکلا از جذب وکیل در کشور پرداخت و گفت: مجلس مجددا به دلیل جذب نشدن وکیل در آزمون ۱۴۰۱ از کانون وکلا طرح سوال خواهد کرد. - اخبار سیاسی -

حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که تقریبا یک سال از تصویب قانون تسهیل مجوز کسب و کار می‌گذرد، اما متاسفانه هنوز هم بخشی از  پذیرفته شدگان 1401 بعد از یک سال به دلیل کارشکنی کانون وکلا نتوانستند پروانه خود را دریافت کنند، گفت: در مجلس باید مجددا طرح سوال از کانون وکلا و همچنین وزارت دادگستری و قوه قضائیه را به جریان بیندازیم تا کانون وکلا مکلف به اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و برگزاری آزمون های وکالت و پذیرش وکیل بر اساس مصوبه مجلس شود.

علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟

وی در ادامه بیان کرد: اما متاسفانه کانون وکلا همچنان معتقد است که کار برای وکلایی که هستند وجود ندارد و یا کم است و به همین دلیل از افزایش جذب وکیل در آزمون اسکودا می ترسد. ولی کانون وکلا از این موضوع می ترسد که اگر به اندازه معمول جهانی وکیل جذب و به بازار ارائه خدمت افزوده شود، حق الوکاله وکلا کاهش پیدا خواهد کرد.

نوروزی افزود: وقتی عرصه وکیل به میزان نیاز و جمعیت موجود در جامعه باشد قطعا این حوزه از انحصار برخی خارج می‌شود و قیمت خدمات وکیل در کشور متناسب می‌شود. در حال حاضر به دلیل کمبود وکیل حق الوکاله‌ها بسیار بالا است و همین امر باعث می شود که مردم عادی برای حل دعاوی خود به وکیل مراجعه نکنند.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: قوه قضائیه نرخ خدمات وکلا را اعلام می کند ولی وکلا به این نرخ به مردم خدمات ارائه نمی دهند. تلاش کانون وکلا این است که خارج از تعرفه از مردم حق الوکاله دریافت کنند و چون وکیل کم است مردم مجبورند این مبلغ را بپردازند.

وی با بیان اینکه وقتی بر تعداد وکلا افزوده شود قطعا نرخ این خدمات کاهش پیدا خواهد کرد ادامه داد: اما متاسفانه برخی معتقدند که باید راه صد ساله را یک ساله بروند و فکرشان این است که با کمبود وکیل پیمودن این راه برایشان آسان تر است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس بیان کرد: کانون وکلا راه و حرفش مشخص است و همیشه حرفش یک کلام است و می گوید که باید تعداد وکیل کم باشد ولی ما می گوییم که وکیل باید به اندازه استاندارد جهانی باشد یعنی هر 100 هزار نفر 200 وکیل نیاز دارد. باید قوه قضائیه طوری شرایط را کنترل کند که اخذ وجوه خارج از عرف از بین برود و راهی وجود ندارد جز اینکه به اندازه استاندارد جهانی وکیل بگیریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح سوال از قوه قضائیه در مجلس به دلیل استنکاف از قانون وکلا
  • تعطیلی موقت تردز در ترکیه
  • تعطیلی شبکه اجتماعی تردز در ترکیه
  • کاهش فاصله طبقاتی، عدالت اجتماعی و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی
  • میزان تاثیرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان افراد
  • ایران رسماً به باشگاه هایپرسونیک پیوست | دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی سوخت جامد جهان در ایران
  • ایران رسماً به باشگاه «هایپرسونیک» پیوست
  • قاضی و وکیل در استقرار عدالت اجتماعی نقش پر رنگی دارند
  • آزمایش ویژگی پیام‌رسانی در تردز
  • قابلیت‌های پیام‌رسانی در تردز آزمایش می‌شود