Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری حرم حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی روز چهارشنبه در دیدار با ائمه جمعه استان در سالن محراب حرم مطهر، ادامه داد: اقامه نماز جمعه از چنان اهمیتی برخوردار است که اولین کاری که پیامبر(ص) در هنگام آغاز حکومت اسلامی در مدینه انجام دادند، اقامه نماز جمعه بود.

وی، گفت: پس از انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) با درک صحیح اهمیت اقامه نماز جمعه، مرحوم آیت الله طالقانی را مامور اقامه نماز جمعه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) نماز جمعه را عامل استحکام میان ملت و دولت دانست و ادامه داد: منافقان کور دل که می‌دیدند نماز جمعه رابطه میان مردم و حکومت را منسجم‌تر می‌کند همیشه مخالف این تریبون بودند.

 سعیدی با بیان اینکه نماز جمعه و خطبه های آگاهی بخش آن بسیاری از توطئه های دشمن طی چند دهه اخیر را خنثی کرده است، گفت: به دلیل اهمیت نمازجمعه و نقش آن در خنثی کردن توطئه دشمنان، دشمنان همچنان به دنبال از بین بردن این تریبون هستند.

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه از چنان اهمیتی برخوردار بود که حتی قبل از انقلاب در نقاطی از کشور مانند شهر قم اقامه می شد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، افزود: اگر چه در آن زمان مردم حضور حداکثری در مصلی و نماز جمعه نداشتند، ولی به مرور زمان در سال ۵۸ این جایگاه برای مردم بسیار ویژه و هفته به هفته این حضور با شکوه تر و چشم گیر تر  شد.

وی بیان داشت: اگر چه برگزاری نماز جمعه در این ۴۲ سال با فراز و نشیب و افت و خیزهایی همراه بوده، ولی تاکنون ادامه داشته است، چرا که اقامه نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه ای در حوزه های مختلف از جمله مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار است.

وی با بیان این که اقامه نماز جمعه برای کشور و نظام جمهوری اسلامی برکات زیادی داشته است، گفت: نماز جمعه نقش برجسته ای در خنثی سازی برنامه و فتنه های پیچیده دشمن در دوره های مختلف انقلاب داشته است که این نقش مهم باید به درستی تبیین شود.

برچسب‌ها حرم حضرت معصومه (س) قم امام خمینی جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه س قم امام خمینی حرم حضرت معصومه س قم امام خمینی جمهوری اسلامی اقامه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن تأکید بر توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اگر فرماندار جدید کاشان می‌خواهد موفق‌تر باشد نگاه ویژه‌ای به متن حکم صادر شده از سوی مقام معظم رهبری برای اینجانب داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی بعد از ظهر امروز در دیدار با فرماندار پیشین و جدید شهرستان کاشان با بیان اینکه اسناد بالادستی رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم مد نظر فرماندار کاشان باشد، اظهار داشت: در تمامی کارها باید نگاه ویژه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در کاشان همواره در تلاش هستم تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب در متن حکم صادرشده محقق شود و اگر فرماندار جدید کاشان می‌خواهد موفق‌تر باشد نگاه ویژه‌ای به متن حکم صادر شده از سوی مقام معظم رهبری برای اینجانب داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن تأکید بر توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب ابراز داشت: این بیانیه وظیفه اصلی ما نسبت به امام زمان(عج) است؛ امام راحل که در سال 42 قیام کرد، فرمود که بیداری عدالت‌طلبان ایجاد شود و رهبر معظم انقلاب نیز جا پای امام راحل قرار داده است.

وی خودسازی، جامعه‌سازی، تمدن‌سازی را از کلیدواژ‌های بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: فرماندار باید کاشان را آباد کند و از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب کاشان را شهری مکرم دانست که یک وجه آن بیانات ایشان در سال 1380 است و کاشان را امام باقر و امام صادق آن تکریم کردند.

85 درصد پیشرفت در احداث تقاطع غیرهمسطح ایلام- ملکشاهی

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه همه مسئولان در حفظ مکرم بودن آن تمام تلاش خود را به کار بگیرند، تصریح کرد: فرماندار کاشان یک چشم‌انداز برای این منطقه ترسیم کند تا افراد برای توسعه مادی و معنوی این منطقه تلاش کنند و از هیچ تلاشی در این مسیر دریغ نکنند.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه