Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی بر لزوم انجام مذاکرات میان طالبان و دولت افغانستان به عنوان تنها راه برقراری صلح در این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی، هجوم طالبان به سمت نیروهای غیر نظامی همزمان با خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان را عمیقاً نگران کننده توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا همچنین هشدار داد که در صورت افتادن قدرت در افغانستان به دست طالبان و ارتکاب جنایت در این کشور، افغانستان به بیماری مزمن اجتماعی دچار خواهد شد.

بلینکن که در حال حاضر برای گفتگو با مقامات دولت هند در دهلی نو به سر می‌برد، تاکید کرد که تنها راه رسیدن به صلح در افغانستان، انجام مذاکرات است و همه طرف ها باید این موضوع را جدی بگیرند.

لازم به ذکر است بر اساس برآورد اخیر پنتاگون، بیش از نیمی از مراکز حساس در ولسوالی‌های مختلف افغانستان در دست طالبان قرار دارد.

در پی اقدام غیرمسئولانه نظامیان آمریکایی برای خروج نیروهای نظامی خود و ناتو از خاک افغانستان بدون فراهم آوردن شرایط مورد نیاز برای اطمینان از برقراری صلح در این کشور، گروه طالبان به سرعت بخش های مهمی از ولسوالی‌های مختلف افغانستان، به ویژه مناطق مرزی این کشور در جنوب و شمال را به اشغال خود در آورد.

منبع: مهر

کد خبر 510526

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا دولت افغانستان طالبان آنتونی بلینکن نظامیان آمریکایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم

سفیر چین در کابل در دیدار با وزیر خارجه حکومت طالبان اظهار داشت پکن همکاری با کابل برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت کشورش راه‌ها و امکانات همکاری با طالبان برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، سفیر چین در این دیدار گفته است دولت پکن تلاش می‌کند تا همکاری نزدیک با حکومت طالبان را ادامه دهد.

متقی با ابراز خرسندی از روابط کابل و پکن افزود طالبان فرصت‌های خوبی را در زمینه سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌ است و «افزایش صادرات انار و جلغوزه به جمهوری خلق چین و تحولات سرمایه‌گذاری در مس عینک، کریدور واخان و برخی مناطق دیگر» نمونه‌های بارز آن است.

کابل: از همکاری چین در احداث کریدور «واخان» استقبال می‌کنیمدولت موقت طالبان: چین در بازگشایی کریدور «واخان» همکاری کند

کار ساخت 50 کیلومتر جاده در منطقه واخان ولایت بدخشان که افغانستان را به چین وصل می‌کند در حکومت پیشین آغاز شده بود، اما ناتمام متوقف شد.

حکومت طالبان پس از به قدرت رسیدن، کار ساخت این جاده را از سرگرفت و اخیراً نیز والی بدخشان اعلام کرد این پروژه به‌زودی تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم